מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשע״ה 12.02.2015

שלוחים משתפים: איך מסתדרים כשהשליחה בכינוס? ● מיוחד

ארבעה שלוחים, שניים מישראל, אחד מצרפת ואחד מסין, מספרים בפאנל מרתק ל-COL איך הם מסתדרים כשהאישה, האמא והשליחה, נוסעת לכינוס השלוחות העולמי אצל הרבי? ● וגם: השלוחים זווית אישית על פעילות הקירוב של נשותיהם  כינוס השלוחות
שלוחים משתפים: איך מסתדרים כשהשליחה בכינוס? ● מיוחד
(צילום: מיכל וייס)

משה בן-חיים

לא מובן מאליו שאישה ואם לכמה ילדים (או גם זאטוטים) שהיא גם שליחה עם פעילות ענפה, עוזבת הכל וטסה לרבי לשבוע ימים. לכינוס השלוחות - שנערך כמו בכל שנה אצל הרבי -  יגיעו אלפי שליחות מכל רחבי הגלובוס, לשבוע ימים של התרעננות ומילוי מצברים רוחניים וגשמיים גם יחד, להמשך של עבודת הקודש בשליחות הרבי לצד בעליהן השליח.

בפאנל מרתק מספרים ארבעה שלוחים מארבעה מקומות שונים ברחבי הגלובוס, איך הם מסתדרים בלי השליחה 'שלהם':

עד כמה תופסת השליחה מקום בפעילות בבית חב"ד?

הרב ברוך סלונים, מודיעין: אשתי נאוה שתחי' עובדת כיועצת חינוכית בבית הספר בית רבקה בכפר חב"ד, זוהי המשרה שלה וגם בכך היא רואה שליחות. אך מהותה העיקרי והאמיתי שהיא שליחה של הרבי בעיר מודיעין. הפעילות שלה מתמקדת בעיקר במסיבות ראש חודש לנשים, שיעורי תורה ויהדות לנשים, שיעור קבוע לנשים בכל שבת אחה"צ בבית שלנו ואוזן קשבת לנשות הקהילה בבית הכנסת שלנו - בית כנסת "אוהלי מנחם".

אשתי כמובן גם עוזרת לי הרבה בפעילות השוטפת של הבית חב"ד, ברעיונות וקידום נושאים מגוונים, אך הנני חושב שמעלתה המיוחדת של שליחה היא, בנוסף להיעדרות הגדולה של הבעל מהבית, שהיא היחידה שמסוגלת להקשיב ולהבין את כל הקשיים של השליח, בהתמודדות היום יומית בשליחות, בגיוס הכספים, בכל פעם שיש איזושהי בעיה וקושי בבית חב"ד, השליח חוזר הביתה ויכול לשפוך את דאגות לבו, ויודע שיש לו אוזן קשבת מאשתו השליחה, זהו סיוע גדול לשליח. וזכות גדולה של השליחה שמסוגלת להקשיב לכל הבעיות.

הרב ישראל ליברמן, אייו, סין: השליחה תופסת מקום מרכזי מאוד בשליחות. החל מפעילות עם עשרות נשים במבצע נש"ק, טהרת המשפחה, מודעות יהודית ועוד. אשתי הקימה בזרועותיה "סנדיי סקול" (בית ספר לימי ראשון) במסגרת מבצע חינוך, ואנו רואים ממנו הצלחות בלי סוף, ב"ה.


צילום: מיכל וייס

הרב יוני בוקובזה, פרען וסביבותיה, צרפת: רעייתי השליחה מתכננת ומפעילה את המיני קעמפ "גן ישראל" כשאני אחראי על הצד המנהלתי. היא מעבירה שיעורים לנשים במגוון נושאים,  וכל הפעולות שלנו היא אחראית על תכנונום והכנתם. כשהיא לא נמצאת אני שומע שאומרים ש"יש הכל, אבל חסר משהו". היא 'הרוח החיה' בכל הפעולות.

הרב מנדל אזדבא, העיר העתיקה ירושלים: אשתי מפעילה תכניות לילדים כמו חנוכה, ל"ג בעומר, מאפיית מצות לילדים וכדומה. כמו כן מפעילה מערכת שיעורים לנשים, ובכלל מסייעת בכל הפעילות.

