מערכת COL | יום כ"ו אדר ה׳תשע״ה 17.03.2015

כל מה שרציתם לדעת על שכונת חב"ד בפרוייקט אחיסמך (פ)

בימים אלו על אחת מעתודות הקרקע האחרונות שנותרו לפיתוח במרכז הארץ, מוקמת שכונת אחיסמך. השכונה מוקמת על אדמות מושב אחיסמך בסמוך לעיר לוד ותהפוך לשכונת מגורים מודרנית ואיכותית המספקת לדייריה איכות חיים וסטנדרטים גבוהים. בשכונת אחיסמך מתוכננים כ-3,600 יח”ד, חלקם בבנייה רוויה וחלקם בקוטג’ים ווילות צמודי קרקע והיא מיועדת למשפחות צעירות ומבוססות מהמגזר החרדי- דתי לפרטים מלאים
כל מה שרציתם לדעת על שכונת חב
מתחם קבוצת 'שכטר -ופטיקנה נדל”ן' מונה 451 יח”ד, מתוכם נרכשו כבר 376 יח”ד ע"י קבוצת רכישה, יתרת הזכויות ל 75 יחידות דיור נמכרים בימים אלו.

קבוצת שכטר אופטיקנה נדל"ן הינה חברה העוסקת בפרויקטים של דירות מגורים, הן במסגרות יזמיות והן כחברת ניהול של קבוצות רכישה.

בפרויקט אחיסמך, החברה פועלת בפרויקט בשני "כובעים": 1. החברה מוכרת את זכויותיה ליח"ד. 2. החברה משמשת כחברת ניהול של כל הפרויקט.

הפרויקט מחולק לשלשה מתחמים: 1) מתחם 256 -A יח"ד. מתחם D - 108 יח"ד. מתחםH -87 יח"ד.

בחודשים האחרונים החל הקבלן המבצע י.שטרן. לבצע את פעולות החפירה והביסוס במתחם דגםA וב"ה הפרויקט יצא לדרך.

בשיחה שערכנו עם מנהלי השיווק הובהר שנותרו דירות מובחרות במחירים נוחים במיוחד, עוד נאמר שמפני המיקום האסטרטגי של מרכז הארץ , הביקוש עצום וההתענינות רבה וכל הקודם זוכה.

שאלות ותשובות

ש. מה זה אחיסמך?
ת. שכונת אחיסמך הינה שכונה חדשה בשטחה המוניציפלי של עיריית לוד, השכונה ממוקמת על אדמות מושב אחיסמך בצמוד לשכונת גני יער. השכונה מתוכננת לציבור החרדי והדתי ומתוכננים בה 3,600 יח"ד בבנייה רוויה ובקוטג'ים צמודי קרקע.

ש. מה זו קבוצת רכישה?
ת. קבוצת רכישה הינה התאגדות של קבוצת יחידים, הרוכשים יחד קרקע במטרה לבנות במשותף את הבניינים ודירות המגורים. להסדרת היחסים בין כל יחידי הקבוצה חותמים כל השותפים על "הסכם שיתוף", במסגרתו מוסדרים כלל היחסים בין יחידי הקבוצה, ונקבעים המנגנונים להשלמת הפרויקט, כדוגמת בחירת חברת ניהול.

ש. מי זה קבוצת שכטר אופטיקנה נדל"ן?
ת. קבוצת 'שכטר-אופטיקנה נדל"ן' הינה חברה משותפת לחברת שכטר ולחברת אופטיקנה נדל"ן. החברה עוסקת בפרוייקטים של דירות מגורים, הן במסגרות יזמיות והן כחברת ניהול של קבוצות רכישה.

ש. מה רוכשים מכם היום?
ת. הרוכשים החדשים רוכשים מהחברה זכות ליח"ד, ובמקביל חותמים על הסכם השיתוף עליו חתומים כל בעלי הזכויות בפרויקט.

ש. מה זה רכישת קרקע?
ת. בשונה מרכישת דירה מקבלן, ברכישת קרקע, הבניה מתבצעת באופן עצמאי על ידי כלל השותפים, באמצעות חתימת הסכם בניה עם קבלן מבצע.

