מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשע״ד 29.05.2014

מ'קבוצה' לא נפרדים ● סקירה

תופעה שהולכת ומתפתחת: יותר ויותר חברי 'קבוצה' משנים שונות משתתפים בהתוועדויות אחדות משותפות ● איזה 'קבוצה' פעילה במיוחד? מהו המפגש הוותיק ביותר? ומי זוכה לקבל תניא ושיחה יומית למייל? ● מגזין שישי  התוועדויות הקבוצה
מ'קבוצה' לא נפרדים ● סקירה
מפגשי 'קבוצה' משנים שונות (ארכיון COL)
מאת נחמיה

בתחילת השבוע, נפגשו חברי 'קבוצה' תשנ"א בכפר חב"ד להתוועדות ודיבוק חברים. מאז החלו תמימים לנסוע ל'קבוצה' בשנת תשכ"ב, עברו כבר 52 שנים, אך רק חברי שנים בודדות שומרים על קשר בין חברי ה'קבוצה'.

כך למשל חברי הקבוצה הראשונה בהם גם מזכיר בית דין רבני חב"ד, הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי ורב קהילת חב"ד בבית עילית הרב אשר לעמיל כהן, נפגשים מידי שנה להתוועדות.

בין חברי 'קבוצה' ששומרים על קשר, ניתן לראות כי חלק מתחושת האחדות נובעת מאירועים מיוחדים שאירעו באותה שנה. כך למשל חברי 'קבוצה' תשמ"ז, מתאחדים מידי שנה בביתו של הרב שמואל טייכמן בקרית מלאכי להתוועדות ה' טבת – 'דידן נצח'.


ה'קבוצה' הראשונה

בוגרי הקבוצה, מרביתם רבנים, שלוחים, משפיעים ועסקנים, שהיו באותם ימים של מתח עד ליום הבהיר בו גאתה תחושת השמחה וההתרגשות, ממשיכים להפיגש, לשמור על קשר ולהעלות זכרונות מהסערה שאפפה את בית חיינו.

מחזקים את הקשר

בעידן הטכנולוגי של ימינו, הקשר בין חברי הקבוצה נשמר במגוון דרכים. "כל חברי ה'קבוצה' מקבלים מידי יום במייל תניא יומי ושיחה יומית של הרבי", מספר ר' יוסי מרקוביץ', חבר 'קבוצה' תנש"א. כניסת תוכנות מדיה שונות חיזקה רבות את הקשר בין חברי 'קבוצה' משנים רבות. כמעט לכל שנה של 'קבוצה', יש אמצעי-קשר משותף. חלק פעילים יותר וחלק פעילות פחות.

"שעות של התוועדויות שלמות ורציניות מאוד, נערכות בקבוצת המדיה שלנו", מספר ר' יוסי וולף, חבר קבוצה תשנ"ב ומוסיף כי "אין ספק שקבוצה זו קישרה מאוד בין החבר'ה של 'קבוצה' נ"ב".


התוועדות 'קבוצה' תשס"ג

בידיעות שעולות במרכז התקשורת החב"די – COL, ניתן לראות לעיתים קרובות התוועדויות של חברי 'קבוצה' משנים שונות. כך למשל בחודש אדר השנה, דיווחנו על מפגשים של חברי 'קבוצה' מתשכ"ב, תשמ"ה ותשנ"ח. התמונות והדיווחים מאותן התוועדויות, תמיד מלאות חיות ורגש של זיכרונות מרגעים היסטוריים ודיבוק חברים.

אירועים מיוחדים

כאמור, לכל 'קבוצה' יש את הרגעים המיוחדים שלה. "בגלל מה שקרה בכ"ז אדר, אנחנו קבוצה היסטורית", אומר ר' יוסי וולף מ'קבוצה' נ"ב. "יכול להיות שהאירועים של השנה הזאת, הם מה שהופכים אותנו ל'קבוצה' כל כך מאוחדת".

גם ר' יוסי מרקוביץ' מקבוצה נ"א, חושב שהאירועים שהיו במהלך השנה, הם גורם מאוד משמעותי בקשר בין חברי ה'קבוצה': "היינו שנה מלאת הפתעות. החל מהשיחה הידועה של כ"ח ניסן, כוס של ברכה שהרבי חילק בסתם יום חול בי"ב סיון, שיחה במנחה של ערש"ק ביום פטירתו של אהרן הכהן ועוד אירועים מיוחדים שהיו לנו במהלך השנה".


'קבוצה' תשמ"ה

בחודש שבט האחרון, נפגשו חברי 'קבוצה' נ"ב בפעם השלישית מאז למדו יחד בחצרות קודשנו. להתוועדות הגיעו שלוחים מחו"ל, שבאו לארץ לשעות ספורות בלבד, רק כדי להשתתף בהתוועדות המיוחדת ולחזור לעבודת השליחות ולקהילות שלהם. לרגל ההתוועדות הכין חבר הקבוצה ר' שימי גולדשטיין וידאו מיוחד שהוקרן במהלך ההתוועדות וריגש את כל הנוכחים.

גם בהתוועדות של 'קבוצה' נ"א שנערכה השבוע, היתה השתתפות של חברים מכל העולם. באמצעות וידאו לייב, התוועדו החברים בכפר חב"ד, בארצות הברית, בקנדה ואפילו אחד מחברי הקבוצה ששכב במיטת חוליו בבית הרפואה, זכה להשתתף בהתוועדות המיוחדת.

ומה עם ה'קבוצה' של העשור האחרון? חבר קבוצה מהשנים האחרונות מביע צער שהתוועדויות אחדות אלה לא מתקיימות לתלמידי קבוצה מהשנים האחרונות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.