מערכת COL | יום ה' חשוון ה׳תשע״ו 18.10.2015

עכשיו בדיוק הזמן! ספר תורה ה-6 החדש לילדי ישראל

עכשיו זה הזמן! בירושלים העתיקה, בין החומות, הולך ונכתב ספר תורה ה-6 במספר, בסדרת ספרי התורה המיוחדים של ילדי ישראל ● ביום ראשון ה' סיוון תשמ"א ערב חג השבועות, קיבל הרבי לידיו, את הרשימות של הילדים שנרשמו לספר-התורה מכל העולם. מאוחר יותר נודע שבשעות אלו ממש הפציץ חיל האוויר הישראלי את הכור הגרעיני בעיראק בפעולה שהיתה רצופה ניסים גלויים ● הרב שמואל גרייזמאן, משלוחי הרבי לארה"ק ומנהל הוועד לכתיבת ספר התורה של ילדי ישראל: "כעת זהו זמן מיוחד ביותר, שנת 'הקהל', ואיחוד כל ילדי ישראל. כמו שהרבי הסביר, בני ישראל יזכו להצלחה ולהגנה מיוחדת, באמצעות אות בספר-התורה" ● בפנים: איך בדיוק נרשמים?  ספר התורה החדש לילדי ישראל
עכשיו בדיוק הזמן! ספר תורה ה-6 החדש לילדי ישראל
למעלה: הסופר שלמה אהרן הניג, בתחילת הכתיבה של ספר התורה הראשון לילדי ישראל, בביהכנ"ס "צמח צדק" בירושלים, תשמ"א. באמצע: סיום כתיבת ס"ת שני כ' מנחם אב תשמ"ו. למטה: סיום ס"ת החמישי (האחרון) כ' מנחם אב תשע"ב, בכותל המערבי
בירושלים העתיקה, בין החומות, הולך ונכתב ספר תורה נוסף, בסדרת ספרי התורה המיוחדים של ילדי ישראל. ביום ראשון ה' סיוון תשמ"א ערב חג השבועות, קיבל הרבי לידיו, על-פי בקשתו, את הרשימות המעודכנות של מספרי הילדים שנרשמו לספר-התורה מכל העולם.

מאוחר יותר נודע שבשעות אלו ממש הפציץ חיל האוויר הישראלי את הכור הגרעיני בעיראק בפעולה שהיתה רצופה ניסים גלויים...

קרוב לשני מיליון ילדים וילדות מרחבי העולם כבר רכשו לעצמם אות באחד מספרי התורה הללו.
גם אתם יכולים לקנות אות בספר התורה הנוכחי.

הרבי מליובאוויטש ביקש שלכל ילד וילדה תהיה אות בספר התורה הזה.

קניית אות בספר התורה היא זכות גדולה, ומצוה המאחדת את כל ילדי ישראל. היא מסמלת באופן מוחשי את היותנו עם אחד, ושלכולנו תורה אחת.

בנוסף, קניית אות בספר התורה היא סגולה לישועה וברכה - לילד עצמו, למשפחתו, ולעם ישראל כולו!

גדולי ישראל מכל החוגים הצטרפו לקריאה של הרבי וקנו אותיות בספר התורה של ילדי ישראל עבור צאצאיהם ובקשו שכולם ישתתפו.

הרב שמואל גרייזמאן, משלוחי הרבי לארה"ק ומנהל הוועד לכתיבת ספר התורה של ילדי ישראל: "כעת זהו זמן מיוחד ביותר, שנת 'הקהל', ואיחוד כל ילדי ישראל כמו שהרבי הסביר על הפסוק "ימלט עמך כל הנמצא כתוב בספר", שהנביא מבטיח כי במצב של 'עת צרה', כאשר העולם מזדעזע, בני ישראל יזכו להצלחה ולהגנה מיוחדת, באמצעות אות בספר-התורה!"

מתוך קריאת ה'בבא סאלי' זצוק"ל:

...זכות גדולה לכל אחד ואחת מילדי ישראל לקנות אות אחת בספר תורה זה, ועל ההורים לעשות הכל שילדיהם יקנו ויזכו באות אחת בספר התורה. ברכתי האישית שלוחה לכל ילד וילדה שיירשמו לספר התורה של ילדי ישראל.

