מערכת COL | יום כ"ד ניסן ה׳תשע״ד 24.04.2014

סיפור מדהים על דף שנפל, השגחה פרטית, ומעגל שנפתח

היה זה ביום שלישי השבוע בשעות הצהרים, ר' רמי מאיר היה עמל על הכנת תשתית חשמל מורכבת. "חשמל חי", בשפת החשמלאים, דבר הדורש מיומנות וזהירות. לפתע מצלצל הטלפון. על הקו היה אלמוני, שביקש לדבר עם ר' רמי.  "אבא של עינן שרעבי ז"ל, מבקש לשוחח איתך" ● כך התגלגל לו סיפור מדהים ומצמרר של השגחה פרטית מופלאה, סיפור מדהים של השגחה ● גיבורי הסיפור בראיון ל-COL  מיוחד למגזין שישי
סיפור מדהים על דף שנפל, השגחה פרטית, ומעגל שנפתח
ציון שרעבי נושא דברים, כשהוא מחזיק בגיליון 'שיחת השבוע'. בעיגול: ר' רמי מאיר נושא דברים

משה בן-חיים

ר' רמי מאיר, חסיד חב"ד, היה עסוק השבוע. היה זה ביום שלישי בשעות הצהרים, והוא עמל על הכנת תשתית חשמל מורכבת. "חשמל חי", בשפת החשמלאים, דבר הדורש מיומנות וזהירות. לפתע מצלצל הטלפון. על הקו היה אלמוני, שביקש לדבר עם ר' רמי. בתחילה ניסה ר' רמי לדחות את השיחה, אך המתקשר התעקש שמדובר במשהו חשוב. "אבא של עינן שרעבי ז"ל, מבקש לשוחח איתך". וכך התגלגל לו סיפור מדהים ומצמרר של השגחה פרטית מופלאה.

***

במדור 'חיים יהודיים' בעלון 'שיחת השבוע' האחרון, מאת מנחם כהן, התפרסם סיפורו של ר' רמי מאיר, שניהל יומן אישי במהלך מבצע 'חומת מגן' לפני כשתים עשרה שנה. באותו מבצע, ערך מאיר 'סעודת משיח' עם החיילים, תחת אש.

מספר רמי מאיר: "היומן הזה נכתב בדם, בסערת רגשות. לא אשכח איך עברתי עם בקבוק היין והכוסיות ומזגתי לכל חייל וחייל. אמרתי להם שזה זמן קדוש. בירכנו יחד 'בורא פרי הגפן'. קודם לכן בירכנו כמובן 'המוציא' על המצה. הייתה תחושה של אחווה משותפת. כל המחיצות בין דתיים ללא-דתיים נעלמו באחת. הסעודה נחתמה בשירת 'אני מאמין' מרגשת".

ר' רמי מאיר שיתף את קוראי 'שיחת השבוע' בעוד רגע שנצרב אצלו. "באסרו-חג נהרג עוד חייל, מפלוגה אחרת. הוא נפגע בעמדו בתפילת שחרית. למחרת ניגש אליי חייל צעיר וביקש שאניח לו תפילין. רק סיים וניגשו עוד ועוד חיילים. נוצר תור ארוך ומדהים. החייל הראשון סיפר כי יום קודם הוריד מהחייל שנהרג את הטלית הספוגה בדם. 'החלטתי להמשיך את תפילתו של אותו חייל', אמר החייל בהתרגשות".

בגלל דף אחד

ר' רמי מאיר מספר ל-COL: "אביו של החייל דיבר איתי ביום שלישי בצהריים, וסיפר לי בהתרגשות: 'אתה לא יודע מה קרה לי. אני כבר לא איש צעיר היום. אני בכל בוקר הולך לביהכנ"ס בשכונתי מרחק כחצי שעה הליכה בערך, ובדרך ישבתי על ספסל לפוש מעט. לפתע אני שם לב שיש דף של קודש מתגולל על הריצפה. הרמתי אותו, ועיני צדה את הסיפור שלך, על גב הדף. כל בשרי נעשה חידודין-חידודין.

"החייל שנהרג באיסרו חג בעודו עטוף בטלית ותפילין, הוא בני, עינן ז"ל. הגעתי לבית הכנסת, וגם שם כולם הראו לי שבגיליון 'שיחת השבוע' יש את הסיפור על הבן שלי. אבל אני אמרתי להם: 'כן, אבל את הדף הזה אני הרמתי מהרצפה, הוא היה מיועד אישית בשבילי!', מספר האב בקול נרגש. לא יאומן, ה'אזכרה' השנתית של הבן עינן ז"ל, חלה בדיוק באותו יום! ולכן - המשיך האב - 'אני מזמין אותך כאורח כבוד להשתתף'".

ביום שלישי השבוע, ב'איסרו-חג', נערכה 'אזכרה' מכובדת ע"י עיריית רחובות, בפארק שהוקם לזכר עינן שרעבי ז"ל. ר' רמי מאיר התפנה מכל עיסוקיו, להשתתף בו.

