מערכת COL | יום כ"ד אדר ה׳תשע״ה 15.03.2015

הרב בלוי: "יהדות התורה של היום זוהי 'חזית דתית חרדית' (פ)

ימים ספורים לפני הבחירות הגורליות ליהדות הנאמנה בארץ ישראל, כשתחושת חרדה עמוקה נוכח הצפוי אופפת את היהדות החרדית, תוך תקווה לשינוי מהותי לאחר השנתיים האחרונות בהן נלחמו מהרסי הדת בכל דבר שבקדושה, ניאות הרב טוביה בלוי רב קהילת חב"ד נווה יעקב ונכדו של מנהיג אגו"י הרב משה בלוי זצ"ל לתת תובנות אודות חובת השעה הרב טוביה בלוי
הרב בלוי:
הרב טוביה בלוי רב קהילת חב"ד נווה יעקב

צו השעה

ימים ספורים לפני הבחירות הגורליות ליהדות הנאמנה בארץ ישראל, כשתחושת חרדה עמוקה נוכח הצפוי אופפת את היהדות החרדית, תוך תקווה לשינוי מהותי לאחר השנתיים האחרונות בהן נלחמו מהרסי הדת בכל דבר שבקדושה, ניאות הרב טוביה בלוי רב קהילת חב"ד נווה יעקב ונכדו של מנהיג אגו"י הרב משה בלוי זצ"ל לתת תובנות אודות חובת השעה.

אנו נמצאים בשעת חירום, מהי התחושה כבן ירושלים, שכבר עבר מספר רב של מערכות בחירות שונות?

"האמת היא כי תחושת חירום מלווה אותנו מדי מערכת בחירות. תמיד אנו חשים בגודל המערכה ובמאבק שעומד לפתחה של היהדות החרדית. מדי מערכת בחירות, חוזרת על עצמה התביעה והבקשה של כ"ק הרבי מליובאוויטש להטיב את המצב הרוחני של אחינו בני ישראל בארה"ק, ועלינו לעשות את כל המאמצים להציל את מה שניתן להציל למען שלטון התורה. זו חובה שלנו בכל פעם ובוודאי כעת, לפעול שיהדות התורה, שהיא המפלגה החרדית ביותר, תגדל ותוכל להשפיע יותר ויותר על האתגרים העומדים לפתחה של היהדות הנאמנה באה"ק.

"אמנם אכן, הפעם מדובר במערכה גורלית. הרי אין זה סוד כי אנו עומדים לאחר שנתיים קשות ביותר, כאשר ראש הממשלה נתניהו העדיף לעשות קואליציה עם לפיד, וקווי היסוד שלה, שלדאבוננו חתם עליהם גם נפתלי בנט, היו מלכתחילה נגד כל דבר שבקדושה ונגד שלושת השלמויות שהרבי מליובאוויטש דרש מאתנו. שלימות התורה, שלימות הארץ ושלימות העם.

"ואפרט כדי שהדברים יובנו: שלימות התורה - הפגיעה בבני הישיבות ע"י גזירת הגיוס, שכולם הסכימו לה כבר אז, בחתימת קווי היסוד; שלימות הארץ - בקווי היסוד נאמר בפירוש שהממשלה תחתור למשא ומתן עם הפלסטינאים, ולדאבוננו שוב, גם כאן בנט חתם עליה. שלימות העם - נכתב בפירוש שיהיה מאמץ לתת שוויון לכל הזרמים ביהדות, כולל הרפורמים. ולצערנו הרב, בכל שלושת השלמויות אכן פגעו גם בפועל.

"וכל זאת עוד לפני שהזכרנו כלל את הפגיעה הגדולה בתקציבי החינוך החרדי, תקציבי הישיבות הק', קצבאות הילדים, הבטחת הכנסה, ובכל דבר אחר שהממשלה הרעה הזו גרמה. ולכן, כמה אחריות צריכה להיות לכל אחד להשתדל ולהביא לשינוי, שכוח יהדות התורה ילך ויגדל וניתן יהיה בעז"ה לתקן את כל מה שהם קלקלו".

מה אפשר לומר לאנשים כאלו, שלמרות השנתיים האיומות שעברנו עדיין אדישים?

