מערכת COL | יום כ"ח אלול ה׳תשע״ד 23.09.2014

ממשה ועד משה: שני רגעים משנת תשע"ד ● יאיר בורוכוב

הרב משה קוטלרסקי והרב משה שילת, שני חסידים שניצבים בחזית של עשייה, מהפכנית, פורצת דרך, מגשימה בתכלית וללא מיצרים של זמן ומקום, את רצונו הקדוש של הרבי, בהפצת המעיינות, כיבוש העולם ותיקונו במלכות ה' יאיר בורוכוב בטור אישי
ממשה ועד משה: שני רגעים משנת תשע
מימין: הרב משה קוטלרסקי, הרב משה שילת (צילומים: י. בלינקו)

יאיר בורוכוב

במסגרת כתבות סיכומי השנה שחלפה, התבקשתי על ידי מערכת COL לבחור אירוע משמעותי מתשע"ד.

ברשותכם, ברצוני לבחור שני רגעים. בעצם, אני לא בוחר ברגעים, אני בוחר באנשים. את אלו שמאחורי האירועים.

רגע אחד הוא עצרת הענק ביד אליהו, במלאות 20 שנה ליום ההילולא ג' תמוז, במעמד רבבת חסידים. הרגע השני הוא פתיחה מחודשת וחנוכת בית חב"ד במומבאיי, אחרי פיגוע הטרור הנורא.

שני "משה" יש בחב"ד של ימינו. והם העומדים מאחורי אירועים אלה וראויים למילה של פרגון.

בכלל, כדאי מפעם לפעם, בטח שלקראת שנה חדשה, לפרגן. באמת ובכנות. לפרגן. מילה שקצת נעלמה מהלקסיקון שלנו בשנים האחרונות. מותר מידי פעם לשוב ולהעלותה מתהום הנשיה.

הרב משה קוטלרסקי והרב משה שילת, שני חסידים שניצבים בחזית של עשייה, מהפכנית, פורצת דרך, מגשימה בתכלית וללא מיצרים של זמן ומקום, את רצונו הקדוש של הרבי, בהפצת המעיינות, כיבוש העולם ותיקונו במלכות ה'.

מי שמכיר את הרב קוטלרסקי יודע כיצד הוא מעולם לא מחזיק טובה לעצמו. קירות ביתו מתקלפים, אורחות חייו פשוטים ועממיים. הוא מסור ונתון כל כולו למען השליחות, למען הרבי. אפשר לומר בפה מלא שנוכחותו של הרב משה קוטלרסקי בעולמנו תרמה באופן משמעותי וקריטי לפיתוחו של מפעל השליחות בעולם כולו, ליציאתם של אלפי שלוחים לכל פינה. "לתקן עולם".

הרב קוטלרסקי הוא חייל אמיתי של הרבי.

תמונתו שהתנוססה על גבי שער העיתון 'כפר חב"ד' כשהוא מחובק עם השליח למומבאיי, יחד עם הרב נחמן הולצברג ועם הנגיד ר' יקותיאל ראהר, על רקע הבית חב"ד המשופץ והמחודש, מגלמת יותר מכל את דמותו של הרב קוטלרסקי, כמי שהביא לתנופת שליחות חסרת תקדים בכמות ואיכות.

מרבית החסידים מתוודעים לדמותו של הרב קוטלרסקי בעיקר בכינוסי השלוחים, וראוי הוא שגם בימי שגרה לעצור ולהצדיע לתרומתו הכבירה למען חב"ד והרבי.

וממשה אחד למשה אחר. הרב משה שילת. חסיד מקורי ומהפכן.

אני רוצה לאמץ משפט ששמעתי משליח ראשי באחת הערים הגדולות בארץ שאמר לי השבוע: "מה שר' משה שילת עשה בעשר שנים בהפצת והנגשת תורת חב"ד, לא נעשה מזה דורות".

הרבה לפני שההשגחה העליונה זימנה לידיו בבחינת "מגלגלין זכות על ידי זכאי" אפשרויות סיוע וחסד (וגם הפצת יהדות היא חסד) בהיקפים שקשה לשער ומרביתן סמויים מן העין מתוך בחירה, היה הרב שילת חלוץ בתחומי הפצת המעיינות רבים ומגוונים. הוא מהווה דוגמה חיה לכך שבכוחו של אדם אחד להפוך מציאות. לשנותה ממצב "רדום" למצב "פעיל".

זה החל בהקמת הארגון "תורת חב"ד לבני הישיבות" שהביאה להתקרבות אלפי יהודים לאור ותורת החסידות, המשיך בייסוד גיליון 'מעיינותיך' לעיון במשנת חב"ד; שפע יבול של ספרים ומגוון סגנונות של הוצאה לאור; אירועי י"ט כסלו שהצליחו לגעת לראשונה בקהלים מסוג אחר ובהיקפים גדולים שלא נראו כאן; 'יריד הספרים' שהביא מאות אלפי ספרי חסידות לרבבות יהודים; הנגשה של רעיונות עמוקים בתורת החסידות באופן בהיר השווה לכל נפש, באמצעות הבאת תורתו של הרבי על ידי ה'חוזר' הרב יואל כהן להמוני יהודים; פעילות נרחבת בקרב חיילי צה"ל; מערך שיעורי תורה בפריסה ארצית ועוד פרויקטים רבים.

אך טבעי הוא שמהפכת עשרת המבצעים הנעשית כיום במסגרת "פעילי חב"ד" היוותה המשך ישיר לשפע העשייה שהלך וגדל כמעיין המתגבר.

אלו שני הרגעים שלי.

ואלו שני היהודים שבחרתי מתשע"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.