מערכת COL | יום ג' אב ה׳תשע״ג 10.07.2013

משנכנס אב בתל-אביב מרבים בשמחה של תורה

מאות מתושבי תל אביב החלו את תשעת הימים בקיום הוראת הרבי בהידור: כינוס תורה בענייני הגאולה ובית הבחירה. כינוס זה נקבע כבר לפני 28 שנה, בברכת הרבי, לראש-חודש מנחם-אב בהיכל משה שבבית-הכנסת חב"ד–גאולת-ישראל, ומאז הפך למסורת, כאשר משנה לשנה הולך ומתרבה מספר המשתתפים ממרכז העיר  כינוס תורה
משנכנס אב בתל-אביב מרבים בשמחה של תורה

מאות מתושבי תל אביב החלו את תשעת הימים בקיום הוראת הרבי בהידור: כינוס תורה בענייני הגאולה ובית הבחירה. כינוס זה של בית חב"ד בתל-אביב נקבע כבר לפני 28 שנה, בברכת הרבי, לראש-חודש מנחם-אב בהיכל משה שבבית-הכנסת חב"ד–גאולת-ישראל, ומאז הפך למסורת, כאשר משנה לשנה הולך ומתרבה מספר המשתתפים ממרכז העיר ומרחבי גוש דן.

האירוע אורגן ע"י אגף הפעילות בבית חב"ד, באמצעות השלוחים ר' יצחק ביר שהנחה את האירוע ור' יחזקאל גבירץ. לאחר אמירת תהילים על-ידי המשפיע השליח הרב שלום-בער בוטמן, התכבד רב קהילת חב"ד והשליח הראשי בעיר הרב יוסף גערליצקי באמירת דבר-מלכות, שיחת הרבי בנושא הציווי בתורה על בנין המשכן ובית המקדש ואיך יבואו לידי ביטוי לעתיד לבוא בביאת משיח צדקנו המצוות של מינוי מלך, מחיית עמלק ובניית בית המקדש. בסיום דבריו הזכיר הרב גערליצקי את הקמפיין הפרסומי חסר-התקדים של בית חב"ד ברחבי העיר ת"א, למען שמירת השבת כהלכתה, "תוכניות העירייה והבג"ץ לגבי פתיחת עסקים בשבת אינן רלוונטיות", אמר הרב גערליצקי, שהרי 'אלמלי משמרין ישראל שתי שבתות מיד הן נגאלין', ובעז"ה בקרוב יתחילו כולם לשמור שבת כהלכתה, ונראה בגלוי את קיום התפילה 'עם מקדשי שביעי' שנאמרה על עם ישראל.

בין הנאומים ודברי התורה עלה אל הבמה החזן הידוע ר' בערל צוקר יחד עם נכדו של החזן העולמי ר' חיים אדלר, מלווים במקהלת חזנים מיוחדת, שהיטיבו לרגש ולשמח את הקהל בשמחה של מצווה ובכמיהה לבנין בית-המקדש.

משא מיוחד בנושא בית-המקדש והגדרת חובת בניינו כחלק מחובת הציפייה לגאולה, נשא הרב אליעזר ולדמן, ראש ישיבת 'ניר' בקרית ארבע. "עבודת שלוחי חב"ד, בעיקר כאן בתל-אביב, היא בניית בית-המקדש האמיתית. עבודה שמחד מזרזת את בנין בית המקדש בפועל, ויחד עם זאת מחזקת את הכמיהה לבניינו בקרב כל שדרות העם, גם אצל יהודים שעד לא מזמן כלל לא ידעו מה זה בית המקדש".

סיום מסכת 'מכות' ערך בטוב טעם האורח הרב שלמה סגל, מרבני שכונת קראון-הייטס "כאן ציוה ה' את הברכה". הרב סגל ריתק את הנוכחים בהסבר דמותו של רבי עקיבא, בעל המאמר "אשריכם ישראל לפני מי אתם מטהרים" שבסיום מסכת יומא, ואת חידושו הגדול במצוות אהבת ישראל – צו השעה בימי האבל על חורבן המקדש.

הד"ר ר' יחיאל הררי, מחבר הספרים הפופולאריים על הרבי וחסידות חב"ד, סיפר על היכרותו הייחודית עם דמותו של הרבי ועל הדרך שבה הדליק הרבי מחדש את שלהבת הציפייה לביאת משיח צדקנו. את הנאומים חתם הרב יוסף בא-גד, ראש ישיבת נחלים ומשתתף ותיק בכינוס-תורה זה מאז היווסדו.

בין מאות המשתתפים בלטו למעלה מחמישים תלמידי "כולל תפארת זקנים לוי יצחק" בתל-אביב בראשות השליח הרב שאול רייצס, שעבורם מהווה הכינוס מידי שנה מעין "מסיבת סיום" ללימוד תורה מעמיק במשך כל השנה כולה, בנגלה ובחסידות.
בסיום הכינוס קיבלו המשתתפים חוברת תשורה מהודרת ובה מביאורי הרבי על הלכות בית הבחירה עם צורת בית המקדש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.