מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשע״ה 30.07.2015

הרב ש"ב בוטמן על בר המצווה לנכדו: "השמחה פרצה כל גדר"

פסיפס רבגוני של מאות מתושבי נהריה, לצד שלוחים, רבנים, וידידים השתתפו בחגיגת בר מצוה מרגשת במיוחד נערכה ביום שני השבוע בנהריה, לת' מנחם-מענדל בוטמן שי', בנו של השליח הבלתי-נשכח לנהריה הרב ישראל בוטמן ע"ה ● הרב שלום בער בוטמן שיחי', אביו של השליח הרב ישראל ע"ה, וסבו של חתן בר המצווה, מספר ל-COL על האירוע ● מגזין שישי  בר המצווה שריגשה
הרב ש
(צילומים: אריה כהן)
משה בן-חיים

לצד כל המוזמנים שהסבו לסעודת בר המצוה שנערכה השבוע בנהריה, בהשתתפות בני המשפחה, המקורבים, השלוחים, והחברים, כיסא אחד נשאר ריק: כסאו של אב חתן הרב מצוה, השליח הבלתי נשכח של נהריה, הרב ישראל בוטמן ע"ה.

הרב שלום בער בוטמן שיחי', אביו של השליח הבלתי נשכח הרב ישראל בוטמן ע"ה, וסב חתן הבר מצוה, לא יכול להסתיר את התרגשותו מהמעמד המרגש.

"יש שמחה כמו של כל ילד ונכד", מספר הרב שלום בער בוטמן. "כאן הייתה התרגשות גדולה, שמחה מהולה בעצב. אך בהמשך, השמחה ממש פרצה גדר. ראשית כל הקהל המגוון, הרבה מאוד מתושבי נהריה, מקורבים של ישראל ע"ה, וגם חברים וידידים שהגיעו בהמוניהם. הם העמידו את כולם על הרגליים. פתאום אני רואה את כולם רוקדים. היה זה מחזה שמחה שאי אפשר לתאר", הוא מתאר בהתרגשות.

ואכן, כשהשמחה פרצה גדר, כתף אל כתף, יד על יד הוא רקד עם הבחורים הצעירים כאחד מהם ממש, כפי שניתן לראות בתיעוד שפורסם ב-COL במהלך השבוע.

המשפחה התאחדה

לקראת המעמד, הגיעו בני משפחה מארה"ב במיוחד. "אחי הרב שמואל מנחם מענדל יו"ר צא"ח המרכזית (מגיש מהדורת 'מוצ"ש חי' מידי שבוע, כאן באתר) שנשא דברים נרגשים ויוצאים מן הלב, שתי אחיותי, ואחות נוספת שלא יכולה הייתה להגיע שלחה נציג במיוחד. גיסי הרב יואל כהן שיחי', שלח ברכה לחתן הבר מצוה בצירוף מאמר של הרבי הריי"צ. זה דבר גדול, כל המשפחה התאחדה סביב החגיגה".

הרב בוטמן מוסיף ומספר כי ביום חמישי, ח' מנחם אב, מלאו לנער מנחם מענדל 13 שנה ובביתו נערכה סעודה והוא חזר מאמר הבר מצוה, וגם פלפול. "מבלי שיפסיקו אותו באמצע..."

בשבת, נערך קידוש בבית הכנסת, בהשתתפות רבים מתושבי נהריה, וגם בהשתתפות רבה של נהריה הרב ישעיהו מייטליס, שנשא דברי ברכה וסיפר על השליח הרב ישראל ע"ה.

שלושה שמות יש לו לאדם

במהלך הבר מצווה, נשא הרב שלום בער בוטמן דברים, ובין היתר אמר: "כתוב במדרש תנחומא: 'אתה מוצא שלושה שמות נקראים לו לאדם: אחד מה שקוראים לו אביו ואמו, ואחד מה שקוראים לו בני האדם, ואחד מה שקונה הוא לעצמו'.

"ואני אומר: ישראל ע"ה, יש לו את השם שקראו לו אביו ואימו. יש לו את השם שהחברים שלו נתנו לו. עכשיו כולם בוכים ומתגעגעים לחיוך הנצחי שלו, כשפגש אנשים כל שבת ברחוב ואמר להם בחיוך לבבי 'שבת שלום'.

"ידוע שבשעת שמחה משתתפים גם קרובי המשפחה מעולם האמת. ישראל'יק, אנחנו פה בבר מצוה של מנחם מענדל. אני יודע שאתה מסתכל ויש לך נחת".

עוד סיפר הרב בוטמן שיחי' כי יום אחד כששוחח עם בנו ישראל ע"ה, הוא סיפר לו כמשיח לפי תומו, בלי להתגאות: 'הלבשתי קרוב ל-50 סירטוקים' (ביטוי למקורבים שהפכו לחסידי חב"ד). תאר לעצמך", מוסיף הרב ש"ב בוטמן, "כל אחד מהם היום שליח, או הדומה לו באיזשהו מקום".

"החבר הכי טוב שלי"

עוד סיפור על "השפעה לדורות" של השליח הרב ישראל בוטמן ע"ה: "כשישבנו ל"ע שבעה, היו הרבה שהגיעו ואמרו: 'הוא היה החבר הכי טוב שלי'. יהודי אחד הגיע וסיפר לי שהוא ואשתו הגיעו לנהריה והגדיר 'היינו אז לא דתיים'. הם רשמו את הילד לגן חב"ד, ובעקבותיו החליטו לשמור תורה ומצוות. ואז אני מבחין לצידו בילד חמד, עם כיפה ופיאות בצדדיו, שהסתבר שהוא כבר הנכד בסיפור הזה... כלומר, השפעה שנמשכת מזה שלושה דורות, בזכות אותו גן חב"ד..."

פעילות בנהריה נמשכת כיום, באותו אופן?

"השליחות ממשיכה כמו שהייתה. היו עד עכשיו חמישה או שישה גני ילדים, ועכשיו נפתח על שמו של ישראל ע"ה גן נוסף. צריך להמשיך את המעשים הטובים ולפעול את כל הפעולות שלא יחסר דבר. יש בית כנסת שהוא שיפץ, והיום כבר הוא מלא עד אפס מקום, וצריך כבר להרחיב. הפעולות נמשכות והכל על ידי השלוחים הרב חיים קרישבסקי והרב ברוך וילהלם.

"יומיים לפני שנפטר, ראש העיר רצה שישראל ע"ה ישים מזוזה בפתח מבנה ציבור חדש. אחרי שנפטר הכותרת של העיתון המקומי היתה: 'נהריה איבדה את אחד מטובי בניה'. הוא חדר ללבבות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.