מערכת COL | יום ג' ניסן ה׳תשע״ה 23.03.2015

עצרת זיכרון בבלגיה לע"נ הת' אורי ניסן גוראריה ● צפו בוידאו

באולם המפואר שבבית חב"ד באנטוורפן שבבלגיה התקיימה עצרת התעוררות, לגברים ונשים, לעילוי נשמת ה'תמים' אורי ניסן ע"ה בנו של יבדלחט"א הרב מנחם מענדל גוראריה שנפטר בפתאומיות בליל פורים. סיקור ותיעוד  עצרת זיכרון לת' אורי ניסן  
עצרת זיכרון בבלגיה לע
בעיגול: השליח לבלגיה הרב שבתי סלבטיצקי נושא דברים בעצרת

ביום ראשון התקיימה באולם המפואר שבבית חב"ד עצרת התעוררות, לגברים ונשים, לעילוי נשמת הבחור התמים אורי ניסן ע"ה בנו של יבדלחט"א הרה"ח מנחם מענדל גורארי'.

בעצרת השתתפו כשבע מאות גברים ונשים ומחוסר מקום עמדו אנשים רבים מחוץ לאולם.

את העצרת פתח הרב אליהו אפטרגוט ר"מ בישיבת עץ חיים שהסביר מהו ההגדרה של גברא רבה. הגמרא מסבירה שגדלותם של תלמידי חכמים היא שפירשו את מה שכתוב בתורה שצריך להכות 40 מלקות שהפירוש הוא רק 39. אעפ"י שחכמים הסבירו הרבה דברים בתורה שבכתב ולכאורה מה הענין הגדול בזה. אלא כאשר מורידים מיהודי מכה אחת זה נחשב גברא רבה.

"התמים אורי ניסן הוא גברא רבה הוא הוריד הרבה מכות מבחורים. אף שהיה בעל כשרון גדול אך תמיד אהב ללמוד עם  בחורים חלשים ולגרום להם שלא יקבלו "מכות" ושיצליחו בלימודיהם וזה נתן להם תקוה חדשה ואור בחייהם".

אחריו דיבר הרב א. שיף אב"ד דקהילת "מחזיקי הדת" ובין הדברים סיפר שאורי למד בהתמדה גדולה כך כך שכאשר בחורים הלכו פעמים רבות בערב ללמוד בבית כנסת אחר שהיה ליד הישיבה הוא נשאר ללמוד בישיבה ואמר שחבל לו להפסיד את ה4 דקות של ההליכה לבית הכנסת השני.

אחריו דיבר הרב דוד משה ליברמן אב"ד דקהלת "שומרי הדת"  ידיד קרוב למשפחה שדיבר בכאב רב על האבידה ועל גדלותה של המשפחה.

הרב מ.מ. גורארי' אביו של הבחור דיבר בסוף הערב ואמר שאעפ"י שקשה לו מאד לדבר אך מבקש מהציבור להמשיך את דרכיו של בנו ע"ה בתורה עבודה וגמ"ח וסיפר במה היה זהיר טפי.

ואמר שהוא חשב הרבה איך קרה דבר כזה בפורים דוקא וחושב שהענין הוא שהרי פורים הוא אחדות לכן יש משלוח מנות ומתנות לאביונים.  ול"ע כאשר קרה הענין הרגיש אחדות נפלאה בין ידידיו ומכריו שכולם מיד ניסו לעזור בכל דרך אפשרית והשתתפו בכאב הגדול וזה היה אצלו המשלוח מנות הכי גדול שזכה לראות בפורים. 

אנשים יצאו בהתרגשות גדולה מעצרת הזכרון ואנשים רבים אמרו שראו את כוחה של תורת החסידות שבזמן האבילות ואח"כ רואים  שעם כל הכאב הגדול יש מבט חיובי והתמודדות נפלאה עם המצב. האמונה הפנימית בה' מרימה את האדם מעל כל המחשבות וההרגשות הכואבות.

ביום שני בצהרים התקיימה עוד עצרת התעוררות לסוחרי יהלומים שהשליח הרב מ.מ. גורארי' לומד עמהם ומבקר אותם במשרדים להנחת תפילין וכד'. בעצרת השתתפו כמאתיים  אנשים ונשים.

פתח את העצרת הרב שבתי סלבטיצקי השליח הראשי שהסביר את הפסוק "זה ספר תולדות אדם" שכל אדם בחייו הוא כותב ספר. יש אנשים שנגררים אחרי החיים ויש אנשים שיוצרים את החיים. ואמר שהבחור אורי ניסן תוך זמן קצר של 20 שנה כתב ספר נפלא של תורה אהבת ישראל ויר"ש  מה שהרבה אנשים לא הצליחו לכתוב. וכאשר סיים את הספר שלו מת מיתת נשיקה, כאשר הלך לישון באמירת תהלים ועלתה נשמתו למעלה. אנחנו שזכינו במתנה הכי יקרה בעולם שזה "חיים" צריך לנצל את החיים שלנו ולמלא אותם במצות ובמעשים טובים.

וסיפר בין היתר איך שאלפרד נובל יסד את הקרן הגדולה לפרסי נובל. הוא המציא את הדינמיט והרויח מזה כסף רב. פעם מישהו אמר לעיתונאי שאחיו של נובל מת.

העיתונאי משום מה לא שמע את המילה "אח" אלא שמע שנובל מת. וכתב עליו מאמר שלם על ההמצאה הגדולה שהוא עשה – דינמיט. כאשר נובל קרא את המאמר אמר לעצמו האם אלו החיים שלי. האם זה מה שאני משאיר בחיים. והחליט לקחת את כל כספו ולעשות קרן שתעזור לעשות את העולם לעולם יותר טוב. היום מה שאנו זוכרים ממנו זה לאו בדוקא את הדינמיט שעשה אלא את הקרן שהקים.

אחריו דיבר הרב  ד.מ. ליברמן ועורר את הציבור שאסור שהימים הבאים  יהיו  כמו עד עכשיו וכל אחד צריך לנסות להתרומם קצת מעל עצמו ולהתקשר יותר עם הנשמה שלו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.