כך מנסים להסתדר

איך מסתדרים שבוע בלי אישה, אם, ושליחה?

הרב סלונים: אכן יש קושי בנסיעת האשה, במיוחד בכך שאני לא יכול להיעדר הרבה מהבית כי נשארתי רק עם הקטנים ואין מי שישמור עליהם, ולכן הפעילות שלי בימים אלו הם בעיקר בשעות היום כשהילדים במוסדות חינוך.

אך יש לציין את אשתי שתחי', אשת חיל, שדאגה מראש לכל פרט בבית, באוכל, בלבושים וכו'.

אני שמח שב"ה יש כינוס שלוחות שכולן נפגשות יחד ואחת מייעצת לשניה בכל המצטרך, מגיעה להן חופשה קצרה ונעימה, למלאות את המצברים לקבל את הכוח מהרבי המשלח להמשך שליחות פוריה.

הרב ליברמן: שבוע בלי האשה זה תמיד לא קל, בלי כל קשר לכינוס. אנחנו מאמינים שכיוון והרבי ייסד את הכינוס, ממילא הרבי גם נתן את הכוחות להתמודד בזמן הזה לשליח ולמשפחתו.

הרב בוקובזה: לא קל. בשליחות שלנו, יש אירועים, פגישות, שיעורים. אני בתקופה זו יותר "אבא ואמא" גם יחד. כשהם בבית הספר בשעות הבוקר, יש לי זמן פנוי לפעילות, אך כשהם חוזרים אני ב"מישרה מלאה".

בנוגע לחינוך עצם הקושי הוא גם מעלה גדולה, כמו שכתוב בהפטרה: "ונפקדת כי יפקד מושביך". הרב אזימוב אמר פעם שהחינוך הוא – כשאנחנו לא נמצאים בבית. "איפה אבא?" שואל הילד. "הוא מדליק נרות חנוכה עם אנשים". זה החינוך של הילדים. כך זה עם האמא. היא נוסעת לרבי לקבל כוחות לשליחות – זה חלק מהחינוך.

הרב אזדבא: שאלה מאוד טובה. ב"ה יש ילדים גדולים שעוזרים, גם בשיעורים. הם גם חלק בלתי נפרד מהשליחות.

אשת חיל

ספרו לנו על קירוב לשמירת תומ"צ על-ידי השליחה


הרב סלונים: אציין מקרה מעניין: באירוע של בית חב"ד, הגיעה אישה והחלה לשוחח עם אשתי שיחת חולין. מה שמך, מאיפה את וכו'. אשתי היא בת למשפחת חפר, וכך סיפרה האישה שהיא עצמה למדה בצעירותה ב"בית רבקה" בכפר חב"ד ב'. וכך היא הוזמנה לשיעורים, לפעילות, נסעה כבר פעמיים לרבי, קיבלה על עצמה כיסוי ראש ומאוד התקרבה. והכל בזכות 'שיחת חולין' אחת.


צילום: מיכל וייס

הרב ליברמן: יש לאשתי סיפורים רבים על קירוב בשליחות, אספר אחד מהם: יש אצלינו בחור צעיר שלא היה קרוב לאידישקייט (יהדות) והחל להשתתף בפעילות. מה ש"תפס" אותו זו ה'עקשנות' של אשתי שאסור לתכנן תכניות בשבת. הוא לא הניח תפילין, לא שבת, כלום! אבל לתכנן בשבת, זה היה אצלו אסור בתכלית האיסור. כיום, לאחר שנים של התקרבות, הבחור התקרב מאוד לאידישקייט ובדיוק השבוע קנינו לו זוג תפילין מהודרות.

הרב בוקובזה: יצא לי לשוחח עם אנשים או זוגות בענייני התחזקות בשמירת תומ"צ. אך כשהיא מדברת איתם, זה מתקבל אצלם יותר מהר...

הרב אזדבא: יש מקרים רבים, אציין שניים: פעם מסרה אשתי שיעור בשבת, ואחת המשתתפות היה לה ביום ראשון "מבחן בגרות" לקבלת תעודה ממשלתית. אח"כ היא סיפרה לשליחה שבזכות השיעור היא ידעה את התשובה... זה קירב אותה. עוד סיפור, על אמא שבעקבות השיעורים החלה לתת לילדיה בכל בוקר מטבעות צדקה לשים בבית הספר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.