מערכת COL | יום כ"ה תמוז ה׳תשע״ה 12.07.2015

תנו לנו אפשרות לשלוח את הילדים לקעמפ ● מכתבה של אמא

מהמייל האדום של COL: אם לשלושה ילדים רצתה להכניס את ילדיה לקעמפ, אבל התברר לה כי מדובר במשימה יקרה מידי עבורה ● במכתב ששיגרה לנו היא קובלת על כך ומתארת כיצד חזרה בתשובה, דווקא בזכות... 'קעמפ' ● ויש לה גם פיתרון להוזלת המחירים. ומה דעתכם, ההורים?  מכתב של אמא
תנו לנו אפשרות לשלוח את הילדים לקעמפ ● מכתבה של אמא
(צילום: אילוסטרציה)
המכתב הזה מיועד לכולם. להורים, למחנכים, למארגנים.

היה זה לפני 20 שנה. נכנסתי לאוטובוס שנסע לאזור יפה וחביב על יד העיר מוסקבה, בו היה ממוקם 'קעמפ' עם שם מאוד מוזר - "גן ישראל". עד היום, בזיכרוני נשאר אור של נרות שדלק בימי שישי בערב בפינה של חדר האוכל ענק, שמחה של שירים בשפה מיוחדת שלא ידעתי אז, ומילים חדשות שהעירו בי סקרנות: "כשרות", "שבת", "תורה", "שמע ישראל"...

לילדה בת 15 שגדלה במשפחה יהודיה שאינה שומרת תומ"צ הכל היה מעניין, מוזר, מסקרן. כבר בימים הראשונים בקעמפ הרגשתי תחושת חמימות, כאילו חזרתי הביתה אחרי תקופה ארוכה של טלטולים בדרכים.

לאחר שלושה שבועות כשחזרתי לבית הורי, אמרתי להם בהחלטיות שאני רוצה לחיות כמו יהודיה: לשמור כשרות, שבת, ושיקראו לי בשם החדש שלי – שם יהודי.

לא כל המצוות הגיעו בקלות, ולקח לי זמן רב עד שהתיצבתי על הדרך הישרה והחלטתי להתחתן עם בחור שומר מצוות, כמוני.

להורי הכול היה מוזר וחדש, אך הם כיבדו את החלטתי. הבית הכשר והנאמן שלי בעצם התחיל מאותו קיץ בקעמפ "גן ישראל" במוסקבה. ולא רק שלי. מתוך עשר חברותי שהיו איתי – שבע מהן הקימו בתים כשרים, שומרי תומ"צ.

כשאני ובעלי זכינו לגור בשליחות הרבי באוקראינה, אחד מהתפקידים שלנו היה עבודה בקעמפ "גן ישראל". ראינו במו עינינו כמה השפעה יש לקעמפ, לאווירה חסידית והתורנית שלו, ועד כמה הילדים מפנימים את זה ולוקחים איתם את החן של המצוות - לאורך כל חייהם. דברים "קטנים" כמו נטילת ידיים ואמירת "שמע ישראל", משפיעים לאחר שנים על החלטה להקים בית אך ורק עם יהודי\ה או לרשום את הילד לגן חב"ד או לבית ספר יהודי שבמקום...

לפני 10 שנים ה' החליט שהוא רוצה לראות את משפחתנו בין היחידי סגולה המיישבים את הארץ. מאז משפחתנו גדלה, ב"ה. ילדנו גדלו על סיפורים שלנו על "הקעמפ", הם חברים של ילדים של החברות שלי "מהקעמפ", הם יודעים היטב ממה התחיל תהליך חזרה בתשובה של אמא. ובמשך שנים ילדי חלמו שיגיע יום שגם הם יהיו מספיק גדולים כדי לנסוע ל'קעמפ' בעצמם.


(אילוסטרציה: ארכיון)

לצערינו, משנה לשנה מחירים של הקעמפ עולים ועולים. השנה מחיר המלא של שהייה בקעמפ יכול להגיע לאלפי שקלים לילד, וגם כשיש הנחות וסבסוד המחיר נשאר גבוה ליכולות הכלכליות של רוב המשפחות (גם כששני הורים עובדים).

כולנו משנה לשנה שומעים, קוראים, יודעים כמה חשוב שהלימוד החסידי של ילדינו ימשך גם בקיץ, אנחנו יודעים שהקעמפ היה מקום היחיד (חוץ מהאוהל) שהרבי נסע לבקר שם בכבודו ובעצמו.

אז למה העלויות האלו ממשיכות לגדול? ולמה משפחות שגרתיות שמקבלות משכורות שגרתיות לא מסוגלות לשלוח את ילדיהם לקעמפ, אלא עם כן הם מבקשות "משכנתא" מהבנק?

למה רוב ציבור ההורים צריך לרוץ אחרי הנחות, ולדאוג האם השנה יהיה להם כסף לשלוח את ילדיהם לקעמפ? אם המחיר של הקעמפים יהיה יותר 'עממי' ועם פחות טיולים יקרים וארוכים ועם יותר דגש על פעילות חברתית וחסידית, הורים וילדיהם יכלו ליהנות מקיץ חסידי, מלא באהבת ישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.