מערכת COL | יום ט"ו אב ה׳תשע״ד 11.08.2014

צפו: פיקוד העורף בסרטון ראשון לציבור החרדי ● וידאו

פיקוד העורף השיק סרטון הסברה ראשון לציבור החרדי. מדובר בסיפור אותו חיברה רב-סרן טלי ורסנו-אייסמן מפיקוד העורף וקורא היחצ"ן החרדי אריאל יהודאי. הסרט נועד להסביר לילדים מדוע יש צליל אזעקה שעלול להפחיד, אך למעשה האזעקה רק נועדה להזכיר למבוגרים ולילדים, למהר למרחב מוגן, כדי לקיים את הציווי של "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" צפו בוידאו
צפו: פיקוד העורף בסרטון ראשון לציבור החרדי ● וידאו
פיקוד העורף השיק סרטון הסברה ראשון לציבור החרדי. מדובר בסיפור אותו חיברה רב-סרן טלי ורסנו-אייסמן מפיקוד העורף וקורא היחצ"ן החרדי אריאל יהודאי. הסרט נועד להסביר לילדים מדוע יש צליל אזעקה שעלול להפחיד, אך למעשה האזעקה רק נועדה להזכיר למבוגרים ולילדים, למהר למרחב מוגן, כדי לקיים את הציווי של "ונשמרתם מאד לנפשותיכם".

הסיבה להפקת סרטון מיוחד לילדים, נעוצה בשיחות שקיימו נציגי פיקוד עורף עם עיתונאים ונציגי ציבור חרדיים. במהלך השיחות עלה כי בדומה למגזר החילוני, ילדים חרדים רבים מעודדים את ההורים להיכנס למרחב מוגן בעת אזעקה ורבים מההורים עושים זאת מכיוון ש"לא נעים מהילדים". בשנים האחרונות פיקוד העורף קיים הדרכה בבתי ספר חרדיים, במסגרתה הילדים למדו כיצד להתמודד עם מצבי חירום כגון מתקפת טילים, רעידת אדמה ועוד. ההדרכה בוצעה על ידי חיילים חרדים מפיקוד העורף שגויסו למשימה זו.

הילדים גם קיבלו חוברות הדרכה שהותאמו במיוחד עבורם, מבחינת השפה, התכנים והאיורים המלווים את ההסברים. עם תחילת מבצע "צוק איתן", פיקוד העורף הרחיב את פעילות ההסברה מול הציבור החרדי. בין היתר גויס סרן (במיל.) יצחק טסלר לצורך תיאום מול בין פיקוד העורף לכלי התקשורת החרדיים. שני קציני התנהגות אוכלוסייה חרדיים, גויסו כדי לנתח את המצב במגזר. הפעילות כללה גם שיחות רקע עם בכירים בתקשורת החרדית, סיור במרכז המידע ואולפן השידור של הפיקוד, אליו הוזמנו עיתונאים חרדים.

בזכות שיתוף הפעולה פורסמו כתבות בתחנות הרדיו החרדיות, בקווי הנייעס, באתרי האינטרנט של המגזר וכן בעיתונות המודפסת. בתחנת "רדיו קול ברמה" גם הוקלטו תשדירים מיוחדים, בשיתוף עם מערך ההסברה של פיקוד העורף. יחד עם אולפן השידור של פיקוד בעורף צולמו סרטונים המיועדים למגזר החרדים.

הסרטון החדש הוא סנונית ראשונה, ובעתיד צפוי פיקוד העורף לפרסם סרטונים נוספים שהותאמו במיוחד למגזר ובהם משחקים משה בידאני, אריה בידאני ויצחק שרעבי, אותם מייצג אריאל יהודאי. חשוב להדגיש כי גם יהודאני וגם בני משפחת בידאני התגייסו למשימה בהתנדבות, בשל הכרה בחשיבות הנושא.

לצפייה לחצו על כפתור ההפעלה:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.