מערכת COL | יום י"ט חשוון ה׳תשס״ה 03.11.2004

האם החסידים סגרו חשבון עם הליטאים ומנהיגם?

מידי שבוע מתבשרים קוראי עיתון מעריב על אמירה כזו או אחרת שיצאה מפי הרב עובדיה יוסף. את אמרות השפר שלפעמים יוצאים מהקשרם, מביא העיתונאי אבישי בן-חיים. אתמול, מבשר אבישי, שלאחר עיון מעמיק "עיתון 'המודיע' התעלם מיום פטירתו של הרב שך", בה בשעה שביום ראשון הופיעה ב"המודיע" ידיעה תחת הכותרת "אלפים בכנס לזכרו של רבין בתל אביב". כך או כך - מסתיימת הכתבה - ההתעלמות הגורפת ב"המודיע" מיום פטירת הרב שך מעידה כי כנראה שהדי מלחמות החסידים והליטאים עדיין לא שככו. ח"כ הרב יעקב ליצמן, שנחשב לבעל עמדה חשובה באשר לתכני "המודיע", אמר בתגובה למידע, כי אינו יכול להסביר את פשר ההתעלמות.
האם החסידים סגרו חשבון עם הליטאים ומנהיגם?
עוד כותב בן-חיים: בשנות הנהגתו הואשם הרב שך בחידוש המאבקים בין החסידים ל"מתנגדים" – הליטאים, זאת בשל המאבק החריף שניהל נגד חסידות חב"ד. הוא גם פילג את "אגודת ישראל" והקים את "דגל התורה", פילג את "המודיע" וייסד את "יתד נאמן" ועוד, תוך טענה כי לא מדובר בחידוש המלחמה שהכריז הגאון מוילנא נגד החסידות לפני למעלה מ-200 שנה, מיד עם תחילת עלייתה. מלחמה מרה שדעכה במשך השנים כשהחרדים התאחדו מול "האויב" החילוני ומול הציונות וכשהתברר שתנועת החסידות רחוקה מלערער את חומות היהדות ההלכתית, כנראה להפך. טענתו הרב שך ותומכיו היתה כי המאבק בחב"ד היה מאבק מקומי נגד התסיסה המשיחית מבית מדרשו של האדמו"ר האחרון מחב"ד הרב מנחם מנדל שניאורסון.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חב"ד עם ג'
י"ט חשוון ה׳תשס״ה
עכשיו לאחר ההצבעה על ההתנתקות אגודת ישראל הוכיחה את עצמה למען שלמות הרץ יותר מהמפד"ל שהתנגדו ונשארו בממשלה יותר מהאיחוד הלאומי שח"כ נודלמן תמך בהתנתקות ומי יודע באיזה קול חבד"י הוא נכנס וה"ה לליכוד
אגודת ישראל משנה את פניה והיא עוזרת היום יותר מתמיד לחב"ד לדוגמא מאיר פרוש בעניין הדירות בכפר
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.