מערכת COL | יום כ"ד תשרי ה׳תשע״ו 07.10.2015

"השליח נהדף על-ידי עשן שחור": נס גדול בבית-חב"ד מגדל

בערב שבת, דקות להדלקת נרות, עלו עננים שחורים של אש מתוך חלונות בית הכנסת "יסוד מגדל" – בית חב"ד ● הרב שמואל גרוזמן ניסה לפתוח את הדלת אך נהדף ע"י עשן שחור וסמיך כשהוא לא מצליח לראות כלום. בפנים: הנס הגדול  בית-חב"ד מגדל
הרב גרוזמן עם כוחות הכיבוי

בערב שבת האחרון רבע שעה לפני הדלקת נרות עלו עננים שחורים של אש מתוך חלונות בית הכנסת "יסוד מגדל" – בית חב"ד, הרב שמואל גרוזמן ניסה לפתוח את הדלת הראשית אך נהדף ע"י עשן שחור וסמיך כשהוא לא מצליח לראות כלום.

מספר הרב גרוזמן: "כשראיתי את העשן הרב שיוצא ושמעתי פיצוצים מארון החשמל, לא ידעתי מה המצב האמיתי בבית הכנסת, האם הכל בוער?, תוך כדי שאני מזעיק את כוחות הכיבוי, הגיע אחד המתפללים עם מטף כיבוי שהיה לו ברכב ובאומץ ובתושייה גדולה נכנס פנימה, תוך סיכון עצמי והצליח לנטרל את מקום השריפה.

"כשהגיעו כוחות הכיבוי התברר גודל הנס, כל מערכת החשמל והלוח המרכזי היה שחור לגמרי ונשרף כליל. נס גדול היה שהשריפה לא התרחשה באמצע בלילה או בזמן שהמקום הומה אדם".

את תפילות השבת ערכו בהודיה גדולה לה' באולם צמוד לבית חב"ד, כשהדאגה הגדולה הייתה: מה יהיה בשמחת תורה? היכן ישהו כל המתפללים והאורחים הרבים ללא תאורה וללא מזגנים?

בסייעתא דשמיא גדולה ואחרי 15 שעות של עבודה מאומצת ו"תיקון הושענא רבא" שנמשך כל הלילה ועד כניסת החג, בשיתוף אנשי מקצוע, חברת החשמל וכל הגורמים האפשריים, הצליחו לחבר תאורה וחלק מהמיזוג חזרה.

שמחת תורה נחגגת כבר 15 שנה בפורמט מיוחד של קידוש גדול לפני ההקפות ולאחר מכן הקפות ארוכות שנמשכות עד שעת לילה מאוחרת שעל כל זה מנצח הרב דובי סגל שמגיע מידי שנה בשנה מירושלים עם כל משפחתו ועורך את הקידוש הגדול, נואם מרקיד ומשמח, והמשקה נשפך כמים כשהשנה היה "הקהל"  מיוחד כש 200  אנשים נשים וטף חגגו רקדו בשמחה ללא הגבלה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.