מערכת COL | יום י"ד אלול ה׳תשע״ד 09.09.2014

הישיבה החדשה לילדי השלוחים יצאה לדרך ● תיעוד ראשון

כפי שנחשף לראשונה ב-COL, בית חב"ד אנטוורפן בהנהלת השליח הרב שבתי סלבטיצקי פתח ישיבה חדשה לתלמידי התמימים, ילדי השלוחים מאירופה והסביבה ● על מה שמים דגש בישיבה החדשה? מה כולל סדר היום? מי ישמש כמשפיע ראשי? ומי ילווה את הבחורים לאורך השנה? ● כל הפרטים ותיעוד מצולם  ישיבה לילדי השלוחים
הישיבה החדשה לילדי השלוחים יצאה לדרך ● תיעוד ראשון
(צילומים: COL בלגיה)
בית חב"ד אנטוורפן בהנהלת השליח הרה"ח ר' שבתי סלבטיצקי שליט"א פתח ישיבה חדשה לתלמידי התמימים ילדי השלוחים מאירופה והסביבה. מטרת הישיבה היא "להעמיד ולחנך התלמידים כחסידים אשר יחיו ויתענגו מלמוד התורה הנגלה והחסידות בכלל והתקשרות לרבי בפרט".

כראש ישיבה משמש הרב מנחם מענדל טברדוביץ יחד עם כמה מגידי שיעורים. בישיבה שמים דגש רב ושימת לב לכל תלמיד באופן פרטי ולצורך כך נמנה על הצוות החינוכי הרב אריה אייס המשמש כיועץ חינוכי ברמה גבוהה. הרב אייס לומד כל יום עם חברותא אחרת ועושה אבחון מיוחד לכל בחור לדעת את כוחותיו וכשרונתיו ומלווה כל בחור באופן אישי. לעיתים קרובות יש אסיפת הצוות והרב אייס מכוון את צוות הישיבה איך לפתח וללמד את הבחור באופן הטוב ביותר כדי שיוכל לגלות את הפוטנציאל שלו.

המטרה שלנו בתור אנשי חינוך מספר הרב אייס, היא להביא לכך שכל בחור יוכל לקרוא ולהבין את הגמרא באופן עצמאי לא משנה באיזו רמת לימודים הוא נמצא לכל אחד יש את הדרך בסופו של דבר להבין את דברי הגמרא. היועץ גם מלווה את הנערים, בכל שלבי הלימודים וההתפתחות, מכוון ונותן כלים להתמודד עם הקשיים שיש לנערים צעירים. ולמערכת המלווה את הנערים לאורך השנה. גם יש הדגשה חשובה על הדרכה למדות טובות ולתת לנערים בטחון ואמונה בכוחם שניתן מאת ה'.

סדר היום בישיבה מגוון ומותאם לתלמידים והוא כולל: לימוד גמרא בעיון והתמודדות עצמית עם הגמרא ומפרשיה, שיעור בגמרא בקיאות ע"י הרב בנדיקט, לימוד חסידות, סוגיות בנושא גאולה ומשיח וליקוטי שיחות – תורת הרבי בעיון, שו"ע לימוד הלכות הנצרכות, לימוד חומש עם רש"י ורמב"ם, דברי ימי ישראל ודברי ימי חב"ד, התוועדויות עם טובי המשפיעים, לימוד ניגונים, פעילות חברתית, סיפורים וזיכרונות מהרבי על הרבי מפי חסידים שונים ועוד..

גולת הכותרת בישיבה, מי שישמש כ'משפיע ראשי' בישיבה הלא הוא הרב שבתי סלבטיצקי הידוע בשיעוריו והתוועדויותיו בכל העולם כפה מפיק מרגליות. לצד עבודת השליחות במסירות ללא גבול בפעילות השוטפת של בית חב"ד אנטוורפן יקדיש זמן מיוחד גם לתלמידי התמימים יתוועד עמם ויתן חסידישע הנחות ולחלוחית חסידית וכן ילמד אותם ביסודיות סוגיות עמוקות בחסידות.

אין נחת רוח גדולה מזו, מספר הרב טברדוביץ ראש הישיבה, שרואים את תלמידי התמימים ילדי השלוחים הלומדים יחד עם תלמידים מקומיים מקהילת חב"ד באנטוורפן באותה שמחה והתלהבות וברצינות.

את הישיבה ילוו במהלך כל השנה 6 שלוחים בוגרי ישיבות מובחרות בעולם שיתנו את הטון החסידי עם כל הארום בחיות ובשטורעם וכו'.

הישיבה מתפקדת כמסגרת יום רצופה ומליאה ובתנאים גשמיים מעולים. יש תוכנית מלאה לכל היום ומלבד השיעורים והלימודים מארגנים השלוחים לנערים בזמנים מיוחדים ובזמן הפנוי פעילויות חינוכיות שונות.

הישיבה נפתחה לפני כמה ימים כאשר ההורים מביאים את הנערים לישיבה בהתרגשות ובחדוות קודש. כל נער התקבל באופן אישי על ידי הבחורים השלוחים, שהראו לו את הישיבה ובחרו עמו את החדר והארון הפרטי שלו.

אח"כ כל ילד נפגש באופן פרטי עם אחד מצוות הישיבה. ולאחרי כיבוד קל התאספו כולם באולם של הבית חב"ד.

הכינוס התחיל בניגון בליווי כינור ע"י אחד הנערים לאחר מיכן דברו ראש הישיבה הרה"ח מ.מ. טברדוביץ והרה"ח הרב שבתי סלבטיצקי והיועץ חינוכי של הישיבה הרה"ח אריה אייס. ואח"כ חתמו כולם על מכתב לרבי. ההורים היו בהרגשה מרוממת ומרוגשת כאשר נפגשו עם הישיבה והצוות שלה ויצאו באופן ספוטני בריקוד חסידי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.