---------------------------------------------------------------------------------------------

"...ימלט עמך כל הנמצא כתוב בספר"

בפרק האחרון של ספר דניאל, בפסוקים העוסקים בתקופה הקרובה לביאת המשיח, נאמר:

"ובעת ההיא יעמוד מיכאל השר הגדול העומד על בני עמך, והיתה עת צרה אשר לא נהיתה מהיות גוי עד העת ההיא, ובעת ההיא ימלט עמך כל הנמצא כתוב בספר".

הנביא מבטיח כי במצב של 'עת צרה', כאשר העולם מזדעזע, בני ישראל יזכו להצלחה ולהגנה מיוחדת, בנוסף להגנה של מלאך מיכאל, באמצעות אות בספר-התורה!

לפניכם ליקוט קצר משיחות של הרבי, על גודל מעלת כתיבת ספר תורה לילדי ישראל:

אחדות כל ילדי ישראל על ידי אותיות בספר התורה, סגולה לברכה ולישועה

בי"א בניסן תשמ"א הכריז הרבי על מבצע חדש: כתיבת ספרי תורה מיוחדים שאת אותיותיהם יקנו ילדי ישראל, בנים לפני בר-מצווה ובנות לפני בת-מצווה, מכל קצוות תבל, כדי לחזק את הקשר שלהם עם התורה וכדי לאחד את כל ילדי ישראל סביב תורתנו הקדושה.

הרבי הדגיש שמטרת המבצע אינו כתיבת ספרי תורה, אלא אחדות. להיות שעם ישראל צריך ישועה וברכה – האחדות הוא הכלי – הכוס של ברכה - להמשיך ברכת ה' לעם ישראל.

מצב העולם הולך ומתדרדר

בהתוועדות שבת פרשת בחוקותי, י"ט באייר תשמ"א, דיבר הרבי בחריפות רבה על מצב העולם "שהולך ומידרדר, רחמנא ליצלן" ואמר:

כיום מתרחשים בעולם מאורעות שאף אחד לא היה יכול לשער שיהיה כך... מדובר אודות אנשים ומנהיגי מדינות שיש להם 'ציור אדם' וכאילו בדעת ידברו, ואף-על-פי-כן, הנהגתם בפועל היא באופן פראי... ורק בחסדו של הקב"ה, ש"לב מלכים ושרים ביד ה'", מתנהלים העניינים למעלה מדרך הטבע!

ולכאורה נשאלת השאלה: למה עשה ה' ככה?! והתשובה: ירידה צורך עלייה, כדי שבני ישראל יתעוררו, ויוסיפו בכל העניינים דתורה ומצוות, "בחוקותי תלכו וגו'".

משוגע אחד עלול ללחוץ על כפתור...

...משוגע אחד ויחיד שיושב על כסא המלכות באפריקה או במדינות אחרות, או אפילו אדם שאינו יושב על כסא המלכות, יכול להתגנב למקום שבו נמצא ה"כפתור", וללחוץ על ה"כפתור", ועל ידי זה להרוס ולהחריב לא רק את ביתו, אלא את כל העולם, רחמנא ליצלן!... וזה פשוט נס למעלה מדרך הטבע לגמרי בכל יום ויום, בחסדו של הקב"ה, ששום דבר לא קורה!

"ולכאורה נשאלת השאלה: למה עשה ה' ככה?! והתשובה היא: ירידה צורך עלייה, כדי שבני ישראל יתעוררו, ויוסיפו בכל ענייני תורה ומצוות. וכמו שכתוב "אם בחוקותי תלכו... – ונתתי גשמיכם בעתם... ונתתי שלום בארץ". הרי שעבודתם של בני ישראל, "בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו", מביאה לשלום בארץ".

אהבת ישראל – הדרך להביא שלום לכל העולם

בהמשך הדברים אמר הרבי כי כדי להביא שלום בעולם, יש להביא לשלום בין יהודים ולהוסיף באהבת ואחדות ישראל. וכדי לאחד את כל בני ישראל, זקוקים למצוה מיוחדת שכל בני ישראל יקיימו והיא תאחד אותם. ומצוה זו צריכה להיות בעלת קיום תמידי. שכן, מצב העולם בהווה הוא כזה שבכל רגע עלול להיות ההיפך משלום בעולם. לכן זקוקים למצוה שתתקיים תמיד ותקשר את כל בני ישראל באופן תמידי, וממילא תפעל שלום בעולם באופן תמידי.

