מערכת COL | יום י"ז אייר ה׳תשע״ה 06.05.2015

למה מתאבלים עד שבועות? ומהו מנהג חב"ד? ● האזינו

כניסה לדירה חדשה? שיפוץ? צביעה? מה מותר ומה אסור? ● למה מתאבלים עד שבועות? ומהו מנהג חב"ד? ● האם מותר לשמוע מוסיקה? ● שיעור נגינה? ריקוד בקידוש לבנה, או הכנסת ס"ת? ● האם מותר לעשות מלאכה לפני שסופרים ספירת העומר? ● תספורת מתי מותר? ● ומה עושים השנה שערב שבועות בשבת? ● האם מותר לקנות או לחדש בגד? האם מותר לקנות נעליים? והאם מברכים שהחיינו? ● מה עם כובע? והאם יש דין מיוחד לילדים? ● האם מותר להשתתף בחתונה לפני או אחרי ל"ג בעומר? ● ועוד עניינים מרתקים בשיעורו של הרב חיים הלל רסקין  האזינו לשיעור  
למה מתאבלים עד שבועות? ומהו מנהג חב
(צילום: מאיר דהן)
בבית הכנסת "נחום יצחק" - כפר חב"ד, נמסר שיעור המאורגן על ידי 'מכון אלף – לקידום ערכי היהדות', על ידי הרב חיים הלל רסקין ועסק בנושא: דיני ימי ספירת העומר ע"פ מנהגי חב"ד.

כניסה לדירה חדשה? שיפוץ? צביעה? מה מותר ומה אסור? ● למה מתאבלים עד שבועות? ומהו מנהג חב"ד? ● האם מותר לשמוע מוסיקה? ● שיעור נגינה מותר או אסור? ריקוד בקידוש לבנה, או הכנסת ספר תורה, מותר או אסור? ● האם מותר לעשות מלאכה לפני שסופרים ספירת העומר? ● תספורת מתי מותר? ל"ג בעומר, ער"ח, בג' ימי ההגבלה? ולמי אסור? ● ומה עושים השנה שערב שבועות בשבת? ● האם מותר להסתפר לבר מצווה או פדיון הבן? ● האם מותר לקנות או לחדש בגד? ● האם מותר להלביש חליפה קצרה חדשה בשבת על מנת שיוכל לברך שהחיינו למרות שזה מכין מחול לשבת? ● האם מותר לקנות נעליים? והאם מברכים שהחיינו? ● מה עם כובע או שטריימל ? והאם יש דין מיוחד לילדים? ● האם מותר להשתתף בחתונה לפני או אחרי ל"ג בעומר? ● ועוד עניינים מרתקים.

הרב רסקין הסביר בטוב וטעם את יסודות ההלכה והדינים, הביא דוגמאות מעשיות מחיי היום יום, ותיאר בבהירות איך צריך לנהוג בכל מקרה. הקהל היה מרותק במשך השיעור, ויצא בהתפעלות רבה.

השיעור במסגרת 'מכון אלף – לקידום ערכי היהדות' המקיים מידי יום ראשון בערב "בבית נחום יצחק" סדרת שיעורים במגוון נושאים מפי טובי הרבנים, ובימי שלישי קביעות עיתים בחברותות שבו משתתפים עשרות רבות מתושבי הכפר ואנ"ש מהסביבה.

לה
אזנה לחצו על כפתור ההפעלה, או באופצייה הנוספת:
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.