מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשע״ד 04.07.2014

כיצד שדרן ברדיו תורם לחיילים בחברון? ● מיוחד

כיצד שדרן רדיו תורם לחיילים בחברון? כמה הושפעו מהתכנית והתקרבו ליהדות? מהי החידה הקשה ביותר? מה השליחות שלו? איזה 'תכנית מגירה' הוא מכין כשהמשיח יבוא? ● על חידות וחידודים, השפעה על אלפים, בראיון מיוחד ומרתק עם השדרן החב"די עמי מיימון  חיילים בחברון  
כיצד שדרן ברדיו תורם לחיילים בחברון? ● מיוחד

משה כהנא


עמי התכנית שלך זוכה לפפולריות עצומה. אתה משלב חידונים ושאלות הלכתיות עם שמחה בלתי רגילה. מניין האנרגיות? זה בגלל שאתה חבדני"ק?...

אני משדר מאז הקמת התחנה "קול ברמה", לפני כחמש וחצי שנים. לפני כן שידרתי ברדיו "פיראטי". שם הייתי משדר בבוקר תכנית רגילה. ב"בין הזמנים" התחלנו לשדר תכנית רדיו לצעירים, ובה שאלות הלכתיות ושל ידע ביהדות ברמה פשוטה. לדוגמא: איך קראו לאימו של אברהם אבינו, או מה המשך של "דאגה בלב איש?..." וכדו'. וכמובן פרסים והפתעות. כל הדברים האלה הביאו להאזנה חסרת תקדים של הנוער ב"בין הזמנים".

ברדיו "קול ברמה", החלטנו לללכת על חידות קשות יותר, שגם ראשי ישיבה "שוברים את הראש" בנסיון לפצחם. לדוגמא שאלה שהיתה זמן רב: "מי שרואה מלך מסתפר חייב מיתה. אז איך יספרו אותו?..." ועוד שאלות לא שגרתיות, שגורמות למאזין להתחיל לחשוב...

הגשת התוכנית היא ב"לב נקי" ובלי לעשות חשבון לאף אחד. יש מוזיקה טובה והתייחסות חיובית וזה גורם שמחה גדולה לאנשים.

אתה רואה בכך שליחות?

השאלות ב"חידודון" מבוססות על הרמב"ם או על שיחות של הרבי. מי שמגיע לשליחות יודע ומכיר את האימרה החסידית המפורסמת מ"היום יום": "יהודי יורד לעולם שבעים שמונים שנה, כדי לעשות טובה אחת ליהודי". יש פעילויות חסד שאנו מפרסמים בתכנית, כגון עזרה לנזקקים. יש לנו גם "פינת תניא" יומית, והתגובות נפלאות.

חיים גאולה, מדברים גאולה. המוטו של חסיד הוא "תחשוב טוב יהיה טוב". התפקיד שלי להביא את הנקודה החשובה הזאת למאזינים.

ב"ה זכיתי במקום ראשון באחוזי האזנה מתוך 16 תחנות רדיו אזוריות! לתכנית מאזינים כ-250000 אלף איש, ויש לה השפעה חיובית רבה.

ספר לנו על החידה הקשה ביותר, שהיתה לך בתכנית?

היו הרבה חידות לא קלות. החידה שלא הצליחו לפתור הכי הרבה זמן, היתה חידת "המרק אטריות פרווה". השאלה שם היתה כך: איך יכול להיות ששני אנשים מניחים לפניהם מרק פרווה עם אטריות. לאחד המרק אסור, ולשני המרק מותר? את השאלה הזאת התקשו מאוד לפתור. כדי לא להשאיר את הקוראים בסקרנות, אספר שהתשובה היתה כך: "מי שמוכר מעשרות, אסור לקנות ממנו אפילו מלח ומים. בעל המסעדה במקרה דנן הוא מכר מעשרות. הסועד הראשון, שילם על המרק, ולכן הוא אסור עליו באכילה. ואילו השני, קיבל המרק בחינם, ולכן מותר לו לאוכלו... (האיסור הוא על קנייה בלבד).

לאחרונה סייעת הרבה לבית חב"ד בחברון, בעזרה לחיילים. איך זה התחיל?

שמעתי על הפעילות המבורכת והמדהימה של הרב יוסי נחשון בחברון במסגרת מבצע "שובו אחים" עם החיילים. ראיתי גם שפירסם תמונה עם בקשת עזרה למוצרים בסיסיים לחיילים. העליתי אותו לשידור, ותוך כדי הוא מבחין ב-למעלה מ-40 שיחות שלא נענו... עם ישראל (עמ"י), אין דברים כאלה...

כל השליחות שלי ברדיו זה לעזור לזולת. הוא הוצף בקרטונים, ובמוצרים לחיילים מכל רחבי הארץ, נהיתה לו רעידת אדמה...

השבוע שמעתי שהרב יוסי נחשון החל במבצע חלוקת תפילין לחיילים שקיבלו על עצמם להניח בכל יום. העליתי אותו ספונטאנית לשידור, ותוך כדי השידור כבר שולח לו מישהו הודעה שהוא תורם עוד זוג תפילין... "קול ברמה" נברא לעשות את השליחות ולחבר בין הקצוות בעם ישראל.

יש כאלה שהתקרבו ליהדות בגלל התכנית שלך?

יש המון שהתקרבו. במקצועי כתקליטן אירועים, אני פוגש רבים שאומרים לי: "עמי, אתה לא יודע מה אתה עושה לנו. האנרגיה, השמחה, לב שמח".

שאלה מאתגרת: אם מחר תצטרך לשדר תכנית עצובה, תוכל לעמוד במשימה?

כשצריך עושים גם את זה. שידרנו את הלוויית הקדושים הי"ד. אני יכול לומר שהרבי כל הזמן דיבר על כך בכאב שרק הדיבורים על מסירת שטחי ארץ ישראל, הם סכנה קיומית ופיקוח נפש כפשוטו ליהודים.

הכנת "תכנית מגירה" לשדר ברגע שהמשיח יבוא?

שהמשיח יבוא, אשאל אותו בשידור שאלה אחת: למה באת רק עכשיו??? למה לא באת קודם???.... 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.