מערכת COL | יום ד' חשוון ה׳תשע״ו 17.10.2015

בשבת: פיגועי דקירה בירושלים וחברון, במוצ"ש: פיגוע בחברון

מחבלת חוסלה לאחר שניסתה לדקור חיילת בקריית ארבע ● צוות מילואים של מג"ב בארמון הנציב חיסלו מחבל ששלף סכין ● יהודי בחברון חיסל מחבל לאחר שניסה לדקור אותו ● שריפת ענק ב'דן': 35 אוטובוסים עלו באש. הצתה? ● בצאת השבת: מחבל דקר חייל בחברון, נוטרל ומצבו קשה  סיכום חדשות השבת
בשבת: פיגועי דקירה בירושלים וחברון, במוצ
תושבי היישוב היהודי בחברון חוסמים אמבולנס צבאי שמפנה את המחבל (צילום: הצלה יו"ש)

שלושה פיגועים סוכלו במהלך השבת, בסיעתא דשמיא גדולה. ניסיון הפיגוע הראשון התרחש הבוקר בארמון הנציב בירושלים.

יהודי בארמון הנציב הבחין בצעיר ערבי עם תיק שעורר את חשדו. היהודי פנה לצוות מג״ב מילואים שפעלו באיזור ודיווח להם על החשוד. הצוות החל מיד בסריקות, איתר את החשוד ברחוב הרב חובל וניגש לבדוק אותו. 

לבקשת השוטרים המחבל מסר את תעודת הזהות שלו. תוך כדי בדיקה שלף סכין וניסה לדקור את השוטרים. המחבל הצליח לפגוע קל בידו של הקצין בצוות והשוטרים שהגיבו במהירות, ביצעו ירי וניטרלו אותו. מדובר במחבל כבן 16 תושב ג׳בל מוכבר. 

מפקד מרחב קדם, נצ״מ חיים שמואלי: "השוטרים פעלו במקצועיות כמצופה מהם. תוצאות ההיערכות המבצעית ניכרות גם באירוע זה כבל האירועים. יש לשבח את האזרח על עירנותו שהביאה לניטרול המחבל ומניעת פגיעה בחפים מפשע. אני קורא לאזרחים להמשיך ולגלות עירנות ולדווח למשטרה על כל אדם חשוד".

קודם לכן, מחבל ניסה לדקור יהודי ברחוב אברהם אבינו ביישוב היהודי בחברון. היהודי ירה במחבל שלושה כדורים והרג אותו.  

סוכל פיגוע בחברון

בשבת בצהריים סוכל ניסיון פיגוע נוסף, הפעם בחברון. וכך עולה מהתחקיר: מחבלת פנתה ללוחמת משמר הגבול בבסיס מג"ב בקריית ארבע, ובעת ששאלה אותה כיצד להגיע למקום מסוים, שלפה סכין וניסתה לדקור אותה. הלוחמת פעלה במהירות ונטרלה אותה. 

"המחבלת שלפה סכין וניסתה לדקור אותי בצוואר, הלכתי צעד אחורה ויריתי בה בלי להסס", שיחזרה הלוחמת, "הגבתי כמו כל לוחם או לוחמת במשמר הגבול, ולשמחתי האירוע הסתיים באופן הזה וללא נפגעים". 

"הלוחמת פעלה בדיוק כפי שמצופה ממנה", אמר מפקד מרחב איו"ש במג"ב, תנ"צ עוזי לוי. "בתקופה האחרונה אנו עדים לניסיונות פגיעה רבים בכוחות הביטחון ובאזרחים. עד כה, כוחות מיומנים ואזרחים ערניים ונחושים מסיימים את האירוע תוך זמן קצר, מנטרלים את המפגע ומונעים אבדות בנפש".

הפרות סדר בכניסה לעיסאוויה

שני מטעני נפץ הושלכו לעבר כוחות משטרה ומשמר הגבול בהפרות סדר בכניסה לעיסאוויה, במהלכן יידו עשרות רעולי פנים אבנים ובקבוקי תבערה.

בוצע ירי לעבר משליך המטען וזוהתה פגיעה ברגלו. המקומיים מילטו את הפצוע ומתבצעות פעולות לאיתורו ולמעצרו. הכוחות הדפו את מפרי הסדר אל תוך השכונה תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות

שריפת ענק ב'דן'

במהלך השבת פרצה שריפת ענק במסוף האוטובוסים של חברת "דן" בבני ברק, ליד קניון איילון. עשרות אוטובוסים עלו באש ופיצוצים נשמעו במקום.

במשך שעות עמלו כבאים בניסיון להשתלט על השריפה הגדולה. לא ברור האם מדובר בקצר או בהצתה.

במוצ"ש: פיגוע דקירה בחברון

במוצאי-שבת התקבל דיווח על דקירת חייל בחברון. החייל נפצע בינוני ופונה לבית-הרפואה המחבל נוטרל ומצבו קשה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.