מערכת COL | יום כ"ה ניסן ה׳תשע״ה 14.04.2015

רוסיה ביטלה האיסור על מכירת טילי S-300 לאיראן

רוסיה החליטה אמש (שני), לבטל את האיסור על מכירת מערכת טילי S-300 לאיראן, והדבר מעורר דאגה רבה בישראל ● השר יובל שטייניץ: "במקום לדרוש מאיראן לחדול מפעילות הטרור שהיא מפיצה במזרח התיכון וברחבי העולם, מאפשרים לה להתחמש בנשק מתקדם שרק יגביר את התוקפנות שלה"  טילי s-300 לאיראן
רוסיה ביטלה האיסור על מכירת טילי S-300 לאיראן
שיגור טיל מסוללת s-300 (צילום של חיל האוויר הסיני)



רוסיה החליטה אמש (שני), לבטל את האיסור על מכירת מערכת טילי
S-300 לאיראן, והדבר מעורר דאגה רבה בישראל.

העסקה בין רוסיה לאיראן נחתמה כבר ב-2007 אלא שהיא נדחתה שוב ושוב, מאחר ורוסיה הודיעה שלא תסכן את ביטחונה של מדינת ישראל, וכעת, ככל הנראה בעקבות הסכם הגרעין המעניק לגטימציה בינלאומית לאיראן, החליט נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פוטין לאפשר את המכירה.

טילי S-300, מהווים נשק מתקדם מאוד נגד מטוסים, נחשב למקבילו של טיל ה"פטריוט" האמריקני. על פי נתונים של היצרן המכ"מ של המערכת מסוגל לזהות ולעקוב אחרי מטרות רבות בטווחים ארוכים במיוחד. טילי הנ"מ שעל המערכת הם בעלי טווח של 200 קילומטרים.

טילים מתקדמים אלו עם מערכת מכ"ם מתקדמת מסוגה, עלולים להקשות מאוד על האפשרות של תקיפה ישראלית – אם תתרחש כזו - על מתקני הגרעין באיראן, ובכלל, עלולים להקשות על פעולת מטוסי חיל האוויר באיזורים בהם יוצבו.

בישראל מביעים דאגה מכך שהנשק יכול להגיע לשלוחות של איראן - חיזבאללה, ובכך למנוע מחיל האוויר לתקוף שם.

עוד עלה חשש, כי ההחלטה התקבלה בעקבות ההסכם שמתגבש בין המעצמות באיראן, ומדינות נוספות עלולות להמשיך 'לפרום'  את החרם הצבאי והכלכלי מעל איראן.

אולם למרות זאת, בישראל נמנעים מלתקוף בחריפות את רוסיה, זאת מאחר וטרם ברור האם מדובר בצעד טקטי בלבד או מעשי, והאם בפועל הנשק יגיע לאיראן בעתיד הקרוב.

השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ אמר: "בזמן שאיראן מתנערת מסעיף אחרי סעיף במסגרת להסכם שהוצהרה בשבוע שעבר, מתחילה כבר הקהילה הבינלאומית בהקלות עליה. זאת תוצאה ישירה ללגיטימציה שמקבלת איראן מעסקת הגרעין שנרקמת איתה, וזאת הוכחה לכך שהתנופה בכלכלת איראן שתבוא בעקבות הסרת הסנקציות תנוצל להתחמשות ולא לרווחת העם באיראן. במקום לדרוש מאיראן לחדול מפעילות הטרור שהיא מפיצה במזרח התיכון וברחבי העולם, מאפשרים לה להתחמש בנשק מתקדם שרק יגביר את התוקפנות שלה".

בשנת 2014 דווח על פי מקורות זרים על תקיפה ישראלית, בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי לדמשק. על פי הדיווחים, יעד התקיפה היה משגרי וטילי S-300.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.