מערכת COL | יום י' אייר ה׳תשע״ה 29.04.2015

רשימת הישגים ליהדות התורה, בדרך לקואליציה

ביהדות התורה הגיעו להסכמות עם הליכוד על כ-70 סעיפים, הכוללים בין היתר החזרת קצבאות שבוטלו, ביטול הצעת חוק הגיור, החזרת טיפולי שיניים לילדים, וחתימה על הצטרפות לקואליציה צפויה בקרוב ● גם משה כחלון ומפלגתו צפויים לחתום, ואילו מול ש"ס ו"הבית היהודי" לא הושגה עדיין התקדמות ממשית  כל הפרטים
רשימת הישגים ליהדות התורה, בדרך לקואליציה
חכ"י 'יהדות התורה' ליצמן וגפני (ארכיון col)

הליכוד הודיע אמש כי הליכוד ואגו"י סיימו לנסח את ההסכם הקואליציוני ביניהן, ואם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, יחתמו היום (רביעי) הצדדים על ההסכם.

כמו כן, בליכוד צפויים לחתום היום על הסכם קואליציוני עם כולנו בראשות משה כחלון, לאחר שהשניים נפגשו אמש והגיעו להבנות. הצדדים סיכמו כי נוסף על התיקים שהובטחו לכולנו, תקבל המפלגה את ועדת הפנים או את ועדת העבודה והרווחה.

ביהדות התורה הגיבו על ההסכם: "ביטלנו את גזירות לפיד". נראה כי הקואליציה המתגבשת, ובמיוחד ההסכמים שגובשו בין נתניהו והמפלגות החרדיות, מכעיסים מאוד את יושב ראש "יש עתיד" יאיר לפיד, שיצא בהתקפה חריפה נגד ההסכם המתגבש. באגו"י הגיבו: "ההתקפה על ההסכם רק מראה את גודל ההשגים".

החזרת הקצבאות שקוצצו

בסעיפים העיקריים של ההסכם: החזרת הקצבאות שקוצצו במהלך שנת 2012, כיהדות התורה ביקשה החזרה רטרואקטיבית מאז הקיצוץ, אך לבסוף הוסכם על החזרת הקצבאות מרגע הקמת הממשלה.

יבוטל חוק הגיור

"חוק הגיור" שעורר סערה בזמנו, והגיע להצעת מחליטים בממשלה, יבוטל. כך גם חוק רפואת שיניים לילדים שחתום על שמו של יעקב ליצמן, יוחזר, לאחר ששרת הבריאות יעל גרמן ביטלה אותו במהלך הקדנציה האחרונה.

על פי פירסום של מתנגדי ההסכם, עלותו היא בסה"כ כ-3.7 מליארד שקלים. מה שלא טרחו לציין, את עלות ההסכם של משה כחלון ו'כולנו', למשלם המיסים, כשמסתבר ומדובר בהרבה יותר מזה.

לעומת זאת, המגעים בין הליכוד לש"ס תקועים ונתק שורר בין הצדדים. יו"ר המפלגה, אריה דרעי, פרסם אמש הודעה המדגישה את דרישותיו. "ללא הנהגת מע"מ אפס על מוצרי יסוד וקבלת משרדים שיהוו ארגז כלים חברתי על מנת ליישם את המדיניות החברתית עליה התחייבות, לא נחזור לשולחן הדיונים", נכתב. לשאלת עיתונאים באשר ליתר הבטחותיו שיהוו תנאי להצטרפות לממשלה, דוגמת שכר מינימום של 30 שקלים לשעה והקצאת 7.5% מכל פרויקט דיור עתידי לטובת הדיור הציבורי, השיב דרעי: "אנחנו עומדים על כל הדרישות שהצבנו בבחירות ללא יוצא מן הכלל".

לא הושגה התקדמות משמעותית עם דרעי ובנט

דרעי דורש הנהגת מע"מ 0 על מוצרי יסוד, וגם יש מחלוקת עם צוות המו"מ בליכוד לגבי התיקים שש"ס תקבל. אחרי שמינהל התכנון הובטח לכחלון, בש"ס יבקשו שלושה תיקים, בהם את הדתות, כלכלה ורווחה, ותיק משמעותי נוסף, ולא הושגה הסכמה עדיין עם הליכוד בנושאים הללו. אמש אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי:

"הנפנו בבחירות את הדגל החברתי למען השקופים. "ללא הנהגת מע"מ 0 על מוצרי יסוד, וקבלת משרדים שיהוו ארגז כלים חברתי, לא נחזור לשולחן הדיונים".

ואילו מול בנט, והבית היהודי, נמשכים המגעים. בליכוד הבהירו לנפתלי בנט כי תיק החינוך יימסר לבית היהודי "בתנאי שלא יהיו למפלגה דרישות נוספות". בין היתר, בנט דורש מנתניהו התחייבות לכך שלא תהיה הקפאת בנייה בירושלים וביהודה ושומרון, לתת לו אחיזה בתיק הדתות, ולקדם את הרפורמה בתחום המשפט.

מחלוקת נוספת בין הצדדים נוגעת לתוספת של מיליארד שקלים למשרד החינוך, ותוספת תקציבית נוספת למימון סייעת שנייה בגני ילדים. עוד אמרו במפלגה כי יבקשו להיות אחראיים על הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב.

לתום המועד הנוסף שהוקצב להקמת הממשלה ע"י הנשיא, נותר שבוע ימים.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.