מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשע״ה 02.07.2015

"השיחה האחרונה שלי עם ר' קותי ראפ ע"ה" ● מיוחד

הרב דב קעניג שיחי' מנחלת הר חב"ד, שוחח רק לפני שבוע ב-770 שיחה אופיינית עם המשגיח והמשפיע הרב יקותיאל ראפ ע"ה ● על השיחה האחרונה לפני שבוע ב-770, על המשפיע שזכר כל אחד במשך השנים והתעניין בשלומו, ה'ברען' שלו בשלימות הארץ, ה'חיות' והזיכרון הנדיר שלו בשיחותיו של הרבי, וגם: על הניגון ששינה הרב קותי ראפ בתחילת התוועדות של הרבי ● מגזין שישי  שיחה עם הרב קותי ראפ
המפגש האחרון של הרב דב קעניג שיחי' (מימין) עם הרב קותי ראפ ע"ה (משמאל) ב-770. באמצע: הרב אליהו דהאן שיחי'
משה בן-חיים

הרב דב קעניג שיחי' מנחלת הר חב"ד, כמו רבים אחרים שהיו ב'קבוצה' במשך השנים, לא יכול לשכוח את המשגיח והמשפיע הרב יקותיאל ראפ ע"ה, שנקרא בפי כל "ר' קותי".

"הוא זכר כל אחד שהיה בקבוצה במשך השנים", הוא מספר. "יש לי כעת בן שלומד כעת ב"קבוצה", והוא סיפר שלמרות ש"קותי" כבר לא היה צעיר כמו פעם, הוא עדיין יודע וזוכר כל אחד, ואיפה הוא ומה מעשיו כיום".

עוד מספר הרב דב קעניג, כי המשפיע הרב יקותיאל ע"ה יכל לצטט במדוייק שיחות של הרבי בכל עניין או נושא שדובר עליו. "תמיד ידע איפה זה מופיע בליקוטי שיחות או באגרות קודש. הוא היה משהו מיוחד".

הרב ראפ חולל שינוי

בשנת תשנ"ב, כשהיה הרב דב קעניג כתלמיד ב"קבוצה", התוועדויות של הרבי בשב"ק היו נפתחות בניגון "זאל שויין זיין די גאולה".

"כמה חודשים לפני כ"ז אדר, התחליו הבחורים לשיר במקום "זאל שויין זיין די גאולה" (שהגאולה תהיה כבר) שרו "סי קום שויין די גאולה" (הגאולה כבר מגיעה), והרבי עודד את השירה. מי שהתחיל את זה היה הרב קותי ראפ ע"ה, ומאז החל 'עידן חדש" אצל החסידים, אומר הרב קעניג.

עוד מספר הרב קעניג על מלחמתו של הרב קותי ראפ ע"ה בעניין שלימות התורה והארץ: "כל פעם שהייתי מדבר איתו על שלימות הארץ, חשתי שהעניין בוער בעצמותיו, אולי יותר ממי שגר בארץ ישראל".

אחרי ההלם הגדול מהבשורה הנוראה על הסתלקותו הטראגית של המשגיח והמשפיע הרה"ח יקותיאל (קותי) ראפ ע"ה, כתב הרב קעניג לידיד על הפגישה האחרונה לפני שבוע ימים עם הרב קותי ראפ ע"ה, ב-770:

"פגשתי אותו בשבוע שעבר ביום שלישי ו' תמוז.

"בערך בשעה 18:00 נכנסתי ל -770 על מנת להפרד לפני נסיעתי לאה"ק, והתיישבתי בקיר המזרח עם ספר. תוך כדי שאני לומד שם, התיישב לידי ר' קותי ע"ה, וכרגיל שאל: "מה נשמע, איך בנחל'ה, ומה שלום ההוא וההוא?"

זכר כל אחד בשמו ווהתעניין בשלומו

כמובן שסיפרתי לו שב"ה כל יום אני ניפגש עימם, והוא ביקש למסור להם ד"ש חמה. כמו"כ התעניין מהנעשה באה"ק, ואז שאל אותי איזה 'קבוצה הייתי'. אמרתי לו שזו שאלה מעליבה... הוא ענה לי כך: "תראה, ב"ה אני זוכר את כולם. אבל לזכור גם כל אחד באיזה שנה הוא בדיוק היה ב'קבוצה', זה כבר יותר מידי..."

וכך דיברנו, כשלמולו התיישב 'תמים'. ולשאלתי מי הוא אמר לי שזה בחור פלוני נכדו של אחד הרבנים באה"ק, שעוזר לו בכתיבת דברי התורה לעלון שהוא מוציא כל שבוע שנקרא "תקוות מנחם". ושאל: "האם רואים את זה (העלון) בנחל'ה?" לא עניתי (ובאמת בשבת האחרונה הביאו מהעלונים האלו לנחל'ה)

ואז הוא אמר לי ווארט שכתוב: "הרוצה להעשיר יצפין" - מי שרוצה קשר עם גבירים יצפין את שייכותו לעניני גאולה ומשיח..."

ואז אמרתי לו: ר' קותי, לא הגיע הזמן להתקדם? מדוע אתה צריך להקריא לבחור הנ"ל והוא כותב בכתב יד את החידושים? תקנה מחשב!... אז ענה לי: "ראשית, אני 'מיושן'. ושנית, מה אתה רוצה שאקח את הפרנסה של הבחור ?"

ואז נתן לי הרצאה שלימה בגנותן של הפלאפונים החדישים שביכולתם ח"ו להרוס כל חלקה טובה וכו'.

השעה היתה בערך 19:00. קמתי ואמרתי לו שכעת אני נוסע לאה"ק. אז הוא קם ואמר לי שרוצה לתת לי שליחות מצוה, אך היות ואין עליו מטבעות אחרים הוא יתן לי חבילה קטנה של דיימ'ס (מטבעות של 10 סנט) לשליחות מצווה באה"ק, שהוא נותן בדרך כלל רק לחתנים. הוא נתן לי ובירך אותי בנסיעה טובה, ניגשתי לארון קודש ונשקתיו, ויצאתי מ-770 .

כ"כ קשה קשה לחשוב שבדיוק לפני שבוע ישבנו איתו ודיברנו והעלנו זכרונות מהקבוצה, ודיבר בחיות על הרבי וצורך השעה. וכעת .....

חבל על דאבדין. י"ר שכעת יגש מיד לרבי וידרוש בכל התוקף את התגלות המשיח כפי שעשה זאת בחיים חיותו בעלמא דין".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.