מערכת COL | יום ו' חשוון ה׳תשע״ה 30.10.2014

הרב דרוקמן חושף: איני יכול לפקוד את קבר הוריי ● טור נוקב

קרוב ל-11,000 (!) מקרים של יידוי אבנים היו בשלושת החודשים האחרונים בירושלים, כ-200 השלכות של בקבוק תבערה ● יהודי כמוני לא יכול, עקב כך, לפקוד את קבר הוריו הקבורים סמוך ונראה לחלקת גור בהר הזיתים, אשר חוללה פעמיים ע"י פורעים זרים ● מה שמתרחש בזמן האחרון בירושלים – לא 'אינתיפאדה' ייקרא, כי מה שקורה היום בבירה, אינו אלא, סתם אוסף מקרי של פיגועים...  הרב דוד-מאיר דרוקמן בטור נוקב
הרב דרוקמן חושף: איני יכול לפקוד את קבר הוריי ● טור נוקב
ערבים מיידים אבנים (צילום ארכיון: מנדי הכטמן, COL)
הרב דוד מאיר דרוקמן

היה פעם ראש ממשלה שקראו לו לוי אשכול, אחד כזה שלא למד באוקספורד, בקיימבריג' או בטכניון, אבל התאפיין באינטליגנציה טבעית ובחכמה יהודית. כששאלו אותו פעם כיצד הוא חושב לאזן את התקציב מבלי לעורר דובים מרבצם, הוא ענה שהוא יבצע זאת "בעזרת השם". "מה, אשכול, נהיית דתי? חרדי? הפכת לבעל תשובה שאתה בוטח בעזרת השם?" – שאלו אותו. "לא", הוא אמר, "אני מתכוון שבעזרת השם – כלומר, על ידי שנמציא שם ושמות חדשים לכל מיני גזירות כלכליות, ניחלץ מזעם ההמונים". וכך, בעזרת השם והשמות - נעבור את זה.

והפטנט הזה של לוי אשכול עובד טוב גם היום הזה. הכל "בעזרת השם". לא מלחמת צוק איתן אלא מבצע צוק איתן. שינוי השם מ"ממלחמה" ל"מבצע". ואו אז לא צריכה הממשלה לשלם על נזקי מלחמה, כי הרי החלטנו על שינוי השם, לא 'מלחמה' ייקרא שמה, אלא 'מבצע'. "בעזרת השם" חסכנו כסף למדינה.

מה שמתרחש בזמן האחרון בירושלים – לא 'אינתיפאדה' ייקרא, כי מה שקורה היום בבירה, אינו אלא, סתם אוסף מקרי של פיגועים - בהר הזיתים, בארמון הנציב, ברכס שועפט, ברכבת הקלה.

כי אם זה 'אינתיפאדה,' מיד יאשימו את הממשלה, את כוחות הביטחון. ברגע שזה כולה 'פיגועים', אז לא נורא, ס'טרעפט, זה קורה. לא להיסחף, אין זה אלא 'מקרה נקרה' של כמה אירועים לא נעימים.

הסבא שיחיה של התינוקת הי"ד שנרצחה בפיגוע האחרון בירושלים - יהודי חרדי מניו יורק, לא השתתף מסתמא בימי חלדו בכל מיני כנסים של מדושני עונג ומעוטרי תוארי כבוד בהרצליה, במכון ואן ליר ובעוד אתרי יוקרה של ציבור סטייל קוראי עיתון 'הארץ' (לא שלנו), העיתון לאנשים החושבים שהם חושבים. הסבא הזה, לא משתמש אפוא ב"עזרת השם" של שינוי השמות. אי לכך, הוא יודע שנכדתו הי"ד נרצחה לא בגלל "הסכסוך בינינו לבין שכיננו", לא עקב 'המצב הנפיץ במזרח התיכון', הוא בישרותו השכלית היהודית - דווקא קורא לילד בשמו האמיתי. וכך הוא אמר בתקשורת: "נכדתי נרצחה בגלל שעשיו שונא ליעקב".

