מערכת COL | יום ו' חשוון ה׳תשע״ה 30.10.2014

ו' תשרי: הרבי מתייחס לרצח המזעזע של החסיד ● היום לפני

"ההתוועדות נפתחה במאמר על הפסוק ״וירח ה׳ את ריח הניחוח״, ובו התייחס הרבי, גם לרצח המזעזע של הרה"ח ר' דוד אוקינוב הי"ד, כאשר במהלך הדברים נשנק קולו בבכי עצור. במאמר דובר על מסירות נפש וניסיונות שהיו בגלות ולמרות זאת עוד יש ניסיונות נוספים כמו האירוע האחרון" ● היום לפני: ו' חשוון תש"מ – שבת קודש פרשת נח ● מוגש באדיבות הספר 'יום יום עם הרבי' - חודש חשון  הרב דוד אוקינוב
ו' תשרי: הרבי מתייחס לרצח המזעזע של החסיד ● היום לפני
הרב דוד אוקינוב הי"ד (מסומן בעיגול) בהתוועדות עם הרבי
ו' חשוון
תש"מ – שבת קודש פרשת נח

הרבי מתייחס לרצח המזעזע של החסיד

[בהתוועדות שהתקיימה במוצאי שבת, התייחס הרבי לרצח של הרה"ח ר' דוד אוקינוב הי"ד, מחסידי חב"ד שהתגורר בקראון הייטס. זה האחרון נורה למוות על ידי גוי מקומי ללא סיבה ידועה. הרצח אירע בשכונת קראון הייטס יומיים קודם לכן, ביום חמישי ד׳ מר-חשון].

ההתוועדות נפתחה במאמר על הפסוק ״וירח ה׳ את ריח הניחוח״, ובו התייחס הרבי, גם לרצח המזעזע, כאשר במהלך הדברים נשנק קולו בבכי עצור. במאמר דובר על מסירות נפש וניסיונות שהיו בגלות ולמרות זאת עוד יש ניסיונות נוספים כמו האירוע האחרון:

"לאחר אריכות הגלות והגזירות והשמדות ר״ל איך יתכן שכל זה אינו מספיק ונמצאים עדיין בגלות ובחושך כפול ומכופל, ועד שמזמן לזמן ישנם מאורעות כאלה שאין עליהם שום ביאור והסבר כלל, מכל צד ופינה... יש עדיין חושך הגלות, ועד לחושך כפול ומכופל ועד למאורעות כו׳ בשלוחי מצוה וכו'.

"בגמרא דנים בהגדרתם ׳שלוחי מצוה׳, ושם מדובר על מי שבודק את החמץ, עולה לרגל וכדומה, דהיינו שעסוק במצוה, ור׳ דוד היה בדרכו לבית הכנסת, והכוונה היא שלמרות כל הגלות וכל הניסיונות, כעת מגיע ניסיון נוסף, שיהודי שהיה בגדר של שליח מצוה, נרצח".

בסיום ההתוועדות שוב היתה התייחסות לרצח. הרבי הורה לפתוח מוסד חדש לזכר ר׳ דוד הי"ד:

"בנוגע למאורע המבהיל, צריך לקשרו עם ענין של תורה, שיהיה ״מושיבין ישיבה על קברו״ לייסד מוסד של תורה, בפרט עבור אלו שהגיעו מהמדינה ההיא״.

הרבי הדגיש כי ההתוועדות והמוסד קשורים לעליית נשמתו שנמצאת בגן עדן יחד עם רבותינו נשיאינו:

"ובודאי שהתוועדות זו, ועל אחת כמה וכמה המוסד החדש זהו הנחת רוח הגדול ביותר (לא רק בהסכמה אלא נחת רוח הכי גדול), וקשור עם עליית הנשמה וכו׳, בהיותו כבר במקומו בגן עדן, יחד עם רבותינו נשיאינו, וכיון שמקשרים זאת עם הוספה בלימוד התורה בריבוי – הרי זה יומשך גם למטה בענינים שהם הטוב הנראה והנגלה גם לעיני בשר, כלומר, לא רק עניינים שלעת עתה הם חסדים מכוסים, אלא חסדים המגולים דוקא, חסדים גלויים שנראים בעיני בשר".

הרה"ח ר' דוד אוקינוב הי"ד

הרה"ח ר' דוד אוקינוב הי"ד נולד וגדל ברוסיה וחי שם חיי מסירות נפש. לימים עלה לארץ הקודש ופעל שם רבות להפצת יהדות. בשנת תשל״ז נסע לארצות הברית לרגל חתונת בנו. לאחר החתונה הורה לו הרבי שישאר בארצות הברית, עד שימצא חתן לבתו. בינתיים שימש כמלמד בישיבת ‘אחי תמימים' באושען פארקווי.

היה לו חוש לתת חיות בלימוד, ומתלמידיו צמחו במשך השנים לא מעט רבנים ושלוחים חשובים.

בינתיים מצא חתן לבתו (הרה״ח ר׳ יוסף יצחק אלטיין), אלא שר' דוד לא זכה להכניסה לחופה. בתקופה שבין השידוך לחתונה, נרצח באכזריות בדרכו לבית הכנסת והוא בן 68 שנים בלבד, בשיא כוחו. הי"ד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.