ש. מתי צפוי להתחיל הבניה?
ת. בכדי שנוכל להתחיל לבנות, יש להשלים שלשה תנאים: 1) לחתום הסכם עם קבלן מבצע. 2) לקבל את היתר הבניה. 3) לאשר את החברים בבנק המלווה (משכנתאות). ההערכה היא שבתוך חצי שנה תחל הבניה.

ש. מי הבעלים היום?
ת. כאמור, הבעלים כיום הינם 376 חברי הקבוצה הוותיקה והחברה שמחזיקה בזכויות ל-42 יח"ד ופרטיים שונים המחזיקים בזכויות לסה"כ 33 יח"ד.

ש. באיזה אופן הקרקע נרשמת על שמי?
ת. הקרקע בסופו של תהליך (אחרי השלמת הבניה) תירשם בלשכת רישום המקרקעין על שם הרוכש (בשלב ראשון בחכירה וככל הנראה בהמשך כבעלות) במסגרת רישום צו בית משותף ורישום זכויות פרטני של כל רוכש בדירה הספציפית שלו. עד אז רישום הזכויות מנוהל ע"י חברת 'שכטר-אופטיקנה נדל"ן' עם משרד עוה"ד לוי אטינגר נקדימון ושות' המלווה את רישום הזכויות בפרוייקט.

ש. האם יש ביטחון לכסף שלי?
ת. בניגוד לרכישה מקבלן, שם הרוכש זקוק לביטחון על הכסף, הרי שברכישת קרקע עם תשלום מלוא התמורה, הזכויות עוברות אל הרוכש, ואין התחייבויות נוספות של המוכר, בגינן הרוכש זקוק לביטחונות.

ש. מה זה בנק מלווה?
ת. בנק מלווה זהו הבנק שמעמיד משכנתאות לכל חברי הקבוצה, ובמקביל כל התשלומים של הקבלן משולמים רק מחשבון הליווי, לאחר שהמפקח מטעם הבנק אישר את החשבונות שהגיש הקבלן.

ש. האם יש התחייבות למחיר סופי?
ת. אין התחייבות למחיר סופי, המחיר הסופי נקבע בהתאם לשני פרמטרים: 1) מחיר הקרקע שהוא סופי. 2) עלויות הבנייה בפועל, שייגזרו מההסכם שייחתם עם הקבלן המבצע.

ש. כמה כסף צריך הון עצמי ?
ת. ההון העצמי הנדרש הוא כמו בכל רכישת דירה, בכפוף להוראות בנק ישראל, עד 70% ברכישת דירה יחידה ועד 50% ברכישת דירה נוספת.

ש. האם ניתן לקבל משכנתא?
ת. ניתן לקבל משכנתא מהבנק המלווה בלבד, כאשר חברת הניהול אחראית לאשר את כל החברים בבנק המלווה ולדאוג שיאושרו עבורם המשכנתאות.

ש. מה העלויות הנלוות?
ת. העלויות הנלוות הם העלויות הקיימות בכל פרויקט מעבר לעלויות הבניה בפועל, כדוגמת אדריכל ותשלומי אגרות והוצאות משפטיות.

ש. מי העו"ד שמלווים את הקבוצה?
ת. את הפרויקט מלווים עו"ד חגי אולמן בתפקידו כנאמן הקבוצה והמוסמך לפעול בשם כל השותפים ועו"ד אביעד אטינגר האחראי על כל נושא רישום הזכויות.

ש. מיהו הקבלן המבצע?
ת. במתחם A הקבלן המבצע הוא י. שטרן. במתחמים D וH טרם נבחר הקבלן המבצע. מיד עם השלמת התכנון נוציא מכרזים מסודרים לקבלת הצעות מחיר מקבלנים בעלי סיווג מתאים.

ש. מה מפרטי הדירות?
ת. הדירות נבנות במפרט טכני עשיר ובאיכות גבוהה.

ש. החלטתי לרכוש, למי לפנות?
ת. זאבי שניאורסון 054-9537070 שניאור בורובסקי 052-7707008.

קישור לאתר החברה
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.