מערכת COL | יום י"א ניסן ה׳תשע״ה 31.03.2015

סורנטו פרמיום ● אלה ברכב

הסורנטו של קיה הוא אחד מרכבי הכביש-שטח הפופולאריים בישראל. אפילו משטרת ישראל רכשה בשנה שעברה מאות יחידות ממנו (ולא מהדגם הבסיסי...). בשנה שעברה ערכנו מבחן לגירסת האורבן, הפעם אנו עם גירסת הפרמיום, שמציעה אבזור עשיר שקצת מזכיר מחלקת עסקים. שמואל מתן ניצל את יום הבחירות ויצא לבדוק לאן הולך הכסף...  סורנטו פרמיום  מתכננים לקנות רכב? קודם תכנסו למדור הרכב שלנו
סורנטו פרמיום ● אלה ברכב
סורנטו פרמיום

שמואל מתן



אולם התצוגה של קיה בתל אביב. בשונה מיבואנים אחרים, אף סוכן לא מלווה אותי לרכב עם הסברים מיותרים... השלט ללא מפתח נמצא בכיס, קפה קצר ואני כבר במעלית.

בין כל רכבי הליסינג הכסופים, הסורנטו המגודל בולט אפילו בחשיכת החניון, אני מתקרב לרכב ונורות לד עדינות נדלקות בידית הדלת ופתיחתה מתבצעת ע"י מתג כמעט סמוי בדלת הנהג. טיפוס קטן וניתן להתרווח במושב העור החשמלי וקל למצוא תנוחה טובה, (אבל למה הכל כאן כ"כ שחור?) לוח המחוונים מקדם את פנינו במופע אורקולי, הנדסת האנוש מעולה ולא צריך יותר מכמה רגעים כדי להכיר כל מתג ברכב. אני פותח את גג השמש החשמלי שמכניס אויר נעים ותחושת מרחב, מאפס את מחשב הדרך ויוצא לדרך.



חיצונית  לא ניתן לזהות הבדלים בין הגרסאות, חוץ מכיתוב AWD שמזכיר לנו שמדובר על הנעה כפולה (וזה לא אומר שמדובר ברכב שטח אמיתי בדוגמת הפג'ארו וכדו') ובסימון CRDI שמספר לנו שמדובר במנוע דיזל בנפח 2.200 סמ"ק, מודרני וחזק שפשוט דוחף את הסורנטו בנחישות, מצד שני גם גירסת הבנזין של הסורנטו לא הייתה חלשה, כך שנרשם יתרון קל לדיזל בעיקר בצריכת הדלק.



בעולם כבר הוצג סורנטו חדש שיגיע רק בשנה הבאה  לארץ הקודש. בינתיים ניתן ליהנות מרשימת איבזור עשירה, כצפוי מרכב העונד תג מחיר של יותר מרבע מיליון שקל: גג זכוכית פנורמי נפתח חשמלית, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות ל-USB ולנגן חיצוני, מחשב דרך, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים עם פתחים ליושבים מאחור ובשורה השלישית, בקרת שיוט, חלונות אחוריים כהים, מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני אורות ורוורס, מתג לנעילת ההנעה הכפולה, ריפודי עור, כניסה לרכב והתנעה ללא מפתח.



הפער בין הגירסא הבסיסית לדגם הפרמיום עומד על 78.000 ₪, שזה לא מעט ויתאים לאנשים שמוכנים להשקיע ולקבל תחושה יוקרתית אך לא מנקרת עיניים. היתרון של הסורנטו על מתחריו הוא  צמד המושבים המרווחים יחסית, בשורה השלישית, שזוכים לפתחי מיזוג אבל מחסלים את תא המטען.

חבל שאי אפשר לשים פתק בקלפי של הרכב המועדף עלינו, אם זה היה אפשרי אני מניח שהסורנטו בוודאי היה עובר את אחוז החסימה...


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.