מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשע״ד 29.05.2014

כך נולד מיזם "סעודת שבת הגדולה בעולם" ● בלעדי

במערכת "שיאי גינס", התפלאו מאוד לשמוע על הרעיון. הסעודה הגדולה בעולם?", הם שאלו. "הרי כבר סיקרנו סעודות ענק בעולם של מעל עשרת-אלפים סועדים, אמרו בתימהון" ● "לאחר שהוסבר להם שמדובר בסעודת שבת יהודית הגדולה ביותר בעולם, נחה דעתם", מספר ל-COL הרב ישעיהו גרליצקי שליח חב"ד באוניברסיטת תל-אביב, הפועל להצלחת השבת יחד עם השליח הרב עדי אלפנט ● איך נולד הרעיון ומה בדיוק יהיה שם?  סעודת שבת הגדולה ביותר בעולם
כך נולד מיזם
הרב שייע גרליצקי על רקע האולם בו תיערך הסעודה והקמפיין הפרסומי

משה בן-חיים

ב"שיאי גינס", התפלאו מאוד לשמוע על הרעיון. סעודה הגדולה בעולם? הם שאלו, הרי כבר סיקרנו סעודות ענק של מעל עשרת אלפים סועדים.

מספר הרב ישעיהו (שייע) גרליצקי מבית חב"ד תל אביב: לאחר שהוסבר להם שמדובר בסעודת שבת יהודית הגדולה ביותר בעולם, נחה דעתם. 'אז אנחנו באים, בתנאי שיהיה עם כל מנהגי ישראל כהלכתם', הם אמרו לנו, והוסיפו: 'ושיהיה גם ב'ג'ואיש שול'... וכך בעזרת השם יוצא לדרך המיזם המעניין, שירשם בשיאי ג'ינס כ'סעודת שבת הגדולה ביותר בעולם'".

מטרופולין תל אביב הידוע בכינויו "עיר ללא הפסקה", מספק כר נרחב לפעילות "בית חב"ד ת"א", ובמיוחד עם סטודנטים. רק באוניברסיטת תל אביב לומדים כ-30,000 סטודנטים (!). עשרות-אלפי סטודנטים מתגוררים בעיר, במעונות, דירות שכורות, וכדו'.


ר' שייע גרליצקי

וכך יצא לדרך המיזם, בסיוע של "חב"ד בקמפוס"; עם הסטודנטים פועלים שני שלוחים מסביב לשעון, הרב גרליצקי והרב עדי אלפנט שי'. לצד אלה, מסייעים ארגון "ווייט סיטי שבת" (פועל עם סטודנטים בנושאי שבת ויהדות) ו'הקרן לקידום מורשת ישראל בת"א'.

"בכל שבת אנו עורכים סעודות עם סטודנטים", מספר ר' שייע, "חשבנו שכדאי בסוף 'סמסטר' לעשות שבת אחת ע-נ-ק-י-ת, וכך נאסוף את כל מי שמגיע כל השנה, מעין שבת גיבוש, וכך יגיעו גם עוד רבים נוספים וייחשפו לשבתות ולפעילות שלנו".


הרב עדי אלפנט קורא לצעירים להצטרף לסעודה ההמונית

השבת תתקיים בפרשת "שלח" ט"ז סיוון באולמי "האנגר 11" בנמל תל אביב. יש רישום ער לשבת הגדולה, ועד כה נרשמו כבר למעלה מ-1500 איש. וזה עוד לפני גל הפרסום הגדול אותו מתכננים ר' שייע גרליצקי ור' עדי אלפנט.

מניין לכם שזו תהיה השבת הגדולה בעולם ואכן תירשמו בשיאי גינס?

"נאמר לנו שהחל מאלף מאתיים איש ב"סעודת שבת יהודית" זה יירשם בספר השיאים, וישלחו לכאן לקראת יום שישי צוות עם ספירה מסודרת ורישום".

מתי מתחיל האירוע?

"האירוע יתחיל כשעתיים לפני שבת, כדי לאפשר לתקשורת, שכבר הביעה התעניינות, לבוא ולסקר את האירוע. וכמובן לצוות "שיאי גינס". מהדלקת נרות ואילך, המקום סגור למצלמות וכדו'".


האנגר 11 - המקום בו תיערך הסעודה

"כדי לחזק את עניין שמירת השבת כהלכתה גם על-ידי הצעירים, אנחנו גייסו גם את הטיעון הבא (שהוא אמיתי כמובן): אם חלילה מישהו לא ישמור שבת כהלכתה, לא נירשם בשיאי גינס כלל..."

מדוע בחרתם דווקא את "האנגר 11"?

"אחד השיקולים המרכזיים, זה לקחת מקום שניתן להגיע אליו מריכוזי הסטודנטים ברגל ובקלות. השבת מיועדת למי שבטווח הליכה, ומי שמתארח במקום לינה באיזור. כל האיזור סמוך מאוד לריכוזי סטודנטים, ויאפר לרבים מהם להשתתף. המקום גם יפה מאוד וליד הים, מה שיתרום לאוירה המיוחדת".

כמה משתתפים אתם מעריכים ישתתפו ב'שבת הגדולה בעולם'?

"למעלה מאלפיים איש".



את 2 השאלות הבאות הפנינו לרב עדי אלפנט: מהם הדרישות המיוחדות שהציבו ב"שיאי גינס"? דרשו גם "מאכלים יהודיים מסורתיים", כגון טשולנט...?

מאכלים יהודיים כן, אבל לא פירטו... אנו מדגישים לנרשמים שחייבים שתהיה שבת כהלכתה, כולל תפילות כסדרן.

מדובר בהפקה גדולה מאוד. מהיכן יהיה לכם תקציב לכך?

ה' יעזור. עלות של כל סועד היא כמאה שקלים, ומי שיכול לתרום סועד אחד, או יותר, יעזור לנו מאוד, מסיים הרב שייע גרליצקי ומציין שעיקר הסיוע למימון השבת ופעילות השלוחים בקמפוס מגיע מהנהלת "חב"ד בקמפוס", בראשות הרב משה שילת והרב דוד קורץ.

יצוין כי גם "וויט סיטי שבת" והקרן לקידום מורשת ישראל בת"א, מסייעים. 'בית חב"ד ת"א' בראשות הרב יוסף גרליצקי הגה את רעיון השלוחים לסטודנטים וצעירים בת"א, ומסייע כל השנה, ובפרט לשבת הגדולה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.