מערכת COL | יום כ"א אדר א ה׳תשע״ד 21.02.2014

הישיבה שתספק מענה לילדים אחרי ה"און-ליין סקול" ● מיוחד

ישיבה קטנה תוקם בשנה הבאה בעיר אנטוורפן שבבלגיה - ותהווה מענה לילדי השלוחים שסיימו את לימודיהם ב'און-ליין סקול' (בית-הספר הוירטואלי המצליח), וכן לילדי אנ"ש ● בראיון מיוחד למגזין שישי של COL, מספר השליח הרב שבתי סלבטיצקי שילווה את הישיבה - בראשות הרב מענדל טברדוביץ׳, על הצורך בהקמת הישיבה, עבוד מי היא מיועדת, מה מיוחד באנטוורפן דווקא ובאיזה דרך ידריך את התלמידים? ● בלעדי  ישיבה קטנה באנטוורפן
הישיבה שתספק מענה לילדים אחרי ה
הרב שבתי סלבטיציקי והמבנה החדש של בית-חב"ד

חיים ברון

ישיבה קטנה - 'תומכי-תמימים', תוקם בשנה הבאה בעיר אנטוורפן שבבלגיה. הישיבה תצטרף למכון הסמיכה הפועל בעיר ואשר שמו יצא למרחוק.

בראיון מיוחד למגזין שישי, מספר השליח הראשי לבלגיה הרב שבתי סלבטיצקי - שילווה את הישיבה החדשה בראשות הרב מענדל טברדוביץ׳ - על הצורך בהקמת הישיבה החדש ועל הייחודיות שלה.

ראשית, עבור מי מיועדת הישיבה?

בעקבות פנייתם של מספר הורים ושלוחים מהאיזור (הולנד גרמניה ועוד) שחסר להם מסגרת ישיבתית עבור ילדיהם, החלטנו להיחלץ חושים ולפתוח מתיבתא.

באיזה גילאים מדובר?

בשלב ראשון מדובר עבור נערים ובחורים בסביבות גיל בר-מצווה. יש הרבה ילדים שלמדו עד עתה ב'און-ליין סקול' (בית-ספר וירטואלי מבית ה'שלוחים אופיס'), ויש שלמדו במוסדות לא חב"ד וההורים מאוד רוצים שילדיהם ילמדו במוסדות שלנו.

מדוע
דווקא באנטוורפן?

בעיר שלנו יש דבר מיוחד; מדובר בעיר חסידית עם יראת שמים ואני בטוח שזה יסייע לתלמידי הישיבה לגדול כמו שצריך. בזמן שלנו יש הרבה ניסיונות ברחוב וד"ל, ומקום כמו אנטוורפן זה "חממה" חסידית.


המייסד. הרב סלבטיציקי

מלבד ילדי השלוחים, כאמור, יש צורך גם עבור אנ"ש שחפצם לגדל את ילדיהם במוסדות של הרבי. לשלוח את הילדים למקום מרוחק בגיל מאוד מוקדם זה לא-בריא עבור הילד, הן מבחינה גשמית והן מבחינה רוחנית, לכן גם אנ"ש בעירנו שמחו מאוד על הרעיון וחפצים לשלוח את ילדיהם ללמוד במתיבתא תומכי-תמימים.

אני רוצה להוסיף שבאנטוורפן יש הרבה יהודים חסידים, כגון ר' נחום יעקבוביץ, ר' יענקל פרידריך, השליח ר' מענדל גוראריה - ובוודאי הם יסייע ויהוו מודל לדוגמא עבור התלמידים.

באיזה דרך תדריכו את התלמידים?

אחדות בין התלמידים, להדגיש את המשותף שכולנו בני איש אחד אנחנו, ובמילא זה יוצר אווירה של אהבת ישראל ומתוך זה אווירה של לימוד חסידות ויראת שמים, ולאידך פרט לתת חשיבות ומקום לכל תלמיד, לבנות אותו לפי האישיות שלו.

שמעתי פעם מר' שלמה חיים ווארט נפלא: "מחנך הוא כמו יהלומן ולא כמו נגר. מה החילוק בין נגר ליהלומן? נגר לוקח חתיכת עץ ובונה כפי שהוא רוצה - כיסא או שולחן, יהלומן חייב לבדוק איזה אבן יש וכך לשייף ולבנות את האבן ואז הוא מוציא יהלום בוהק. כך מחנך לא בונה תלמיד לפי מה שהוא רוצה אלא לפי הכוחות והיכולות של התלמיד" אתה יודע שאנטועפען זה עיר של יהלומנים...

וכך אנו נשתדל לחבר את שתי המעלות הללו הן לעשות אווירה חסידית של תורה קאך זאח אין לערנען והן לחזק את הערך של כל בחור ולהעצים לו את הביטחון האישי לו והערכה העצמית.

בוודאי הורים רבים ישאלו כעת, האם הישיבה מוגבלת רק לתלמידים מהאזור?

הישיבה מיועדת בעיקר לתלמידים מהאיזור - בלגיה, גרמניה, הולנד ואוסטריה - אבל כמובן שכל תלמיד שיתאים לרוח החסידית של הישיבה יתקבל בשמחה".

בפועל, מתי תפתח הישיבה?

לקראת חודש אלול תשע"ד. בעזרת השם, התלמידים שיבואו ללמוד כאן סמיכה, יהוו שלוחים לישיבה ויסייעו לכל בחור ללמוד לפי הכוחות והחושים שלו.


בית-חב"ד החדש באנטוורפן

יצוין כי הסמיכה, בהנהלת חתני היקר הרב מענדל טברדוביץ, כבר עשתה לעצמה שם בין כל הישיבות. בשנה הבאה, לצד הלימודים לאורך היום, הבחורים יהוו שלוחים בישיבה החדשה. חתני הרב טברדוביץ'
ימסור שיעורים לשתי הקבוצות, הן לסמיכה והן עבור התלמידים הצעירים.

בעזרת השם נגדיל בהמשך את צוות הישיבה, בכדי שיצאו פירות הכי משובחים ויגדלו בחורים שהרבי יוכל לומר עליהם בגאווה "ראו גידולים שגידלתי".

אנו מאחלים לכם שתצליחו להגשים את כל הכוונות הטובות שלכם מתוך בריאות שמחה וטוב לבב עד ביאת גואל צדק בקרוב ממש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.