מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשע״ד 08.05.2014

מפיק המופע שילווה את התהלוכות: "עובדים בקצב מסחרר"

להפקת המופע המרכזי שילווה את כל תהלוכות ל"ג בעומר, נבחר רני מגר, מי ששימש עד לאחרונה כסמנכ"ל תוכן בערוצי טלוויזיה הפונה לילדים בציבור הכללי ומתמחה כבר שנים בהפקות מיוחדות לילדים ● בראיון ל-COL הוא מספר כיצד נוצר החיבור עם חב"ד, מהו 'קצב' העבודה, וגם: איך באמת מצליחים להעביר לילדים מסרים מורכבים כמו תורת רשב"י ומותם של תלמידי רבי עקיבא? רני מגר
מפיק המופע שילווה את התהלוכות:
רני מגר מציג את צמידי התהלוכה בכינוס השלוחים (צילום: שניאור שיף)
מאת נחמיה

"הבסיס של המופע, הוא הרצון שכל ילד ירגיש את 'יחד כל ילדי ישראל', בצורה הכי מוחשית שיש", אומר רני מגר במאי תהלוכות ל"ג בעומר השנה, תחת המיתוג "מתחברים". לפני כשבועיים דיווחנו כאן ב-COL על היוזמה השאפתנית של תהלוכות ל"ג בעומר הממותגות של צעירי-אגודת-חב"ד. כעת נראה שבקצב שיא, היוזמה, רוקמת עור וגידים.

תהלוכות ל"ג בעומר, מהוות את פרוייקט הדגל של בתי חב"ד בארץ. משאבים רבים מופנים לטובת פעילות ל"ג בעומר, שמשתתפים בה כרבע מיליון ילדים יהודים מידי שנה, בכ-800 תהלוכות שונות.

ברבות השנים, התקבלו מהרבי הוראות שונות הנוגעות לאופי התהלוכה והמסרים שהיא צריכה להעביר, ואלו הביאו את אנשי המרכז לעזרי שליחות שבצאגו"ח להתמקד בשלוש נקודות מרכזיות. "ראשית, רצינו שכל ילד יהודי יהיה בתהלוכות וגם יספוג את התכנים. שנית, שיהיו תהלוכות וכינוסים מוצלחים גם בפן המהותי ולא רק הכמותי, ושלישית, היה חשוב לנו להסביר על רשב"י ותורתו גם לילדים הקטנים ביותר שישתתפו בתהלוכה".

לצורך הפקת התהלוכות והקמפיין המלווה, נבחרו אנשי המקצוע מהשורה הראשונה. כך למשל, משרד הפרסום שנבחר לקמפיין הפרסות על אוטובוסים של התהלוכות הוא משרד 'בן נתן גולן', שליווה את פרוייקט המיתוג מחדש של תהלוכות ל"ג בעומר באה"ק.


רני מגר מציג את חולצת התהלוכה

נאמנים להחלטות שקיבלו, לא וויתרו אנשי המרכז לעזרי שליחות, גם על תוכן התהלוכה.

הרעיון ליצור תוכן אחיד לתהלוכות ל"ג בעומר, החל בהפקת התהלוכה של שנה שעברה, והתחזק מאוד השנה. "עד לשנה שעברה, כל שליח הזמין אמן ילדים שריתק את הילדים לתכנית שלא בהכרח הותאמה למסרים של ל"ג בעומר", אומרים במרכז. "השנה, לצד אמני הילדים הוספנו הצגה מיוחדת שתיתן לילדים את הביטוי המוחשי ביותר של מסרי התהלוכה שחלקם הם מסרים מורכבים".

חיבור מוצלח

להפקת המופע המרכזי שילווה את כל התהלוכות נבחר רני מגר, מי ששימש עד לאחרונה כסמנכ"ל תוכן בערוצי טלוויזיה הפונה לילדים בציבור הכללי ומתמחה כבר שנים בהפקות מיוחדות לילדים.

החיבור עם רני מגר, היה כמעט מתבקש והתברר כמוצלח מאוד. רני כאמור, מומחה לתכנים ייעודיים לילדים, והיה מעורב בהפקות רבות לילדים ולגיל הרך. "אני מאמין גדול בתוכן", הוא מצהיר בתחילת השיחה. עבור רני, תכנית מוצלחת לילדים נמדדת בכך שהיא מעבירה מסר לילדים, ולא רק במדדי רייטינג או משתתפים.

