מערכת COL | יום כ"א תשרי ה׳תשע״ו 04.10.2015

לקראת שמחת תורה: 16 ס"ת נשלחו לקהילות ברחבי העולם

מה המשותף בין איש עסקים יהודי בצ'אנגדו, סין לאסיר יהודי במתקן הפדרלי בדנברי, קונטיקט? בחג שמחת תורה הקרוב שניהם ירקדו עם אחד מספרי התורה שנשלחו לאחרונה ל-16 קהילות ברחבי העולם ע"י גמ"ח ספרי תורה 'בית ישראל', זאת לאחר שתוקנו ושופצו לאחרונה בעזרת הגמ"ח הפועל בשיתוף פעולה עם 'מרכז 302'  ספרי-תורה לקהילות בעולם
לקראת שמחת תורה: 16 ס

מה המשותף בין איש עסקים יהודי בצ'אנגדו, סין לאסיר יהודי במתקן הפדרלי בדנברי, קונטיקט?

בחג שמחת תורה הקרוב שניהם ירקדו עם אחד מספרי התורה שנשלחו לאחרונה ל-16 קהילות ברחבי העולם ע"י גמ"ח ספרי תורה 'בית ישראל', זאת לאחר שתוקנו ושופצו לאחרונה בעזרת הגמ"ח.

עם שיתוף פעולה פורה יחד עם 'מרכז 302', הגמ"ח מעביר ספרי תורה ישנים שיצאו מכלל שימוש מקהילות שונות, כאשר לאחר שיפוץ ותיקון הספרים מקבלים ספרי התורה חיים חדשים ועוברים לקהילות יהודיות צעירות ותוססות שזקוקים לספר תורה.

"התורה היא לא לבו של העם היהודי", אומר הרב משה קוטלרסקי, סיו"ר המרכז לענייני חינוך ומי שעשה רבות להתרחבותו של הגמ"ח. "בכל פעם שקהילה מסוימת מקבלת ספר תורה משלה, זה כאילו שאותה קהילה קיבלה לב חדש, חיוניות חדשה, תחושה של חיבור וקביעות".

מאז הוקם הגמ"ח לפני 4 שנים, נשיא הארגון ר' בנציון שאנוביץ, דאג להשאלתם של 90 ספרי תורה לקהילות שונות ברחבי העולם. כאשר במחזור האחרון נשלחו ששה-עשר ספרי תורה, מרביתם לבתי חב"ד. שאנוביץ מדגיש שהוא שולח ספרי תורה לכל קהילה יהודית נזקקת שיכולה לספק בית בטוח לספר התורה וכמובן שהשימוש בו יהיה רק על פי ההלכה.

מלבד העבודה הכרוכה במציאת ספרי תורה ישנים וקהילות הנזקקות לספר תורה, שאנוביץ מפנה את ספרי התורה הישנים אל צוות של סופרי סתם שיתקנו בדקדוק רב כל ספר תורה, זאת בשל העובדה שרבים מאותם ס"ת לא היו בשימוש שנים רבות ודורשים שיפוץ נרחב.

בעוד שרוב ספרי התורה נמצאים דרך רשת הפעילות של שאנוביץ, מספר תורמים פנו אליו עם ספרי תורה חדשים ומשומשים שרצו הם להלוות לארגון שלו. בנוסף, שלוחים עם עודף ספרי תורה (קהילה לא צריכה יותר משלושה ספרים), שלחו אליו את ספרי התורה בכדי שיעשה בהם שימוש.

שאנוביץ אומר ששלוחים רבים הודו לו על ספרי התורה שניתנו להם בהלוואה לזמן ארוך, מה שמאפשר להם להחזיק את ספר התורה לטווח ארוך מבלי דאגה תמידית של חיפוש אחר ספר תורה. "הרבה מהם אמרו לי שזה נותן להם זמן להתרכז בדברים חשובים אחרים הקשורים בניהול קהילה", הוא אומר.

"הרבי תמיד רצה וביקש מאיתנו להוסיף במעשים טובים ולהגדיל ולפתח את מה שאנחנו עושים. רשימת הפניות גודלת מיום ליום ואנחנו משתדלים לעשות הכל בכדי לספק את צרכיהם של כל הקהילות הזקוקות לעזרתנו.

בשל העובדה שמרבית ההוצאות של הגמ"ח הם בתיקון ספרי התורה, גם תרומה קטנה יכולה לעזור ולהיות לתועלת גדולה עבור קהילה יהודית, מסביר הרב שאנוביץ. לקבלת מידע נוסף והקדשות ניתן לפנות דרך כתובת האיימיל: [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.