מערכת COL | יום י' סיון ה׳תשע״ד 08.06.2014

סיטרואן ברלינגו מקסי, האם נכונה השמועה? ● אלה ברכב

השמועה על רכב 8 מקומות ישיבה חדש במחיר מציאה הגיעה לאימייל של "אלה ברכב", שעות של חיפושים בכל אמצעי המדיה, לא הניבו אישור או איזכור לאופציה כזו בשום אתר רכב בישראל. אלא ששיחת טלפון קצרה לבית לובינסקי אישרה שאכן יש כזה דבר ובמקום נקבעה נסיעת מבחן (בהמשך זה כבר הפך למבחן השוואתי...)  סיטרואן ברלינגו מקסי
סיטרואן ברלינגו מקסי, האם נכונה השמועה? ● אלה ברכב

שמואל מתן

למה מבחן השוואתי?

סיטרואן ברלינגו ופיג'ו פרטנר הם תאומים זהים, הם נמכרים בגירסאות פשוטות וגירסאות מאובזרות יותר ובהצלחה גדולה (יחסית...) וזאת למרות שצמד המסחריות משווקות אך ורק בגירסא ידנית.

הרעיון להשוות בין שני רכבים דומים מאותו יצרן נוסה כאן לפני כחצי שנה, אז ערכתי כאן מבחן בין צמד המיניוואנים של פיג'ו-סיטרואן (הפיקאסו וה-5008) והבנתי שלא כל מה שנראה דומה, מתנהג דומה...  אחרי 4 ימים בקבינה של השניים (יומיים עם הברלינגו ויומיים עם הפרטנר) חזרתי עם תובנות מעניינות.

למבחן התייצבו: ברלינגו מקסי ארוך עם 8 מקומות ישיבה ותא מטען שימושי. מולו, (בע"ה בשבוע הבא) פיגו' פרטנר קצר, עם עיצוב פנים מדהים, 5 מקומות ישיבה ואופציה להוספת שני מושבים סימליים.



8 מקומות ישיבה?

כן! המקסי מציע לנו סידור שדומה שעבר מן העולם (כן, אני יודע, בשנות השמונים כל אמריקאית שנייה יכלה להסיע 3 מבוגרים מקדימה שהאמצעי מחליף את הנהג בדוושת התאוצה... דומני שאפילו האמריקאים חדלו מההסדר הזה) אבל הצרפתיים כן הכניסו לכאן את הסידור הזה וכך יצאנו לדרך עם 3 נוסעים מקדימה (נזכרתי בסרדינים הצפופים שהיו מגישים לנו ברעווא דרעווין בביהכנ"ס האשכנזי ב"שלשידעס"... ) ולמי שלא הבין לא ניתן להושיב כאן שלשה מבוגרים.
 


חיצונית

הדור השלישי של הברלינגו (שהגיע למי שזוכר אחרי ה-c-15 הקשישה...) נראה נאה יותר מהדגם הקודם. העיצוב מלפנים "נראה טוב"  אבל מסחרי... הוא גדול מכל הצדדים ואת זה אנו אוהבים... בגירסת  המקסי הוא עוטה פגושי פלסטיק וזה מצוין לחנייה בגוש דן...

יכולתי לסיים את הפרק הזה של העיצוב, לולא התעמקתי כיצד האריכו מהנדסי סיטרואן את הברלינגו, הצרפתיים שיודעים לעצב דווקא לא רע את מכוניותיהם, קצת הגזימו עם החלטורה... זה נראה כאילו מישהו ריתך חתיכת פח ברוחב 20 ס"מ כדי להגדיל את שטח המחיה של היושבים בשורה השלישית.

תא נהג

הקבינה בכל הגרסאות הברלינגו /פרטנר די זהה, אבל במקסי היא הבסיסית ביותר ובדקות הראשונות התקשיתי להסתגל, ככל שעברתי יותר קילומטרים, חיסרון האבזור פחות הורגש...

