מערכת COL | יום י"ד סיון ה׳תשע״ה 01.06.2015

במשרד הבריאות נערכים להפלרת מי השתיה

אמש פורסם כי סגן שר הבריאות החדש יעקב ליצמן, הורה להשיב את הפלואור למי השתיה ● ההחלטה עוררה ויכוח בין מצדדים למתנגדים. בין המצדדים: ארגון רופאי הילדים וראש איגוד רופאי השיניים שאמר: ''ההפלרה - אמצעי חשוב וחיוני'' ● ואילו במשרד הבריאות כבר נערכים לתיקון תקנות מי השתייה  מים מופלרים
במשרד הבריאות נערכים להפלרת מי השתיה
מחזיר את הפלואור למים. יעקב ליצמן (ארכיון)
סגן שר הבריאות החדש, יעקב ליצמן, הורה להחזיר את העשרת מי הברז בפלואוריד - מיזם שבוטל ביוזמת שרת הבריאות דאז יעל גרמן לפני שבעה חודשים. החלטתו של ליצמן להחזיר את ההפלרה עוררה מחדש את הויכוח הישן: מצד התומכים בהוספת פלואוריד למים, ניצבים רבים מהחוקרים והאקדמאים בתחום.

האיגוד הישראלי לרפואת ילדים ברך אתמול על החלטת סגן השר, ואליו הצטרף גם איגוד רופאי השיניים. ראש האיגוד, הדוקטור יצחק חן, אמר לגל"צ על ההחלטה: "זה אמצעי חשוב וחיוני לשמירת בריאות השיניים של הילדים בישראל. זה לא פוגע במערכות חיוניות".

מנגד, יש מי שמודאג יותר דווקא ממחקרים אחרים, שמעידים על סכנות אפשריות עבור מי שישתה מים מופלרים - ביניהן פגיעות בבלוטת התריס, עלייה במחלות ואפילו ירידה ברמת המשכל של ילדים.

אמש הגיבה שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן בחריפות על ביטול החלטתה להפסיק את המיזם. "איש לא זקוק להפלרה וזו איוולת גדולה לחזור לאחור", היא אמרה. גרמן הוסיפה כי מדובר במגמה של סגן השר החדש לבטל את כל היוזמות הישנות שלה.

מנגד, כמה מראשי הרשויות בפריפריה או הרשויות החרדיות הביעו תמיכה בהחלטה. מזל שניר, מנהלת תחום בריאות הציבור בעיריית קריית גת, מאמינה שההפלרה תשפר את מידת השוויון בבריאות השן משום שהיא תסייע לאלו שידם אינה משגת לקנות טיפולי שיניים יקרים.

היא אמרה: "אנחנו בשנת 1998 עשינו מחקר ומצאנו שבקריית גת התחלואה גבוה פי 2 מהמוצע הארצי. הפלרת המים הורידה את התחלואה".

בימים הקרובים יסיימו אנשי המקצוע במשרד הבריאות את כתיבת התיקון לתקנות מי השתייה, שיהיו מוכנות להגשה לוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת מיד כשתוקם.

מה שמעניין בנושא הויכוח על הפלרת מי השתיה, הוא האם נעשה מחקר כמה מתושבי ישראל עדיין שותים מי ברז, וכמה שותים רק מים מינרלים או מזוקקים?...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.