מערכת COL | יום ט"ז ניסן ה׳תשע״ה 05.04.2015

תפוחי-האדמה שעוררו לתשובה ● סיפור מרגש

בטורו השבועי בעיתון 'בקהילה', מספר הרב יצחק דוד גרוסמן רבה של מגדל העמק, סיפור מרגש שסיפר לו נכדו, משלוחי הרבי במדינת סין  לקטע הרלוונטי מהטור
תפוחי-האדמה שעוררו לתשובה ● סיפור מרגש
הכנות לסדר, אי-שם
עד כמה ליל הסדר משיב בנים אל אבותם, ניתן ללמוד מהסיפור אותו סיפר לי נכדי היקר ר' דוב בעריש הניג, שליח הרבי מליובאוויטש במחוז צ'אנג דו שבסין הגדולה.

הנכד שמארגן בימים אלו ליל סדר המוני סיפר לי כי בתחילת חודש ניסן ניגשה אליו אישה יהודייה באמצע הרחוב ושאלה אותו האם יש כאן עוד יהודים. מתברר, כי האישה שמתגוררת כבר 15 שנה במקום, מעולם לא פגשה יהודי.

כמובן שנכדי סיפר לה על הפעילות שלו והזמין אותה לעשות את ליל הסדר במחיצתו. האישה התרגשה מההזמנה ושאלה האם היא יכולה לבוא לעזור בהכנות. נכדי הזמין אותה לבוא למחרת לסייע בהכנת תבשילי ליל הסדר.

היא הגיעה, ונכדתי הגישה לה שק תפוחי אדמה ויחדיו החלו לקלף במרץ את התפודים. לא ארכו הדקות והאישה מתחילה לבכות בכי תמרורים. נכדתי ניסתה להרגיעה אבל היא בכתה ללא הפוגה. מיאנה להירגע.

לאחר דקות ארוכות סיפרה האישה כי בילדותה בצרפת שלאחר מלחמת העולם השנייה, התגוררו הוריה בשכנות לסבתה ע"ה שהייתה אוד מוצל מאש התופת.

סבתא ששמרה תורה ומצוות באדיקות הייתה מתכוננת לפסח ימים ארוכים. הנכדה הייתה מגיעה לעזור לה להכין את הסדר. כעת, עם קילוף התפודים שבה בזיכרונה אל ימי ילדותה בעבר והתרפקה על הזיכרונות שהציפו אותה באחת.

מאז אותו יום מופיעה הגברת בכל יום לעזור ולסייע בידי נכדיי להשלמת ליל הסדר. היא מרגישה כי ליל הסדר יחבר אותה וישיב אותה לשורשים שלה, שנותקו לשישה עשורים.
הכרפס, השיב אותה לסבתה, ולאביה שבשמים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.