פיז'ו פרטנר אקסטרא - מסחרי עם "שיק" ● אלה ברכב
שמואל מתן
זה מתחיל בצביעת הפגושים והמראות בצבע הרכב, כיסוי צמיגים מקורי ונאה, פנסים עוקבים, עיטורי כרום סביב פנסי הערפל ולדים מודרניים.
וזה ממשיך גם בתא הנוסעים! בפתיחת הדלת שכחתי לרגע שזה רכב מסחרי, תא הנוסעים נצבע ב-3 גוונים! כן אפילו בדשבורד ובדלתות... המושבים נוחים ותומכים, הישיבה גבוהה, משענות יד לנהג ולנוסע, תא הכפפות הענק מקורר ומואר, וכיאה לרכב מסחרי יש כאן תאים רבים לאחסון מסמכים ותעודות משלוח, כולל תאים קטנים מתחת לפתחי המיזוג ותא אחד מצוין מעל לוח המחוונים.
זה נראה כאילו שבפיג'ו ביקשו לעשות הכל כדי שנישכח מהר את היומיים הספרטניים שבילינו במחיצתו של המקסי...
נכון לא תמצאו כאן בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה, או מצלמת רוורס ואפילו לא מתקן כוסות נורמלי (שוב כוס הקפה על הרצפה?) וכן מתגי מערכת הסטריאו עדיין קטנים מידי. וכדי שלא תורידו את העיניים מהכביש הוסיפו בפרטנר מערכת שליטה על הסטריאו שמתחבאת מאחורי ההגה.
גם בשורה השנייה הכל מרווח ונאה מאד בשילוב שלושת הצבעים, המושבים נפרדים אבל כנהוג ברכב מסחרי הם אינם בעלי מסילה עצמאית.
כדי שלא נשכח שאנו במסחרית אז לא תמצאו כאן חלונות חשמל אלא את החלון הצר שנפתח ע"י קליפס ארכאי, לשבח נציין שאין כאן מתכת חשופה ותא הנוסעים עבר חיפוי מלא בכל הדפנות והתקרה, נוספו כיסים בגב המושבים הקדמיים, 2 דלתות הזזה וכמו במקסי קשה מאד לפתוח ולסגור אותם מבפנים.
גרסת המבחן של הפרטנר הגיעה רק עם 5 מושבים אבל ניתן להזמין עוד שני מושבים מקוריים שיבואו על חשבון תא המטען המרווח מאד, לא מדובר במושבים של מיניוואן אמריקאי אלא במושבים צנועים כמו שמותקנים ב-5008 ובפיקאסו.
תחת מכסה המנוע שוכן לו אותו מנוע טורבו דיזל בנפח 1.600 סמ"ק רק שבפיג'ו נוספו לו 2 כ"ס זריזים ביותר (92 בסה"כ ) שהניעו את הפרטנר בקלילות והפכו את הנסיעה לנעימה יותר.
נתוני צריכת הדלק עפ"י מחשב הדרך הראו 15 ק"מ לליטר, אכן יתרונו של הדיזל מוכח גם כאן, זהו נתון מצוין לרכב בסדר גודל כזה.
מחירו של הפרטנר אקסטרא הוא בדיוק 149.989₪, ואם תירצו לקבל את גרסת שבעת המושבים תתבקשו להוסיף עוד 4.000 ₪ בסה"כ...
לסיכום: הפרטנר אקסטרא מיועד למי שזקוק לרכב מסחרי, מסוגל להעביר נסיעה גושדנית מעצבנת ופקוקה עם גיר רגיל אבל מפרגן לעצמו משהו יותר נעים מה"סוס עבודה" שבחנו כאן שבוע שעבר.