את תהלוכות ל"ג בעומר, הוא מכיר ממקום מגוריו בראש פינה, ומחברותו על השליח במקום, הרב שלום בער הרצל. "כל שנה אנחנו הולכים לתהלוכה המוצלחת של בית חב"ד בראש פינה", הוא מספר.



על החיבור בינו לרב שלום בער הרצל ועולם הילדים הוא מוסיף אנקדוטה משעשעת: "יש לי חמישה ילדים בלי עין הרע, בחברה שלי זה נחשב למשפחה ברוכת ילדים, אבל רק כשהכרתי את הרב הרצל עם תשעת ילדיו כ"י, הבנתי שיש לי עוד לאן לשאוף. אגב, בשביל הילדים שלי, הליכה בסוכות לסוכה של הרב הרצל, זה חלק ממנהגי החג".

הזמן הקצר שנותר עד לל"ג בעומר, לא משאיר הרבה זמן להתארגנויות. "העבודה היא 'בזמן חב"ד' ובקצב מסחרר", הוא אומר בחיוך כמי שכבר למד עם מי יש לו עסק.

ולמרות זאת, הוא לא עושה לעצמו הנחות או וויתורים. "המטרה שלי היא ליצור חוויה לא כבדה, אבל לא לפספס את התוכן. התכנים הם לא תמיד פשוטים, ואנחנו נצטרך להציג אותם לילדים כך שכל ילד ירגיש ויפנים את המסר".

מסרים קלילים

איך באמת מצליחים להעביר לילדים מסרים מורכבים כמו תורת רשב"י ומותם של תלמידי רבי עקיבא?

"התאמצנו לפשט את המסרים, אך מבלי לפגוע בהם. כך למשל שיר ההצגה הוא 'ואהבת לרעך כמוך הוא כלל גדול בתורה, אתה חבר שלי ואני חבר שלך'. מסרים לילדים נראים פשוטים מאוד, אך למעשה הם מכילים מסרים זהים לאלה שאנו מעבירים למבוגרים.


הדמיה של הקמפיין הענק על גבי האוטובוסים

"חשוב לשים לב שיש פן נוסף במורכבות של המסר, כיון שבהעברת המסרים אנחנו לא רוצים שההורים ירגישו מאוימים מהמסר. לכן התוכן של ההצגה והמסרים, נוצרו אחרי הרבה שעות מחשבה ודיונים, עד שהגענו ביחד לתוצר המוגמר".

איך אתה מסכם את העבודה עם החבר'ה של המרכז לעזרי שליחות?

"חוויה מיוחדת במינה. מבחינה הפקתית, אני מוריד בפניהם את הכובע. בעבודה איתם ראיתי שמדובר באנשים בעלי ידע מקצועי רחב שנמצאים במקום מתוך ערכים. רואים שהם מחוברים למה שהם עושים ומאמינים במה שהם עושים".

הצצה אל מאחורי הקלעים, מגלה הצגה אינטראקטיבית מרתקת, שבשיתוף ילדים מהקהל תעביר את המסר של 'יחד כל ילדי ישראל'. הפורמט של ההצגה שפותח בשיתוף פעולה פורה בין רני מגר לאנשי המרכז לעזרי שליחות, מאפשר גמישות גבוהה לכל מנהל בית חב"ד כדי להתאים את ההצגה לתושבים המקומיים, אך תוך שמירה על חזית אחידה לכל אורך התהלוכות הארציות.

התכנית התקבלה בקרב השלוחים בהתלהבות רבה, ובתי חב"ד רבים כבר נרשמו להשתתפות בתכנית. "אנחנו מאמינים שהרוב הגדול של בתי חב"ד בארץ, ישתתפו בתכנית המיוחדת שהכנו עבורם במאמץ וחשיבה רבה, על מנת שנצליח להגיע ל'יחד כל ילדי ישראל. הכמות והאיכות של תהלוכות ל"ג בעומר היו חשובות מאוד לרבי, ולכן נעשה הכל כדי לתת לכל שליח אתה כלים להצליח בשתי החזיתות במקביל'", מסכם הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צאגו"ח ואגו"ח בארה"ק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.