מערכת COL | יום כ"ה תשרי ה׳תשע״ו 08.10.2015

הרב הלפרין מרגיע: "הדרכים לכותל בטוחות. התקשורת מגזימה"

עד כמה מורגש הטרור בשטח הירושלמי? שליח הרבי לכותל הרב יוסי הלפרין עושה סדר ומסכם את הפעילות של הימים האחרונים בכותל המערבי, ויוצא בקריאה מיוחדת ● וגם, סיפור מרגש של הרב הלפרין שהתרחש באחרונה בכותל: "הבחור קרא, והחל להחוויר. חשבתי שעוד מעט הוא מתעלף" ● מגזין שישי  שליחות בצל המתיחות
הרב הלפרין מרגיע:
פעילי חב"ד בכותל המערבי
משה בן חיים

"שער האריות" והדרך לכותל וירושלים בכללה, הפכו ר"ל ליעד עבור המרצחים השפלים. לאחר יום קשה מאוד שעבר על עם ישראל בסדרת פיגועי טרור רצחניים, פנינו לשליח הרבי בכותל המערבי, הרב יוסי הלפרין, לשמוע על המצב בירושלים בכלל, ובכותל המערבי בפרט, בעת האחרונה, ובחוה"מ סוכות, ועל שליחות בצל המתיחות.

קודם כל, איך עבר עליכם היום (רביעי) בדוכן חב"ד בכותל?

"היום הכותל המערבי היה מאוד ריק. בבוקר מחבלת דקרה יהודי בשער האריות בדרך לכותל. בניגוד למה שפורסם בתקשורת, שהנדקר ירה בה, זה היה חבירו ששלף את נשקו האישי ונטרל אותה. הנדקר הוא אחד מצוות הישיבה שליד הכותל "נתיב אריה". לאחר האירוע, היו זריקות אבנים על שוטרים באותו איזור. מזריקות האבנים נפצע שוטר בראשו.

"יש 'נקודת חיכוך' – אם אפשר לקרוא לה כך – ברחוב הגיא שמוביל מהכותל לשער שכם. באמצע הדרך יש פניה ימינה המובילה לשער האריות וישיבת עטרת כהנים. לצערינו שם היה גם הפיגוע הרצחני של בניטה הי"ד. אשתו ניצלה בנס".

איך נודע לך על ההתרחשויות שם, כשהיית בכותל?

"הגיע תגבור עצום של שוטרים מיחידה אחרת, ביניהם קצינים. לפני כן הם ביקרו בדוכן חב"ד בכותל והניחו תפילין ואחד הקצינים בחבורה סיפר לי על ההתרחשויות.

"בערב, הייתה עצרת תפילה בכותל, בהשתתפות הרב שמואל אליהו והרב דב ליאור. לאחר מכן הרבנים עלו למקום הפיגוע רגלית, לומר שם תהילים".

בחול המועד סוכות, היתה נוכחות של יהודים בכותל, כבכל שנה?

"בכל שנה בחול מועד סוכות, היו מגיעים עשרות אלפים והכותל היה עמוס. השנה, בתפילות מנחה וערבית הגיעו בחוה"מ ירושלמים רבים, אך במשך היום היה ממש ריק, לא יאומן".


'מבצע לולב' בחג הסוכות בכותל המערבי

הרב הלפרין, תולה את מיעוט היהודים שמגיעים לכותל, בדיווחים מוגזמים של התקשורת. "הכותל הוא מקום בטוח ורגוע, הכל זה התקשורת", הוא טוען. "כל הדרכים לכותל בטוחות ושלוות", הוא מציין בבטחה.

אפשר להאמין לו, הוא יום יום נמצא שם.

במהלך השיחה, מביא הרב הלפרין סיפור מרגש שהתרחש לפני יום כיפור השנה. ביום שני שלפני יום הכיפורים, הוא הגיע עם הרכב לחניה ברובע היהודי, והכל היה 'מלא'. בנתיים, עד שרכב יפנה חנייה, הוא הסתכל בפוסט השבועי של הרב נחמיה וילהלם שליח חב"ד בתאילנד - "ממתק לשבת". כל זה בהשגחה פרטית, הביא למשהו מרגש, זמן קצר לאחר מכן.

