מערכת COL | יום כ"ז תמוז ה׳תשע״ה 14.07.2015

ניצולי שואה חגגו בר מצווה בכותל: לפיד הניח תפילין לחוגגים

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ וח"כ יאיר לפיד השתתפו בטקס בר מצווה לכ-30 ניצולי שואה שלא זכו לחגוג בר מצווה בתקופת השואה ● הטקס התקיים בכותל המערבי בירושלים, ובמהלכו סייעו הרב לאו וח"כ לפיד לניצולים להניח תפילין, קראו עמם "שמע ישראל" – והרבנים לאו ורבינוביץ בירכו אותם חגגו בר מצווה בכותל
ניצולי שואה חגגו בר מצווה בכותל: לפיד הניח תפילין לחוגגים
הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ וח"כ יאיר לפיד השתתפו בטקס בר מצווה לכ-30 ניצולי שואה שלא זכו לחגוג בר מצווה בתקופת השואה.

הטקס התקיים בכותל המערבי בירושלים, ובמהלכו סייעו הרב לאו וח"כ לפיד לניצולים להניח תפילין, קראו עמם "שמע ישראל" – והרבנים לאו ורבינוביץ בירכו אותם.

האירוע אורגן על ידי עמותת 'יד עזר לחבר' מחיפה, שמפעילה בית חיים לניצולים. וביקשה מלפיד לבוא לקחת חלק באירוע המרגש ולחגוג עם הניצולים.

הטקס החל בשירה וריקודים בכניסה לכותל. ניצולי השואה הניפו את דגלי ישראל באוויר ושרו "הבאנו שלום עליכם" ו"עוד אבינו חי" עם הנוכחים במקום. מיד לאחר מכן נכנסו לרחבת הכותל ושם נערך הטקס. חתני בר המצווה הניחו תפילין וקראו בתורה כשסוכריות נזרקות לעברם.

לאחר מכן ביקשו הניצולים מלפיד לשמוע ממנו על סגירת המעגל שקיים באירוע הזה.

לפיד סיפר להם על בר המצווה של אביו טומי, אותה לא זכה לחגוג מכיוון שהיה בגטו באותו הזמן. "אבא היה בגטו בודפשט. במרתף דחוס שבו גרו אתם ביחד קרוב לשש-מאות איש. ואמא שלו – סבתא שלי – קראה לו אליה ואמרה לו: 'טומיק'ה, היום יש לך בר מצווה. אבא שלך לא יבוא לבר מצווה ואני חושבת שהוא כבר לא יבוא יותר לעולם. ואני לא יכולה לאפות לך עוגה, אבל יש דבר אחד שאני יכולה לעשות'.

"והיא הוציאה מהתיק שלה בקבוקון קטן של בושם, 'שאנל 5' – שהיא שמרה כל המלחמה, אלוהים יודע איך, והיא שברה את הבקבוק על הרצפה, ואמרה לאבא, 'לפחות אני יכולה לגרום לזה שלא יהיה מסריח בבר מצווה של הילד שלי'".

הניצולים – שהמבוגר ביותר שהשתתף הוא בן 94 – חלקו עם לפיד את סיפורם האישי היכן היו בנערותם בזמן השואה ודיברו רבות על התרגשותם במעמד המיוחד ועל ההזדמנות המופלאה שניתנה להם לחזור שוב לגיל מצוות, ולציין את הרגע הזה – שמסמל עבורם ניצחון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.