מערכת COL | יום ה' תמוז ה׳תשע״ה 22.06.2015

מחבל דקר בחורים בדרכם לכותל ולא מואשם בנסיון לרצח

מחבל שדקר שני בחורי ישיבה בחג השבועות כשהיו בדרכם לכותל, נאשם רק ב"חבלה בכוונה מחמירה" ולא בנסיון לרצח ● "הפרקליטות פועלת ברפיון ידיים נגד המחבלים שחוזרים ומפגעים בירושלים", אמר עו"ד יאדו מארגון 'חוננו'  לכתבה המלאה
מחבל דקר בחורים בדרכם לכותל ולא מואשם בנסיון לרצח
מקום הדקירה. צילום: 'חננו'
ארגון 'חוננו' יוצא למאבק משפטי במטרה לשנות את סעיף כתב האישום של מחבל שביצע פיגוע דקירה בירושלים בליל שבועות.

המחבל דקר באזור שער שכם שני נערים יהודים שהיו בדרכם לתיקון ליל שבועות, אך למרות שהצטייד מראש בסכין באורך 30 ס"מ ודקר את אחד היהודים בגבו, החליטה הפרקליטות לא להאשימו בניסיון לרצח. תחת זאת החליטה הפרקליטות להאשימו בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה. מתחם הענישה הנהוג בגין שתי העבירות שונה בצורה משמעותית, מה שאומר שהמחבל צפוי לקבל עונש קל.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המייצג את אחד הנערים שנדקרו כנפגע עבירה, פנה לפרקליטת מחוז ירושלים נורית ליטמן ודרש לשנות את סעיף האישום לנסיון לרצח.

"אנו סבורים כי העובדות והנסיבות המפורטות בכתב האישום מגבשות בבירור עבירה של ניסיון לרצח", כתב עו"ד יאדו. "הנאשם קנה סכין עם להב של 30 ס"מ ודקר באישון ליל קטינים יהודיים, ולגבי מרשי הדקירה היתה כסנטימטר מעמוד השדרה בגב ובריאות. ברור כי היתה לנאשם כוונה לרצוח, התוצאה שלא צלחה בידיו איננה מאפילה על הכוונה".

"לא מדובר באירוע פלילי פרטי אלא באירוע טרור על רקע לאומני אשר לו השלכות ישירות על תחושת הביטחון של תושבי ישראל בכלל, ויושבי ירושלים בפרט, על אחת כמה וכמה כאשר המצב הביטחוני רגיש כמו בימים אלו"", הוסיף עו"ד יאדו במכתב שנשלח בטרם התרחש פיגוע הדקירה הנוסף בשער שכם בו נדקר שוטר מג"ב.

"תשובה כואבת"

"הפרקליטות פועלת ברפיון ידיים נגד המחבלים שחוזרים ומפגעים בירושלים", אמר אמש בתגובה לפיגוע בשער שכם, עו"ד יאדו. "פיגוע הדקירה היום הוא תשובה כואבת להימנעות של הפרקליטות להאשים בניסיון לרצח את המחבל שדקר באותו אזור שני נערים יהודים בליל שבועות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.