והוא מספר: "ב'ממתק לשבת' לקראת יום כיפור, מביא הרב וילהלם סיפור שקשור לרבי שלום מבעלזא - על יהודי תמים שכביכול 'התפייס' עם הקב"ה ובזכותו דווקא התבטלה גזירה קשה. הגעתי לכותל ועוברים ליד דוכן חב"ד שני יהודים.

"שאלתי אחד מהם: 'תניח תפילין?' ואז הוא שאל: 'אתם מחב"ד? כל הכבוד לחב"ד', וכו' וכו'... אבל, נשאר 'תקוע' עם זה וסירב בתוקף להניח תפילין...

"הוא סיפר שנולד בנתיבות, שם הקשר למסורת ישראל מטבע הדברים, היה טבוע בו. להוכיח עד כמה הוא עם 'לב חם' ליהדות, הראה לי בפלפון שלו תמונות וקטע וידאו, כיצד באמצע מסעדה של גויים בסין, הוא עורך 'קידוש' בראש השנה... אמנם שילב כמה קטעים מהגדה של פסח, ואפילו אמר 'יהי רצון' על תפוח בדבש בלב מסעדה סינית, אבל הרעיון שלו היה ברור: 'ככה אנחנו היינו יהודים גאים בלב הגויים...' אמרתי לו כל הכבוד וכו'.

"ואז, הוא נעצר פתאום, ואמר: 'אני כעת רוצה להניח תפילין. אבל לפני כן, אספר לך סיפור חיי'. הוא נולד בנתיבות, 'עיר הצדיקים'. בני משפחתו שמרו שבת ומצוות. בגיל 13 התייתם ל"ע מאביו שהיה רק בן 53. וכשהגיע אחיו לאותו גיל (53) נפטר גם הוא.

"המראה של אימו עומדת שוב ליד הקבר הטרי, זיעזעה אותו, והוא חשב לעצמו: 'אם זה מה שגרמת לי, אני לא אניח יותר תפילין'. כל זה התרחש בערך לפני 3 שנים. כשסיים את סיפורו, אמר: 'כעת, כשראיתי אתכם החב"דניקים מבקשים כל כך יפה החלטתי למרות זאת, להניח תפילין', סיים בהתרגשות".

הרב יוסי הלפרין, לא נשאר חייב. הסיפור שקרא רק קצת קודם, הזכיר לו כמעט 'אחד לאחד' את המקרה הזה, על היהודי שכביכול 'מתפייס' עם הקב"ה. "אתה לא מניח תפילין עד שתקרא את זה", קרא לעברו הרב הלפרין.

"הבחור קרא, והחל להחוויר. חשבתי שעוד מעט הוא מתעלף", מתאר הרב הלפרין. "הוא חש ממש כמו אותו יהודי באותה סיטואציה. הוא הניח תפילין, ואז אמר: 'אם לא היום ובזכותכם, לא היה מצב שאני יניח תפילין אפילו לא יום אחד! מעכשיו ב"ה אניח תפילין כל יום!...'.


הרב יוסי הלפרין עם יהודי בכותל (למצולם מימין אין קשר לכתבה)

מסכם הרב הלפרין, על המצב בכלל ובכותל המערבי בפרט: "'וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך' - אמרו חז"ל אלו תפילין שבראש. כולנו טובים בלהגיד מה צריך לעשות ואיך לפעול וכו'. הרבי חזר ואמר על הסגולה הבדוקה של תפילין שמטילה פחד על האוייב.

"כמה שנשקיע ונתאמץ שיותר ויותר יהודים יניחו תפילין, כך יותר נמגר את הטרור. אני קורא לחסידי חב"ד לבוא ולהצטרף ל"מבצע תפילין" בכל אתר ואתר, ובפרט בירושלים עיר הקודש, ובמיוחד בכותל המערבי שריד בית מקדשינו".

הרב הלפרין מציין את שלוחי חב"ד בדוכן בכותל המערבי, העושים ימים כלילות לזכות עוד ועוד יהודי במצוות, בחום ובקור, בשמש ובגשם, (וגם בשלג) במשך השנה כולה:  "הרב שמואל ווייס, הרב חיים גולדשטיין, הרב דוד כהן, הרב דוד קופליק, הרב אבידן שנהב, הרב אהרון נקה, ועוד מתנדבים רבים שבאים לסייע מעת לעת, בלב שמח ובנפש חפצה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.