מערכת COL | יום ל' אב ה׳תשע״ד 26.08.2014

המעגל נסגר: נחנך בית-חב"ד המחודש במומביי ● תיעוד ענק

בטכס מרשים וחגיגי כשספרי תורה בידיהם נחנך בית חב"ד במומביי שבהודו ● השתתפו בו הרב משה יהודה קוטלרסקי סגן יו"ר המרכז לענייני חינוך, לצד בני משפחות הקדושים הי"ד, שלוחי חב"ד באסיה, אורחים ושלוחים מהעולם, קונסול ישראל במומבאי ואורחים מהקהילות היהודיות השונות ברחבי הודו כולה ● מאות עיתונאים מכל רחבי העולם הגיעו כדי לסקר את האירוע המרגש, וכותרות המהדורות השונות בהודו נפתחו עם הידיעה על חנוכת בית הכנסת החדש. הפקת האירוע: פליישמן הפקות  בית-חב"ד המחודש במומביי
המעגל נסגר: נחנך בית-חב

שליח COL להודו

שש שנים לאחר הרצח הנורא בעיר מומביי שבהודו, שזעזע את יהדות העולם ובו קיפחו את חייהם שליחי חב"ד במקום, הרב גבריאל נח ורבקה הולצברג הי"ד, נחנך בעיר בית הכנסת החדש, על חורבות בית הכנסת הישן שבו פעלו הזוג הולצברג הי"ד.

השליח החדש במומביי, הרב ישראל קוזלובסקי שימלא יחד עם רעייתו את מקומם של בני הזוג הולצברג הי"ד, פעל בשנים האחרונות לגייס סכומי כסף בכדי להקים את בית הכנסת המחודש, לזכרם של בני הזוג הולצברג הי"ד.

מעמד חנוכת הבית שנערך אתמול היה מרגש במיוחד. השתתפו בו הרב משה יהודה קוטלרסקי סגן יו"ר המרכז לענייני חינוך, הגוף האחראי על כ-4,000 בתי חב"ד ברחבי העולם, לצד בני משפחות הקדושים הי"ד, שלוחי חב"ד באסיה, אורחים ושלוחים מהעולם, קונסול ישראל במומביי ואורחים מהקהילות היהודיות השונות ברחבי הודו כולה.

מאות עיתונאים מכל רחבי העולם הגיעו כדי לסקר את האירוע המרגש, וכותרות המהדורות השונות בהודו נפתחו עם הידיעה על חנוכת בית הכנסת החדש.

"ב"ה אנו זוכים כיום לחנוך את בית הכנסת הגדול הזה", אמר הרב קוטלרסקי במעמד, "כפי שהבטחנו בהלוויה של בני הזוג הקדושים הולצברג הי"ד. אז הבטחנו שלא נעזוב את מומביי ונמשיך לקד שם ה' במקום הזה ולהרבות יהדות פה. מהשבת הראשונה שאחרי הרצח עשינו פה פעילויות, והיום אנו יכולים להגיד בקול גדול: זה היום עשה ה', נגילה ונשמחה בו. זכינו עם כל המאמצים הגדולים להקים בית של אור וחסד לעילוי נשמת בני הזוג הולצברג, והבית הזה יהיה בית של הפצת אור היהדות והפצת מעשים טובים ליהודי הודו ולכלל יהודי העולם".
 
בית חב"ד החדש נבנה ב'נרימן האוס', בדיוק במקום בו שהה בית חב"ד של בני משפחת הולצברג שנהרס. בבניה הושקעו מאות אלפי דולרים שכללו שיפוץ ומיגון הבניין בן חמש הקומות, בתרומתו הנדיבה של הנגיד ר' יקותיאל יהודה (ג'ורג') ראהר. מר ראהר התכבד לקבוע את המזוזה בכניסה לבית הכנסת המפואר, ובמקביל לטקס חנוכת הבית, נערך במקום טקס הכנסת ספר-תורה להיכל. ספר התורה הוכנס לחדרו של הרבי, במלאות שנה לרצח בני הזוג הולצברג הי"ד. כעת, הועבר ספר התורה לבית הכנסת החדש, והוא עתיד לשמש את מתפללי בית הכנסת.

"הריקודים במקום היו מרגשים ומרוממים", סיפר יוסי גולדברג, שנכח באירוע הפתיחה המרגש. "הדמעות זלגו כמים, ואיש לא יכול היה לעצור את ארובות עיניו. דווקא במקום הזה שבו ניסו להכרית את הפעילות היהודית, קם עם ישראל וחוזר לפעילות אדירה בעז"ה".

הבניין המחודש כולל את בית הכנסת החדש, מסעדה מפוארת וכשרה, אולם אירועים לפעילויות שונות, ובשני הקומות העליונות עתיד להיבנות בקרוב מוזיאון לזכרם של הנרצחים בפיגוע הטרור, הי"ד.  בבניין אף סימנו האחראים את המקומות האסטרטגיים שבהם נפגעו היהודים בפיגוע הטרור. כך למשל, מסביב למקום בו נמצאה גופתו של הרב גבריאל הולצברג הי"ד, השאירו מתכנני הבניין את המקום כמו שהוא, עם סימני הכדורים מסביב. בטקס חנוכת הבית נערכה במקום תפילת 'ק-ל מלא רחמים' שאותה ביצע החזן העולמי יצחק מאיר הלפגוט, שהגיע למעמד במיוחד כדי לכבד את זכרם של הנספים. מסביב לו, עמדו מאות המשתתפים באירוע והזילו דמעות שליש, ואף הדליקו נירות זיכרון לנרצחים הי"ד.

"כבוד גדול עבורי ועבור רעייתי להמשיך את השליחות של גבי ורבקי הי"ד", אמר הרב קוזלבסקי במעמד חנוכת הבית "כל פניה שמגיעה אלי, אני חושב מה היו עושים גבי ורבקי, ומשתדל להמשיך בדרכם. אני מתרגש מאד ומקווה שאצליח להיכנס לנעלים הגדולות שלהם מבחינת הפעילות פה. אני רוצה להודות לרב קוטלרסקי ומר גו'רג ראהר על הסיוע האדיר בכל עניין שיפוץ המבנה. זהו יום גדול לעם ישראל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.