איזה אדם פרימיטיבי. הוא עדיין חושב ש"עשיו שונא ליעקב", ולא יודע כי האלימות במזרח התיכון, היא בגלל – המתנחלים (נאום דב האלבער מענטש - הלברטל, ישלח לו השי"ת רפואה שלימה, רפואת הנפש), בגלל 'הציוינים' (פרשנות מעמיקה של אלה המכנים עצמם נטורי קרתא, ראה הברכה להאלבער מענטש דלעיל), בגלל ביבי, בגלל בנט, אריאל וכו' וכו' – מחק את המיותר. הסבא הזה לא עזר בשינויי שמות, לא משתמש בפטנט של "בעזרת השם" תוצרת לוי אשכול. הוא המיושן הזה, מבין את מה שגילה לנו לפני כאלפיים שנה, התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי ש"בהלכה היא שעשיו שונא ליעקב". נקודה. אצלו, להבדיל מנוסחת לוי אשכול, ה"בעזרת השם" הוא הביטוי למזמור בתהילים "לולא ה' שהיה לנו, כמעט חיים בלעונו, בחרות אפם בנו".

● ● ●

בכנס יוקרתי שהתקיים בחודש האחרון מטעם 'האקדמיה הלאומית למדעים', חקרו ונברו 'המדענים' המנופחים בשאלה האקוטית מדוע קיימת בתוכנו "שנאת זרים"? קרי, מדוע אנו שונאים את אלה שרוצחים אותנו. הבנתם? זה לא היה כנס של יוצאי העיירה חלם או של בוגרי מוסדות לבריאות הנפש אברבנאל וגהה – אלא של אקדמאים שדנו בכובד ראש, קוננו על "אובדן יסודות הנאורות בחברה הישראלית", ומדוע יש אצלנו "שנאת זרים" כלפי אלה שבסה"כ רק זוממים לבלענו נפש.

גם שר החינוך שי פירון לא טומן את ידו בצלחת, וגם הוא הכריז על מערך פדגוגי שלם שאמור להתבצע במוסדות החינוך בשנת הלימודים הנוכחית - למען "ביעור הגזענות". שהרי מדובר בשר חינוך שאמור לחנכנו לנאורות ול"קבלת האחר", ובמקרה דנן, "קבלת האחר", אין הכוונה לאלישע בן אבויה שכונה 'אחר', אלא 'האחר' דנן הוא הרוצח המוסלמי (להבדיל מיגאל עמיר שהוא ורק הוא הרוצח האולטימטיבי), הגנב והגזלן בשם הקוראן, אשר רק במקרה הוא משתייך לבני דודנו הישמעאלים (מבלי להכליל כמובן).
שי פירון וחבורתו המאוד תרבותיים, מאוד מודאגים מ"התרבות גילויי השנאה בתוכנו בזמן האחרון". והם לא מתכוונים, אם עדיין לא ברור, להתרבות גילויי השנאה כלפי חרדים, למשל.

נו, והיכן שנמצאים כל אלה, כמובן שלא ייפקד מקומה של הגב' צפורה לבני. ואף היא בנביאים והשמיעה את הגיגיה באותו כנס אקדמי, כאשר היא מבקשת לקדם את החקיקה נגד מה שהיא מכנה 'פשעי שנאה'. וגם היא, שלא נטעה לרגע, לא התכוונה חלילה לקדם חקיקה למשל נגד פרופ' זאב שטרנהל, אף הוא חבר האקדמיה, שייעץ למחבלים למקד את פגיעותיהם לא כל כך בקרב העירוניים אלא בעיקר בקרב המתנחלים.

קרוב ל- 11,000 (!) מקרים של יידוי אבנים היו בשלושת החודשים האחרונים בירושלים, כ- 200 השלכות של בקבוק תבערה. יהודי כמוני לא יכול, עקב כך, לפקוד את קבר הוריו הקבורים סמוך ונראה לחלקת גור בהר הזיתים אשר חוללה פעמיים ע"י פורעים זרים. אין מצב. פרימיטיבי כמוני, זקוק כנראה לעבור סדרת חינוך מבית מדרשם של פירון-לבני, ולהשכילני בינה לא להיכשל חלילה בשנאת חינם כלפי זרים.