כיאה לרכב מסחרי תמצאו תאי אכסון רבים, המזגן חזק ואפשריות כיון מושב הנהג בסיסיים, חלונות החשמל הועתקו ליד ידית ההילוכים... יש מחשב דרך, באם תקפלו את המושב האמצעי תקפלו סטנד שימושי לנהג, קיפול מושב הנוסע היה קל מאד ואיפשר להוביל בנוחות חבילות קטנות גם מקדימה.



מושב אמצעי

אחרי ההכנה שקיבלנו עם המסחריות של פולקסוואגן, העסק כבר יותר קל לעיכול. אתם יודעים... משטחי פח חשופים ואפס אבזור. המקסי מגיע לישראל  ללא חלונות וללא מושבים וברגע שתחתמו על ההזמנה, יתקינו לכם חלונות עם פתחים קטנים ומושבי הסעות פשוטים (רכים מידי וללא תמיכה, סוג של ספסל מרופד...) בהתקנה מקומית. בנוסף תקבלו רק דלת הזזה אחת מצד ימין שפתיחתה וסגירתה לא נוחים בלשון המעטה.



שורה שלישית

הכניסה למושב האחורי מתבצעת ע"י ידית בד פשוטה ( לא ברור כמה זמן זה יחזיק ) אבל נוח מאד להיכנס לשורה השלישית גם לאדם מבוגר. כאן כבר תגלו את היתרונות של תוספת האורך, יש המון מקום, תשכחו מהמושבים הסימליים שפגשתם ב-5008 ובפיקסאו, יש מקום ברווח להרבה יותר משני נוסעים, למזלי החלונות ברכב היו כהים וגם שהסעתי עשרה נוסעים לא שמעתי תלונות על צפיפות...


הספסל המרווח בשורה השלישית

תא מטען

תא המטען סביר גם שכל המושבים פתוחים במיוחד באופציה של שתי הדלתות מאחור.

מנוע גיר וצריכת דלק

בסיטרואן צירפו לגיר הידני את מנוע ה-1.6 דיזל המוחלש שמפיק 90 כ"ס, הוא סוחב בסדר בתנאי שאתם לא ממהרים, כל ניסיון להוציא קצת יותר סוסים ממכסה המנוע יעלה לכם ברעש ובצריכת דלק, סעו רגוע ותעבירו את ההילוכים בזמן. הוא היה יציב על הכביש גם שעברתי מהירות בלתי חוקית בעליל. צריכת הדלק בנסיעה רגועה תגמול לכם גם  16 ק"מ לליטר.

מחיר

כששאלתי למחירו של המקסי נפתחו עיני בתדהמה וכל הקיטורים הופסקו באחת! המקסי יעלה לכם רק 160.000₪!

סיכום

המקסי של הברלינגו  הוא רכב עבודה שמציע לכם רכב משפחתי בסיסי בסופי שבוע  עם מקום אמיתי ל-7 מבוגרים בגודל מלא ובנוסף גם ילד למושב הקדמי (בין הנהג לנוסע) ועדיין להישאר עם תא מטען, המקסי הזה הוא כלי ללא מתחרים בישראל! אם אתם חייבים רכב 8 מקומות נסיעה (הרכב היחיד שמציע 8 מקומות ישיבה הוא הטרוורס של שברולט שמחירו מתחיל מ-250.000 ₪)  אל תהססו לקבוע נסיעת מבחן בסוכנות סיטרואן הקרובה.

ובשבוע הבא אספר לכם על הפרטנר אקסטרא.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ברלינגו מקסי
ז' שבט ה׳תש״פ
לנו יש ברלינגו מקסי עם 8 מקומות, רכב מרווח מאד וחזק (בגרסת ה100 כ"ס לפחות) נאה יחסית לרנו-גראנד קנגו עם אבזור בסיסי אמנם, אך יעיל, חסכוני ומרווח מאוד. סוס עבודה ומיניוואן!!!!!!
מומלץ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.