מערכת COL | יום י"ט אב ה׳תשע״ד 15.08.2014

היהודי שזכה לסייע לאביו של הרבי בגלות ● בלעדי

רבים בכפר חב"ד וביישוב צפריה הסמוך, מכירים יהודי יקר בשם ר' משה ברנדלר שיחי' ● אולם לא רבים יודעים, כי ר' משה, לפני יותר משבעים שנה, סייע לאביו של הרבי, הגאון הקדוש רבי לוי-יצחק שניאורסון נ"ע, במקום גלותו באלמא אטא, במסירות רבה ● לאחר עשרות שנים, הרבי הודה לו על כך, באופן מיוחד ● במלאות 70 שנה לפטירת אביו של הרבי, COL שופך אור על הסיפור המופלא  מגזין שישי  רבי לוי-יצחק
היהודי שזכה לסייע לאביו של הרבי בגלות ● בלעדי
ר' משה ברנדלר על רקע קברו של רבי לוי-יצחק נ"ע (צילומים: ארכיון COL, מנדי הכטמן)

משה בן-חיים

מספר אחד מבני משפחת ברנדלר:
"אבינו, ר' משה שיחי', סיפר שבשנת תש"ד, בתקופה בה אביו של הרבי, הגאון הקדוש רבי לוי-יצחק, שהה במקום גלותו באלמא אטא והיה חלש וחולה, התגייסו הוא ועוד יהודי יקר לסייע לו. ר' משה היה אז בחור צעיר ופעלתן. באותם ימים, היה מאוד קשה להשיג שם שוחט ירא שמים. הם הלכו מספר פעמים להשיג עוף כשר והכינו תבשילים כדי לחזק את ר' לוי יצחק, דבר שהיה כרוך במאמץ לא פשוט.

"בשנת תשמ"ט נסעו ר' משה וזוגתו לרבי. היה זה בשנה שבה הרבי התפלל עדיין בביתו ברחוב פרזידנט (לאחר פטירת הרבנית). אחד החסידים שהכיר את אבי, אמר לו: "תספר לרבי שהכרת את רבי לוי יצחק. לרבי תהיה קורת רוח מכך". בתחילה ר' משה סרב, אולם החסיד הנ"ל לא וויתר.

"לבסוף ניגש ר' משה למזכיר הרב יהודה-לייב גרונר וסיפר לו על כך. בחלוקת הדולרים לצדקה שהיתה אחרי התפילה, הרב גרונר אמר לרבי שר' משה עזר לרבי לוי יצחק במקום גלותו. הרבי הודה לר' משה על כך ואמר לו 'יישר כוח' (לא זכור בדיוק המילים המדוייקות)".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.