מצוה שפעולתה נשארת גם לאחרי עשייתה

וזוהי מצות כתיבת ספר-תורה שקדושתו נצחית וכאשר כל ישראל משתתפים בכתיבתו, מתאחדים כולם בספר-תורה אחד. ומעלה גדולה ומיוחדת כשמשתתפים בזה ילדים לפני בר-מצוה ובת-מצוה.

לפיכך, הפציר הרבי בציבור לפעול במשנה מרץ, בתקופה שבין ל"ג בעומר לחג השבועות באותה שנה, לרישום ילדי ישראל לספר-התורה המיוחד להם.

כתיבת ספר תורה תשבית אויב ומתנקם

בהתוועדות שהתקיימה בשבת פרשת נשא, ד' סיון, הורה הרבי שלמחרת, בערב חג השבועות, תהיה התמסרות מיוחדת לרישום ילדים לספר-התורה.

במוצאי חג השבועות כולם הבינו למה התכוון הרבי

ביום ראשון ה' סיוון, בשעות אחר הצהריים המאוחרות של ערב חג השבועות, קיבל הרבי לידיו, על-פי בקשתו, את הרשימות המעודכנות של מספרי הילדים שנרשמו לספר-התורה בכל המדינות.

מאוחר יותר נודע שבשעות אלו ממש הפציץ חיל האוויר הישראלי את הכור הגרעיני בעיראק בפעולה שהיתה רצופה ניסים גלויים...

המצוה שבכוחה לחזק את יציבות העולם

להלן הגהה של הרבי בכתי"ק על ידיעה לעיתונאות בקשר למבצע ס"ת ילדי ישראל, בהמשך לזה שבעולם מסתובב משוגע אשר עלול ללחוץ על כפתור ולהחריב את כל העולם רחמנא-ליצלן.

מובן ופשוט שכאו"א צריך ומחוייב לעשות כל התלוי בו בדרך הטבע – לתיקון המצב. אבל פשוט שהעיקר – שמירת השם וברכתו, כולל – להצליח בהפעולות שבדרך הטבע. וממשיכים אותם – כמש"נ בפרשתנו: בחוקותי תלכו ואת מצותי תשמרו. ומהמצות עיקריות – אהבת רעהו ואחדות במצב המבהיל דעתה.

ברכה לרפואה

מזכיריו של הרבי סיפרו שלא פעם ולא פעמיים היו מקרים של משפחות שהתקשרו וביקשו את ברכת הרבי לרפואת אחד מילדיהם, והרבי היה מורה למזכירים לברר האם יש לאותו ילד אות בספר התורה. לדוגמה, זוג הורים כתבו לרבי על מצבה של בתם הזקוקה לרפואה. תשובת הרבי היתה: בטח קנו לזכות בתם תי' אות בספר התורה הנכתב בירושלים עיה"ק לפנים מן החומה ותאריך ימים ושנים טובות.

היו מקרים שהילד הי' פג, ולפני הברית, והרבי בקשו למסור לועד ספר תורה השם שמתכננים לתת בכדי לזרז הברכה מה'.

העיקר אצל הילדים – ספר התורה של ילדי ישראל

בשבת פרשת לך לך תשמ"ב אמר הרבי שגם כאשר רושמים את הילדים בספר התורה של המבוגרים, בתור טפל וכו', אין זה בערך לגבי גודל המעלה דכתיבת ספר תורה מיוחדת עבור ילדי ישראל בלבד, שאצלם ישנה המעלה ד"הבל שאין בו חטא"!

