מערכת COL | יום ג' אייר ה׳תשע״ה 22.04.2015

כשהרבי ביקש לשנות את ה'נכים' ל'מצויינים' ● וידאו מרגש

JEM
"אין דעתי נוחה מהשם שנותנים למישהו שהוא 'נכה', שזהו מראה על משהו נחיתות וירידה כי אם, אדרבה - צריך להדגיש בזה שהוא משהו מיוחד ומצוין על-ידי בורא האדם שנתן לו כוחות מיוחדים, יתרים על מה שישנם לאדם מן השורה"... ● באדיבות jem, אנו מגישים וידאו מיוחד מדברים שנשא הרבי לקבוצת נכים, ובהם נכי צה"ל, בכ"ג אב תשל"ו ● בתחילת השיחה, אומר הרבי: "אני אדבר בהברה אשכנזית כי אני הורגלתי בה, אבל תקוותי שכולם יבינו אותי"...  הרבי מדבר בפני נכים 
כשהרבי ביקש לשנות את ה'נכים' ל'מצויינים' ● וידאו מרגש

באדיבות JEM אנו מגישים קטע וידאו מיוחד מדברים שנשא הרבי בכ"ג אדר תשל"ו בפני קבוצת נכים, ובהם כאלה שנפצעו בקרבות במלחמות ישראל.

הרבי אומר בתחילת השיחה בעברית רהוטה: "אני אדבר בהברה אשכנזית כי אני הורגלתי בה, אבל תקוותי שכולם יבינו אותי" ואז הרבי מתחיל לומר את השיחה בלשון הקודש ("הברה אשכנזית").

קטע הוידאו נמשך קרוב לעשר דקות, והוא מלווה בתמונות של המעמד, בו נשא הרבי את הדברים.

במהלך השיחה מדבר הרבי על נכים, אותם הוא מכנה "מצויינים".

"אין דעתי נוחה מהשם שנותנים למישהו שהוא 'נכה', שזהו מראה על משהו נחיתות וירידה כי אם, אדרבה - צריך להדגיש בזה שהוא משהו מיוחד ומצוין על-ידי בורא האדם שנתן לו כוחות מיוחדים, יתרים על מה שישנם לאדם מן השורה ולכן דווקא ביכולתו להתגבר על קשיים ומניעות שאין ביכולת להתגבר עליהם לאדם מן השורה", אמר הרבי.

"ולכן הייתי מציע כ'מנהג' יהודי, להעיר ולהציע גם בעניינים שלכאורה אינם שלו - שישנו השם ויקראו 'מצוינים בישראל', אם מצוינים על ידי המלחמה או מאיזה סיבה שתהיה ואין זה רק שינוי השם כי אם גם ביאור המצב לאמיתתו ולהדגיש על-ידי השם עצמו שיש בהם משהו מצוין ומיוחד שלכן להם הזכות להראות דוגמא חיה, ומתוך שמחה ובטחון עצמי".

לצפייה בוידאו  -
לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.