מערכת COL | יום י"ב אדר א ה׳תשע״ד 12.02.2014

"תצאו מהפארק", צעק הפקח על ילדי כפר-חב"ד

קבוצת תלמידים מחיידר אהלי תורה בכפר חב"ד, נחרדה לגלות שכדי להיתקל בשנאת חרדים, אין צורך לנסוע רחוק, ניתן להתקל בה מיד כשיוצאים מכפר חב"ד ● האם היתה זאת שנאת חרדים, או החלטה עניינית של מנהל הפארק החדש בראשון לציון? תשפטו בעצמכם! ● בכתבה המלאה: הסיפור המלא  בגן בעברית אין כניסה לחרדים
(צילום אילוסטרציה: COL)

מאת נחמיה

הסיפור התחיל כאשר הרב דוד זילברשטרום, מחנך כיתה י' בחיידר, החליט לשמח את תלמידיו ביום כיף ב'גן בעברית' בראשון לציון. הפארק נמצא במרחק של כ-5 דקות נסיעה מכפר חב"ד, ומהווה מקום בילוי קל ונוח עבור תושבי הכפר.

הגן שנחנך בתחילת השנה, משתרע על למעלה מ-60 דונם והוא כולל מגרשי ספורט, בריכות נוי, שבילי אופניים, מבוך מילים, מתקני כושר ועוד.

הרב זילברשטרום, מחנך הכיתה, תיאם ואישר את קיום היום כיף בגן בעברית מול משרד החינוך כנדרש, על מנת לקבל את אישור המשרד, המשטרה והחברה להגנת הטבע.

בתחילת השבוע, הגיעו התלמידים באוטובוס לגן, כשהם מלווים במשאית שהביאה את האופניים של הילדים כדי שיוכלו להנות ממסלולי האופניים הרבים בגן.

כשנכנסו התלמידים לפארק, ניגש עליהם אחד העובדים ואמר שכיוון שנעשות עבודות בכמה בשתי נקודות בפארק, הוא מבקש מהם להתרחק מהמקומות בהם מתבצעות העבודות. "תכנסו, אבל בזהירות", אמר העובד.

אך כשהחלו התלמידים ליהנות מהמרחבים העצומים של הפארק, הגיע למקום מנהל הפארק ודרש בצעקות ובשפה בוטה שיצאו מיד משטח הפארק - כך לדברי הנהלת החיידר.

המחנך הרב זילברשטרום הוציא את התלמידים משטח הפארק, וניסה להידבר עם המנהל על מנת שיאפשר לתלמידים לשוב לפארק. מנהל הפארק הראה לו שנעשות עבודות בשתי נקודות בפארק ולכן הוא אוסר על התלמידים בכל לשון של איסור לחזור לשטח הפארק על כל מרחביו העצומים, כך על-פי טענת המנהל.


(צילום אילוסטרציה)

כיון שלא היו שלטים במקום שמודיעים על סגירת הפארק לרגל עבודות, התקשר הרב זילבשטרום לפיקוח העירוני שאישרו כי הפארק אכן פתוח למבקרים. רק לאחר שאותו מנהל צעק שוב כי לא מעניין אותו מה שהפיקוח אומרים, אמרו בפיקוח כי בסמכותו של מנהל הפארק לאסור כניסה של מבקרים.

בשיחה עם COL אומר הרב זילברשטרום: "זאת לא פעם ראשונה שכיתות מכפר חב"ד נתקלות ביחס המשפיל מאותו מנהל פארק. יכול להיות שמניעיו של מנהל הפארק היו ענייניים, אך יותר מידי סימנים מעידים על כך שהפריע לו שילדים חרדים נהנים ממרחבי הפארק.

כך למשל העובדה כי לא היה כל שילוט שמודיע כי הפארק סגור, אף אחת מהרשויות לא ידעה כי הפארק סגור לעבודות כולל משרד החינוך, המשטרה והפיקוח העירוני, מה עוד שהעובד במקום התיר לנו להכנס".

מעיריית ראשל"צ נמסר בתגובה:
בעקבות הסערה שפקדה את ישראל לפני למעלה מחודש, נגרמו נזקים לכמה מתקנים בגן. עבודות השיקום נמשכות כשבועיים. כדי שלא להשבית את הפעילות במקום הן נעשות במדורג באזורים שונים בגן. לשם כך נעשות בכל יום סגירה מקומית של אזור בגן וכל זאת כדי לעמוד על בטיחות הבאים.

במקרה המדובר הגיעה קבוצה של נערים כשהם רכובים על אופניים וביקשה לטייל בכל שטח הגן. עובד שהוצב כאחראי בטיחות הודיע לנערים כי שני מקטעים בגן סגורים בשל העבודות. אחראי הבטיחות הפנה את הנערים לחלקים אחרים בגן כפי שנהג ועשה עם מבקרים אחרים שהגיעו למקום. עיריית ראשון לציון מזמינה את כלל הציבור להגיע ולבקר בגן בעברית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.