הייתי מרחיב את הדיבור בנדון זה כהנה וכהנה, אבל, לאחר שהשבוע עבר בקריאה ראשונה חוק המאפשר לשר הדתות לפטר רבנים מתפקידם, אני חייב לקיים את ציווי חז"ל האוסר "להתגרות בגוי קטן" (ולא התכוונתי כמובן לרגע לדיבורים הידועים אודות "בית של גויים").

● ● ●

כשמתבוננים שעתא חדא בכל זאת מתחוורת לך קושיא אלימתא העולה מלימוד פרשת השבוע:
הקב"ה מודיע לאברהם אבינו כי "גר יהיה זרעך בארץ לא להם, ועבדום ועינו אותם ארבע מאות שנה". שמעתם טוב? – "ארבע מאות שנה" ותו לא. איך, פתאום הגיע בעל ההגדה לקביעה ש"אילו לא הוציא הקב"ה את אבותינו ממצרים, הרי אנו ובנינו ובני בנינו משועבדים היינו לפרעה במצרים", במילים אחרות, אלמלא יציאת מצרים – הרי גם היום, לא כעבור 400 שנה, אלא כעבור למעלה מ- 3,000 שנים מאז גלות מצרים היינו עדיין משועבדים לפרעה !

בלתי מובן בעליל - והרי, כנזכר לעיל, השי"ת דיבר עם אברהם אבינו והבטיח לו שגלות מצרים תהיה לא יותר מארבע מאות שנה ?!

אלא שהביאור בזה הוא: אם לא זה שהקב"ה בכבודו ובעצמו הוציא אותנו ממצרים, הרי היהודונים שלנו כעבדים נרצעים היו מרצונם הטוב חוזרים לברלין, סליחה, למצרים. וכפי שבאמת בני ישראל במדבר התרפקו בנוסטלגיה בזכרם את "הדגה (ה'מילקי') אשר נאכל במצרים חינם", הם תבעו "ניתנה ראש ונשובה מצרימה". כלומר, הבה נאהב את אלה הזוממים להכחידנו ("שלום עושים עם אויבים", שמעון פרס).

רק בזכות זה שהשי"ת הוציא אותנו ממצרים - בכך הוא מנע מהערב רב שבתוכנו לשוב לשם מיוזמתם הם. כי אלה, לפי טבעם הנחיתי הגלותי-רוחני, היו בהחלט מעוניינים לחזור לשם, להתגפף ולהתחכך בלוע הארי, ואם לא זה שהשי"ת משך את נשמותינו אליו, ופשוט שלף אותנו מתוככי הארץ הטמאה הזו, אזי אפילו היום היינו משועבדים, לא בכפיה, אלא לפי החלטות האקדמיה - מרצוננו החופשי למצרים, וכקביעת בעל ההגדה. היו יורים עלינו, רוקקים עלינו, והיינו מקבלים זאת כגשמי ברכה. (עפ"י ליקוטי שיחות לרבי זי"ע, חלק י"ז, עמ' 28 ואילך). מי שהתיאוריה הזאת נראית לו כהזויה, כנראה לא זכה למאורות ולא התעמק בתכניתו החינוכית לשנה זו של שי פירון.

ניסיונות ומזימות הקהילייה האקדמית והמקדמת ליצור אווירה במטרה לחוקק חוקים נגד 'פשעי שנאה', ו'שנאה' כלפי מי? - כלפי אלה שרוצים לערוף את ראשינו ולהשליכנו לים – אך מזכירים את ה'מושקה' היהודי שהיה מודה עמוקות לפריץ על הצלפות מגלבו, ואף מנשק היה את שוטו.

ישמרנו ה' מהם ומהמונם.

(באדיבות 'שעה טובה')
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.