שלא יישאר אף ילד אחד בלי אות בס"ת

על כל אחד ואחד להשתדל לרשום ילדים לספר־תורה, ובאופן כזה שלא יישאר ילד יהודי אחד שלא תהיה לו אות בספר־התורה!
(ש"פ במדבר תשמ"א)

שכל אחד יטרח בגופו ובממונו

...ולכן מבקשים מכל אחד ואחת להתעסק בזה ולהשתדל לרשום ריבוי ילדים וילדות לכתיבת הספר־תורה [...] וההתעסקות בזה צריכה להיות הן בגופו – ע"י הטירחה שלו לחפש ולרשום ילדי ישראל לכתיבת הספר־תורה, והן בממונו – עבור ההוצאות שצריכים כדי להגיע לרישום הילדים, ע"י הטלפון, ע"י מכתבים וכו', וע"י נסיעות אל הילדים וכיוצא בזה.
(יום ב' דחג השבועות תשמ"א)

להשתדל ביגיעה רבה, ובאופן ד'אחישנה'

כאן המקום לעורר עוד הפעם אודות המבצע דכתיבת ספרי־תורה – היינו, להשתדל ביגיעה רבה, ובאופן דמהדרין מן המהדרין, ובאופן ד"אחישנה" – שכל אחד ואחד מבני ישראל, מקטנם ועד גדולם, יקנה אות באחד מספרי־התורה: ילדי ישראל שקודם בר־מצוה ובת־מצוה – בספרי התורה הנכתבים במיוחד עבורם, והמבוגרים – בספרי התורה הנכתבים עבורם.
(ליל ב' דחנוכה תשמ"ב)

"...ימלט עמך כל הנמצא כתוב בספר"

בתחילת הפרק האחרון של ספר דניאל, בפסוקים העוסקים בתקופה שלפני ביאת המשיח, נאמר: "ובעת ההיא יעמוד מיכאל השר הגדול העומד על בני עמך, והיתה עת צרה אשר לא נהיתה מהיות גוי עד העת ההיא, ובעת ההיא ימלט עמך כל הנמצא כתוב בספר".

לפי פשוטו של מקרא (וכן פירש רבינו ישעיה מטראני בעל "תוספות רי"ד"), הכוונה במילים "כל הנמצא כתוב בספר" היא לאלה שכתובים בספרו של הבורא – ספר-התורה. אם כן, כשיש מצב של 'עת צרה', כאשר העולם מזדעזע, מבטיח לנו הנביא ורומז מהי הדרך להצלחה ולהגנה עבור בני ישראל (בנוסף להגנה של מלאך מיכאל על כל בני ישראל): כל אלה שיש להם אות בספר-התורה, יזכו להימלט מן הצרה!

(משיחת שבת פרשת מקץ תשמ"ב)

הסופר יכתוב אות בספר התורה במיוחד בשבילכם!

מי יכול לקנות?

ספר תורה זה מיועד עבור ילדים בלבד: בנים - עד גיל 13, בנות - עד גיל 12. ניתן לקנות אות אחת בלבד עבור כל ילד.

כמה עולה אות?

מחירה של אות בספר התורה הוא סמלי: דולר אחד או סכום השווה לדולר.

הוצאות הטיפול, הדפסת ומשלוח התעודה לכל ילד ועוד, גבוהות הרבה יותר.
ביכולתכם להיות שותפים במבצע באמצעות תרומה, בנוסף לסכום של דולר לרכישת האות.

איך קונים?

באתר שלנו: www.kidstorah.org  הרישום באמצעות האתר הוא המהיר והיעיל ביותר

דואר:

שלחו את השם המלא של הילד/ה, שמה המלא של האם ושם המשפחה. גיל הילד/ה – אם ברור לך שהילד טרם הגיע לגיל בר/בת מצוה, די לציין את הגיל, ואין צורך בתאריך לידה. שם למשלוח, כתובת מדוייקת מלאה, מספר טלפון, כתובת אימייל ופרטי כרטיס אשראי או שיק.

תעודה וירטואלית המעידה על רכישת האות של הילד, תישלח תוך זמן קצר לכתובת האימייל שניתנה בזמן הרישום. לאחר מכן, תישלח בדואר התעודה המודפסת.

לרכישה מרוכזת עבור ילדים רבים (בתי ספר, גנים וכדו'), יש לבקש ממשרדנו את קובץ האקסל (Excel), אשר מותאם במיוחד עבור תוכנת המחשב שלנו.

וגם מקבלים תעודה יפה!

בקניית אות בספר התורה, תקבלו לביתכם תעודה נאה ומרשימה על שם הילד או הילדה, עם ציון הפרשה שבה מופיעה האות שקניתם.

ספר התורה של ילדי ישראל
ת.ד. 8
כפר חב"ד 6084000
טל: 03-9607358
[email protected]
www.kidstorah.org

נא לכתוב בכתב יד ברור.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.