מערכת COL | יום כ"ה ניסן ה׳תשע״ה 14.04.2015

דור שלישי של סקודה פאביה החדשה: בטיחות, אבזור ותמורה למחיר.

  הסופר מיני של סקודה זוכה למקצה שיפורים עם מנועים משופרים וחסכוניים, מערכות בטיחות המוכרות מסגמנטים גבוהים יותר ואבזור עשיר שילוב של חיסכון במשקל הרכב לצד מנועים משודרגים מאפשר לפאביה החדשה להציע חיסכון של 12% בתצרוכת הדלק ! ההופך אותה לאחת מכלי הרכב ה-"ירוקים" בסגמנט (דרגת זיהום 3) הפאביה תשווק עם מנוע בנזין טורבוTSI בנפח 1.2 ליטר בהספק של 90 ו- 110 כ"ס ובשלוש רמות גימור –  Active, Ambition ו- Style מחיר הפאביה החדשה יחל מ- 79,990 שקל לגרסה הידנית ו- 94,990 שקל לגרסה האוטומטית
דור שלישי של סקודה פאביה החדשה: בטיחות, אבזור ותמורה למחיר.

 

 

לאחר יותר מ-  3.5 מיליון כלי רכב, שנמכרו מאז הוצג הדור הראשון, נוחת הדור השלישי של הפאביה בישראל. חטיבת סקודה בישראל, מבית צ'מפיון מוטורס, מציגה את הדור החדש של הסופר מיני של החברה. הפאביה החדשה מציבה רף חדש של בטיחות, אבזור, שימושיות ותמורה למחיר בקטגוריית הסופר מיני. עם מרחב גדול יותר ומשקל קל יותר, מנועים חזקים יותר, אך גם חסכוניים יותר ועד שפע של מערכות בטיחות ונוחות המוכרות, בחלקם, מסגמנטים גבוהים יותר.

הפאביה החדשה תוצע בישראל עם מנוע 1.2 ליטר TSI עם שני הספקים: 90  כ"ס (המנוע משודך לגרסה הידנית בלבד) ו- 110 כ"ס.

מחיר דגמי סקודה פאביה החדשה 2015 מ- 79,990 שקל לגרסה הידנית ו- 94,990 שקל לגרסה האוטומטית (מצ"ב מחירון)

תא המטען, כמו תמיד בסקודה, מציע שימושיות עם 305 ליטר (תוספת של 5 ליטר בהשוואה לעבר) והופך ליעיל יותר עם קיפולו המודולרי ומציע 1,125 ליטר.

הפאביה מציעה בדור השלישי מערכת מידע ובידור ברמה גבוהה עם מסך 5' (מגרסתAmbition  ומעלה) בעוד ברמת הגימור Style היא מציעה את מערכת ה- Mirror Link המאפשרת חיבורם של טלפונים סלולריים למסך המגע בגודל 6.5'. מערכת המולטימדיה של הרכב כוללת גם התממשקות עם דיבורית מקורית באנגלית וכוללת גם שקעי AUX , USB ועוד. הפאביה מציעה עוד מספר מערכות שאינן מוכרות בסגמנט כדוגמת: מפתח חכם Keyless הכולל הנעה באמצעות כפתור ומאפשרת גם פתיחה ונעילת מערכת דלתות מרכזית בקרבת המפתח (סטנדרט ברמת גימור Style). הפאביה החדשה מציעה כסטנדרט בכל רמות הגימור את מערכת ה- Start&Stop להתנעה וכיבוי המנוע בעצירות, המאפשר חיסכון בדלק ומונעת פליטת מזהמים מיותרת.

 הסופר מיני החדשה של סקודה כוללת אבזור שופע, בין היתר: גלגל ההגה, בן 3 צלעות מגיע בציפוי עור, מתכוונן לגובה ולעומק ובעל כפתורים לשליטה על מערכת השמע והטלפון וקשיחות המותאמת למהירות הנסיעה. מחשב הדרך מגיע עם תצוגת Maxi Dot משופרת, מערכות שמע מקורית מהדור החדש הכוללות מסך מגע ודיבורית BT מובנית, יכולת קריאה של קבצי MP3. לכל אלו מתווספת גם מערכת בקרת שיוט, Day time running lights, חלונות חשמליים מלפנים ומאחור, מראות מתכווננות חשמלית ועוד (כל הנתונים המדוברים מרמת גימור Ambition).

