מערכת COL | יום ל' כסלו ה׳תשע״ה 22.12.2014

קהל המונים בהדלקת המנורה הגדולה בעולם. תיעוד

קהל עצום של אלפים השתתף בהדלקת נר השישי של המנורה הגדולה בעולם ● לביבות חמות, שמחה וששון בשדרה החמישית ● שיירת האור של טנקים ויותר משלוש מאות רכבים ● הפרסומי ניסא בקנה מידה חסר תקדים * סיקור ותמונות
קהל המונים בהדלקת המנורה הגדולה בעולם. תיעוד
(צילומים: שמעון רומני)
בנר השישי, השתתפו אלפים בהדלקת המנורה, ברוב פאר והדר. על-פי הערכות היו קרוב שבעת אלפים משתתפים. "כל הכיכר מכל צדדיו וכל המדרכות לצדדיהן היו מלאים אנשים. היה פרסומי ניסא ענק וקידוש שם שמים בממדים גדולים", סיפר אחד הנוכחים.

הקהל היה עצום, והאוירה הייתה מחושמלת. המראה הי' שובה לב ומרהיב עין. המנורה הגדולה בתבל מסתייעת בשלוש מנופים, ולפניך נפתח מחזה נפלא. שני מנופים משני צידי המנורה, ומנוף "קון עדיסון" במרכז המנורה, כולם נקבצו ובאו יחד להפעיל את אור החג והקדושה.

מ"מרומי המנורה" איחל הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית "חנוכה שמח" לקהל העצום ומסר את דברי הרבי ל"האזין לנרות החנוכה" והדגיש שהמנורה הזאת וכל המנורות שנדלקות על ידי שלוחי וחסידי הרבי נדלקות "באשו של הרבי".

החשמונאים לא קיימו משא ומתן עם הטרוריסטים

הרב בוטמאן הדגיש ש"מסר המנורה" ברור: "המנורה עומדת כסמל של גאון יעקב וגאון ישראל ומשדרת מסר הדורות לא ליכנע לשום לחץ. יהודה המכבי לא ניהלו משא ומתן עם האויבים, גם לנו אסור לנהל שום משא ומתן עם אויבנו, ומי שעשה ניסים לאבותינו בימים ההם יעשה לנו ניסים גם בזמן הזה". הקהל ענה בתרועת כפיים סוערת.

לביבות חמות, שמחה וששון בשדרה החמישית

הקהל גם כובד בלביבות חמות ("חנוכה לאטקעס") לכבוד החג, הטנקיסטים חילקו מנורות, סופגניות, ודמי חנוכה לילדים תוך שמחה וששון וגאון יעקב. והנה לפניך התגלה עוד נס חנוכה -- "הכיכר היותר מכובד בעיר" נהפך בפתאומיות לחגיגת חנוכה אחת ענקית. "אני ממש גאה" אמר יהודי מוויליאמסבורג שהביא את כל משפחתו "זה גאון יעקב וגאון ישראל" והוסיף במבטאו האופייני "וואוס דער ליובאוויטשער קען טיען קען קיינער נישט טיען" ("ומה שהליובאוויטשער רבי מסוגל לעשות אין אף אחד מסוגל לעשות".)

טנק פאראד של יותר משלוש מאות רכבים

במוצאי שבת אורגנה "שיירת האור" הגדולה של יותר משלוש מאות רכבים! "שיירת האור" אורגנה על יד משרד טנקי המצוות "מצווה טנק ארגניזיישן" במקצועיות מפליאה. "שיירת האור" התחילה מבית חיינו 770 והמשיכה את דרכה על יד המנורה הגדולה בעולם. "לעמוד על מנוף המנורה ולראות את שיירת האור הגדולה ממשיכה והולכת -- המחישה את התנופה הגדולה של הרבי שהאיר את העולם בנרות החנוכה" אמר הרב בוטמאן, יושב ראש משרד הטנקים.

בכל משך ימי החנוכה עשו הטנקיסטים עבודה נהדרת ומתוכננת. הם חילקו מנורות, סופגניות, ודמי חנוכה באדיבות ובמאור פנים. "אלו 'חיילי האור' שיביאו את הנצחון האמיתי" אמר הרב בוטמאן.

הפרסומי ניסא נאמד שהגיע למאות מליוני אנשים

הפרסומי ניסא השנה שבר שיאים ונאמד שהגיע למאות מליוני אנשים. כלי התקשורת העולמית "התנפלו" על המנורה, ודיווחו עליה כהאירוע המרכזי היהודי בכל עיר ניו-יורק. הרב בוטמאן הדגיש ברציפות את המסר המרכזי שהרבי אומר לנו שאנחנו "הדור האחרון של הגלות והדור הראשון של הגאולה ונרות חנוכה אלו יקבלו פנים את האור הנצחי של הגאולה השלימה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.