"כשהגעתי למקום, ניגשו אליי חברים מהפלוגה, וחברים מה'טכניון' בו למדנו. היו שם מאות אנשים. אחד מהם סיפר לי כי ריגש אותו מאוד הסיפור שהתפרסם, וזה מה שגרם לו להגיע. אחרי נאום ראש-העיר רחובות, עלה האב, מר ציון שרעבי לבימה.

"הוא החזיק כל הזמן את אותו הדף של 'שיחת השבוע' בידיו, וסיפר לנוכחים את הסיפור על הדף שהרים 'במקרה' מהרצפה, כיצד זה ריגש אותו, והמשיך: 'אני מזמין את בעל המעשה עצמו לספר את סיפורו'. ר' רמי מאיר עלה על הבימה, וסיפר לנוכחים על "זווית הראיה של הפלוגה בקרב".

פגישה במבנה נטוש

באותו מבצע, הפלוגה של ר' מאיר והפלוגה של עינן ז"ל, נפגשו באותו הלילה בבניין נטוש במחנה הפליטים ג'נין. הם קיבלו הוראה לאייש בניין נטוש.

"אני שמרתי בתצפית בשעות הלילה, היה זה באותו יום שבו נהרג עינן ז"ל, ובבוקר החליפו אותנו שנוכל להתפלל. נוצר תור ארוך של חיילים שרצו להניח טלית ותפילין. הייתה הפוגה אז אולי של ארבעים דקות בקרב, וזה מה שעשו החיילים".

ר' רמי המשיך וסיפר למשתתפי ה'אזכרה' על מעלת קידוש ה' העצום, כפי שמסביר הרמב"ם, ושהדרך לזכור היא בהמשכת דרכו של עינן ז"ל. 

ר' רמי הוסיף סיפור עם מסר: "אחרי מלחמת העולם השנייה, באו משלחת רבנים לרבי, וביקשו שהרבי ייצא בקריאה להשאיר 'כיסא ריק' בליל הסדר לזכר הקדושים הי"ד. הרבי ענה שהוא מתנגד לכך משתי סיבות: א. אחיו דובער הי"ד, נרצח בשואה. ואם יישאר כיסא ריק, ייגרם לו עצב בשמחה של ליל הסדר. ב. זה המטרה של הנאצים ימ"ש, ומה שצריך זה דווקא כיסא נוסף – ל"בן החמישי". זה שבכלל לא נמצא בסדר, וצריך להביא אותו. המסר מהדברים הוא, שיש להמשיך בעשייה.

"בפיגוע הקשה ב'בית הספר למלאכה' בכפר חב"ד בא' אייר תשט"ז, בו קיפחו את חייהם חמישה תלמידים, היה פחד וחשש בליבות התושבים אז. מענה הרבי היה אז: 'בהמשך העשייה תנוחמו'. הקמתם גן לזכרו של עינן ז"ל, ועשיתם פעילות רבה וחשובה לזכרו. בהמשך הפעילות שלכם תנוחמו", סיים ר' רמי מאיר את דבריו.

מעגל אנושי נפתח

האב הנרגש חיבק את ר' מאיר חיבוק אמיץ. כך גם חיילים רבים מהגדוד. הערב הסתיים בתפילת ערבית המונית. הסיפור תם, אך לא נשלם. מעגל אנושי חדש נפתח.

"כשחזרתי לעבודתי, סיפרתי על האירוע המרגש למנהל המשרד שלי", מספר ר' מאיר. "המנהל הגיב כששמע את הסיפור, שקיבל צמרמורת בכל הגוף".

בשיחה נרגשת ל-COL מספר ציון שרעבי אביו של עינן ז"ל: "באותו יום שהרמתי הדף שהתגולל על הריצפה, ידעתי שאני חייב ליצור קשר עם רמי. רמי במשך 12 שנה לא ידע את שמו של החייל. רק אחרי שיצרתי עימו קשר, נודע לו הדבר.

"אני מלא הערכה על כך שגם אחרי 12 שנים באו כל כך הרבה אנשים לאזכרה של הבן שלי. לפחות ארבעה אנשים אמרו לי שבאו בעקבות הראיון שהתפרסם עם רמי מאיר. היו שסיפרו לי שבזמנו השתתפו בהלוויה, אך לא היו אף פעם באזכרה, וזה גרם להם ליסורי מצפון על כך. לאחר הפרסום, החליטו שזה הזמן להגיע.

"יש אימרה שה' לוקח את הטובים. במקרה של עינן אני מעיד שזה נכון. היה תמיד עסוק במצוות. מעולם לא הרים קול על אביו ואימו, כל אורח שבא אלינו היה מלווה אותו בכל צעד. היה בחור צנוע מאוד ואוהב ללמוד.

"בכל שנה היינו עורכים לימוד יומי של משניות לעילוי נשמתו של עינן ז"ל, בהשתתפות כעשרים איש. אנו נמשיך ב"ה לעשות מעשים טובים וללכת בדרכו של עינן ז"ל".

***

סיפור של דף קטן, שהתגלגל ליד ספסל בעיר רחובות. סיפור של השגחה, ומעגל חדש שנפתח.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
וואו איזו התרגשות, לפעמים המציאות עולה ע...
ג' אייר ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.