כיאה ליצרן הדוגל בסיסמא "פשוט חכם", הפאביה החדשה מציעה שורה של פתרונות חכמים לחיים נוחים יותר ושפע של תאי אחסון: ממחזיק כוסות כפול לשני בני הזוג בקונסולה המרכזית, דרך כיסי אחסון שימושיים מתחת למושב הנהג, כשבגב ובצד המושבים קיימים כיסויי רשת. לכך אפשר להוסיף גם פח אשפה נתלה, מחזיק מולטימדיה עבור הסמארטפונים, תאי אחסון לבקבוקים בדלתות הרכב, תא כפפות מואר ומקורר ואפילו תא אחסון ייעודי למשקפיים וכרטיס חנייה.

הפאביה תוצע בישראל עם מנוע טורבו TSI משודרגים.  ממוצע צריכת הדלק של דגמי הפאביה הינו בין הטובים בקטגוריה ומציע שיפור מדהים של 12% בצריכת הדלק לעומת הגרסה הקודמת. המשקל שהופחת ב- 10 ק"ג (ממוצע כל הגרסאות) לצד שיפור יעילות המנוע מאפשר לדור השלישי של הפאביה רמת פליטת מזהמים נמוכה. גם לאחר עדכון תקנות המיסוי החדשות מתמקמת הפאביה בקבוצת זיהום 3 (המנוע בגרסה הידנית נמצא בדרגת זיהום 4).

הפאביה מציעה כסטנדרט (בכל הגרסאות) את מערכת ה- Start & Stop המסייעת לחסכון בדלק בכל עצירה של הרכב. גרסת מנוע טורבו 1.2 TSI רובוטית מציעה הספק של 110 כ"ס, המושגים בין 5,600 ל- 4,600 סל"ד, עם 17.8 קג"מ המושגים בין 1,400 ל- 4,000 סל"ד. מנוע זה מספק תאוצה מאפס למאה ב- 9.4 שניות. תצרוכת דלק המשולבת של גרסה זו עומדת על 4.7 ליטר ל- 100 ק"מ. גרסת המנוע הידני בנפח 1.2 TSI מציעה הספק של 90 כ"ס, המושג ב- בין 4,400 ל- 5,400 סל"ד, עם 16.3 קג"מ המושגים בין 1,400 ל- 3,500 סל"ד. מנוע זה מספק תאוצה מאפס למאה ב- 10.9 שניות. כשתצרוכת דלק המשולבת של גרסה זו עומדת על 4.7 ליטר בלבד ל- 100 ק"מ.

הפאביה מצוידת כסטנדרט ב- 6 כריות אוויר הכוללות שתי כריות אוויר קדמיות, שתי כריות צידיות לנהג ולנוסע וזוג כריות ווילון. הפאביה הינה היחידה שמציעה בסגמנט כסטנדרט (החל מגרסת ה- Ambition) את מערכת הבטיחות האקטיבית - Front Assist. מערכת זו, המנטרת מרחק מלפנים באמצעות שימוש ברדאר על הפגוש הקדמי, יוצרת, במידת הצורך, איתות המתריע לגבי סכנת התנגשות. במידה והנהג לא יגיב בזמן, המערכת תבצע האטה ואף בלימת חירום עד לעצירה מוחלטת !

מערכת נוספת הקיימת רק בפאביה הינה ה-  Speedlimiter המשמש כמגביל למהירות המותרת. מערכת זו הינה אביזר בטיחות אקטיבי המגביל את המהירות המרבית של המכונית (פועל בין 30 - 210 קמ"ש). בעת שחרור דוושת הדלק הרכב יאט אוטומטית, כאשר עוברים את המהירות המוגבלת, שהוגדרה מראש הרכב יתריע קולית וויזואלית. בנוסף ניתן למצוא בפאביה את מערכת ה- XDS +, Electronic differential locking system המהווה חלק מתוך מערכת ה-ESC . מערכת זו המגיעה כסטנדרט בכל רמות הגימור, משפרת בטיחות ואחיזה על הכביש בעיקולים ובניגוד למערכת הקודמת (XSD) היא מתערבת גם במהלך הבלימה. כדי להשלים את החבילה מציעה הפאביה גם Fatigue Sensor  - חיישן עייפות המזהה את התנהגות הנהג ומתריע להתרעננות.

על אלו לפאביה עוד שורה של מערכות בטיחות כדוגמת: ABS- Anti Locking Brake System, הדור השלישי של ה- ESP לבקרת יציבות ושמירה על הרכב בנתיב הנסיעה הנקרא ESC, מערכת לבלימת הרכב אחרי תאונה Multi-Collision Brake, מתג לניתוק כרית האוויר הקדמית בצד הנוסע, חגורות בטיחות קדמיות פירוטכניות עם כוונון לגובה וקדם מותחן נקודות עיגון Isofix ו- Top Tether  להתקנה קלה ובטוחה של מושבי בטיחות לילדים. לכל אילו מתווספת גם מערכת סיוע בעליה (Hill Hold), מערכת לניטור לחץ אוויר בגלגלים עם נורת התראה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.