"נאמר להם דברים פשוטים וברורים. 'לא תעמוד על דם רעך'. גם אם מסיבה כזאת או אחרת, המערכה אולי לא נוגעת אל ליבו, אולי הוא לא נפגע אישית מהגזירות הקשות שהמיטה עלינו הממשלה הזו בשנתיים האחרונות - הגם שאינני יודע אם יש בכלל אדם שכזה, הרי שאחיו, בנו, או שכנו, בוודאי נפגעו קשות מאותן שנתיים קשות ואיומות שלא ידענו כמותן מזה עידן ועידנים, ומוטלת עליו חובה לעשות את כל ההשתדלות כדי שיוכלו לתקן את הדברים. במצב כזה אין אפשרות לעמוד מן הצד ולומר 'שלום עלי נפשי'. בימים הספורים שעוד נותרו עד ליום הבחירות, על כל אחד ואחד ללא יוצא מן הכלל, מוטל לעשות יותר מכפי יכולתו, להוסיף עוד ועוד קולות כדי שיהיה את מירב הסיכויים להיכנס ולנסות לתקן בע"ה את מה שקלקלה הממשלה הקודמת".

כאחד מוותיקי רבני חב"ד, מהן התחושות לגבי עמדת יהדות התורה בנושאים הקרובים אל הרבי?

"אין זה סוד שיהדות התורה היא המפלגה החרדית היחידה ששומרת על שלושת השלמויות שהרבי דרש בתוקף. אך ארחיב ואסביר, כדי שהדברים יהיו ברורים די צרכם ולא תהיה אפשרות לעוות.

"שלימות התורה: יהדות התורה היתה חוד החנית במלחמה ב'יש עתיד' ובגזירות הרבות שביקשו לפגוע בציבור החרדי, וברור לכול שהיא 'המפלגה החרדית ביותר' כמו שהרבי דרש.

"שלימות הארץ: יהדות התורה לא ישבה בממשלת שמאל מאז שנת תשי"ב, יהדות התורה מעולם לא הצביעה בעד מסירת שטחים, יהדות התורה תמיד עזרה להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון בתקציבים ובבניה מאסיבית, יהדות התורה מחתה והתנגדה בתוקף להקפאת בניה, יהדות התורה תמיד התנגדה לממשלת אחדות. כל מי שמנסה לומר אחרת, מטעה ומשקר את הציבור.

"שלימות העם: אחד הדברים שהיו בנפשו של הרבי היה נושא 'מיהו יהודי' ושלימות העם. רק יהדות התורה הובילה את המאבק בחוק הגיור, ועמדה על קוצו של יו"ד בכל הקשור לשמירה על שלימות העם, כפי רצונו של הרבי. יהדות התורה לא חשבה לקבל הקלות בחוק הגיור ולהסתמך על פסקי הלכה שניתן לגייר חלילה בלי קבלת תורה ומצוות באופן מלא.

"כך גם כידוע, הרבי השקיע מאמצים גדולים למען הקמתה של חזית דתית. גם אם מדובר ביהודים שדעותיהם מנוגדות בתכלית אחד לשני. בעיני הרבי היה הדבר חשוב, בשנת תשכ"ה, שהחסיד הרב יצחק מאיר לוין מאגו"י, הגב' ט. סנהדראי מהמזרחי, הרב מנחם פרוש מאגו"י ומשה אונא מהפועל המזרחי - יתאחדו לרשימה אחת. ושוב, גם לאחר הבחירות של תשנ"ט, למרות כל מה שהיה, הרבי הפתיע ואמר בשיחה בפרשת ויקהל שרצונו שכעת כולם יתאחדו ויעבדו כתף אחת עבור קיום התורה והמצוות. ברור כי יהדות התורה של היום זוהי 'חזית דתית חרדית' המייצגת מספר דעות לשם מטרה אחת, שחבריה יד אחת לקדש שם שמים ככל שניתן. זאת לעומת התאגדויות אחרות של רסיסים שהתפלגו ממפלגות אחרות. זה הרצון של הרבי, לבחור במפלגה החרדית ביותר השומרת על שלושת השלמויות, ובע"ה תקוותנו שבס"ד נזכה כולנו לראות בהגדלתה של רשימת יהדות התורה ושם שמים יתקדש על ידינו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.