מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תשע״ה 18.01.2015

השלוחים התבשרו: עשרה מועדונים חדשים לילדים

מועדוני הילדים הפועלים על ידי רשת "מועדוני נוער חב"ד" במסגרת צעירי אגודת חב"ד, הודיעו במהלך סדנא מיוחדת שנערכה בכינוס השלוחים על פתיחה של עשרה מועדוני ילדים חדשים נוספים ● בכך, הגיע מספר הסניפים ל-127! תנופת הפעילות נעשית תודות לתמיכת קרן 'קרנו תרום' ● את ההודעה לשלוחים מסר השליח הרב אלימלך הרצל יו"ר מרכזי יד לילד, שגם מסר את ההרצאה המרכזית בסדנא  מועדונים חדשים לילדים
השלוחים התבשרו: עשרה מועדונים חדשים לילדים
ממראות ההרצאה שמסר הרב הרצל. באמצע: פריסת המועדונים ברחבי הארץ

מועדוני הילדים הפועלים על ידי רשת "מועדוני נוער חב"ד" במסגרת צעירי אגודת חב"ד, הודיעו במהלך סדנא מיוחדת שנערכה בכינוס השלוחים על פתיחה של עשרה מועדוני ילדים חדשים נוספים.

את ההודעה לשלוחים מסר השליח הרב אלימלך הרצל יו"ר מרכזי יד לילד, שגם מסר את ההרצאה המרכזית בסדנא.

את המפגש עם יותר מ-100 שלוחים, אשר רבים מהם כבר פועלים במסגרת המועדונים, פתח סמנכ"ל 'מרכזי יד לילד', הרב שאול בן שחר, בסקירה על ההתפתחות הגדולה שנעשתה בשנים האחרונות, מ-20 סניפים ל-120 סניפים. תנופת הפעילות נעשית תודות לתמיכת קרן 'קרנו תרום'.

הרב בן שחר מסר לשלוחים כי לאחרונה נוצר חיבור בין מועדוני נוער חב"ד לבין המרכז לעזרי שליחות שיהפוך מעתה להיות שותף ללוגיסטיקה, להפקה ולשינוע של המועדונים. הוא הודה לרב נפתלי ליפסקר מאגף הסניפים ולמרכז לעזרי שליחות על שתוף הפעולה.

הפעילות של מועדוני נוער חב"ד החלה במטרה להעניק לילדי ישראל ערכי מסורת שכולם אוהבים, בצורה חווייתית ומקצועית. הרב אלימלך הרצל, יו"ר מרכזי יד לילד, קיבל את השליחות הקדושה הזו מהרבי, ועוד בשנת תשמ"ח, החל לפעול המועדון הראשון, וב"ה הפעילות הלכה וצמחה, ובשנים האחרונות, יחד עם השלוחים המפעילים את המועדונים, צמח המפעל הנפלא הזה לכ-120 סניפים ועוד היד נטויה.

במהלך הסדנא סופר כי אחת הנשים הראשונות שהייתה בתחילת הדרך ככותבת התוכניות ומנהלת האומנות, היא הגב' רחל ווכטר. היא סיפרה שלא מזמן נסעה יחד עם כמה מקרובי משפחתה מארה"ב להר המצדה. כאשר הם טיפסו על ההר, הם ראו קבוצת חיילים וחיילות יושבים ושרים שירים ממועדוני נוער חב"ד! מתברר שאותה קבוצה היו כילדים במועדונים במושבים שסביב קרית מלאכי, וכעת גדלו והפכו לחיילים וחיילות, וההמנון של המועדונים נשאר חדור בעצמותיהם...

קשר טוב עם הורים דרך הפעילות והמפגש השבועי של הילדים עם חב"ד, הוא רק אחד הדברים החשובים שהשלוחים "מרויחים", מעבר לפעילות עצמה והשפעתה הישירה על הילדים. הרבי הדגיש מספר פעמים בשיחותיו את הפסוק "והשיב לב אבות על בנים – על ידי הבנים". רבים מהשלוחים מפעילי המועדונים חווים זאת במקומות השליחות.

"חשוב להדגיש", אמר הרב בן שחר, "המועדון הוא של השליח. אנחנו נותנים את כל מה שדרוש להפעילו - עד לפרטים הקטנים: הכלים המקצועיים, הידע, היצירות, חומרי המלאכה, הממתקים, הפרסים, החוברות ועוד. זו חבילה יוקרתית ואיכותית בשווי של מאות שקלים ולעיתים גם מעל אלף ₪. כל שנותר לשליח לעשות זה ליזום ולפעול. השליח הוא גם האחראי לדאוג להתנהלות מסורה ומכבדת של המדריכות ולהפעיל את המועדון בצורה הטובה ביותר.

במהלך המפגש נשאו דברים כמה שלוחים, בהם הרב ברוך פרבר מנווה דניאל, הרב מאיר כהן מקרית עקרון, שתיארו את התנופה שנתן המועדון לפעילות הבית חב"ד שלהם. "הנהלת רשת מועדוני נוער חב"ד משקיעה בלי גבול כדי לתת לכם את כל הכלים להפעיל מועדון מוצלח ואיכותי", אומר הרב כהן, "אך רק כאשר לקחתי את המועדון לטיפולי האישי הוא התחיל לקבל תנופה. המסר לשלוחים צריך להיות, לוו את המועדון בצורה אישית, רק כך הוא ישגשג ויתפתח".

שליח נוסף, הרב ליאור עבאדה, שעובד במועצה האזורית מרחבים אומר כי עד השנה שעברה הוא "שבר את הראש" איזו פעילות איכותית אפשר לתת לילדים. הוא אסף חומרים מן הגורן ומן היקב, אבל כאשר נוצר החיבור עם רשת המועדונים, הפעילות קיבלה תפנית משמעותית. "מטבע הדברים, השלוחים עסוקים מאוד, לא תמיד יש להם זמן לפתוח את הקופסה של הפעילות, הם משאירים את זה למדריכות ובכך נגמרת לפעמים המעורבות שלהם... לדעתי, כאשר השלוחים יהיו מעורבים יותר, הם יבינו שיש להם אוצר, פנינה של ממש תחת ידיהם, שאפשר למנף אותה בצורה מאוד גדולה לטובת הפעילות הנוספת של בית חב"ד".

את ההרצאה המרכזית נשא, כאמור, הרב אלימלך הרצל, ששיתף את השלוחים מניסיונו וחלק עמם תובנות שונות להצלחת פעילות. "הדרך להצלחה מתחילה ראשית כל בדביקות שלכם בשליחות ובמטרה. כאשר תחיו את הפעילות, את האידיאל שלשמו אתם פועלים, כל ההצלחות יבואו בדרך ממילא. הרבי מתפלל עבורכם, הרביים אתכם, בורא עולם אתכם, יש לכם את כל הסיבות להצליח".

מהנהלת רשת מועדוני נוער חב"ד נמסר כי בימים הקרובים ייבחנו בשיקול דעת מרבי את הפניות הרבות שהתקבלו מהשלוחים לפתיחת מועדון ילדים חדש, כאשר עדיפות תנתן לשלוחים שכבר עוסקים בפעילות עם ילדים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.