מערכת COL | יום ד' אב ה׳תשע״ב 23.07.2012

ירושלים: אלפים בהילולת הרב בן טוב צדיק המזוזות ● גלריה

ההילולא המרכזית של המקובל הרב משה בן טוב המכונה "צדיק המזוזות, הרב בן טוב היה קשור לכ"ק אדמו"ר וזכה שחתנו נמנה על צבא השלוחים, מתקיימת בשעה זו על ציונו בנוכחות אלפי אנשים, רבנים ואישי ציבור בבית העלמין הר המנוחות בירושלים ● באירוע נאמו שר הפנים אלי ישי, השר לשירותי דת יעקב מרגי והמשנה לראש הממשלה השר סילבן שלום ● הגר"ע יוסף שנבצר ממנו להשתתף במעמד נשא דברים באמצעות הטלפון ואמר כי "הרב בן טוב היה מזכה את הרבים וזכה שברכותיו הקדושות התקיימו", הוא איחל למשתתפים אריכות ימים ושנים טובות לסיקור מלא וגלרייה
ירושלים: אלפים בהילולת הרב בן טוב צדיק המזוזות ● גלריה
(צילום: שמוליק סופר)

ההילולא המרכזית של "צדיק המזוזות", המקובל רבי משה בן-טוב זי"ע, שהיה מקורב לנשיא דורנו, מתקיימת בשעה זו על ציונו בכניסה לבית העלמין הר המנוחות שבירושלים, בנוכחות אלפי אנשים, רבנים ואישי ציבור.

הגר"ע יוסף שנבצר ממנו להשתתף במעמד נשא דברים באמצעות הטלפון ואמר כי "הרב בן טוב היה מזכה את הרבים וזכה שברכותיו הקדושות התקיימו", הוא איחל למשתתפים אריכות ימים ושנים טובות.

סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי אמר כי "הכרתי את הרב 25 שנה ואני זוכר שהוא היה רואה את כל מה שהתרחש עם האדם באמצעות המזוזות. אין לנו מושג כמה נשים שומרים כיום על טהרה בזכותו", אמר השר.

השר לשירותי דת, יעקב מרגי, שהכיר את רבי משה בן-טוב עוד בימי צעירותו בבאר שבע, אמר כי "הרב בן-טוב והרב קליין הקימו לפני עשרות שנים בבאר שבע מפעל לחינוך ילדי ישראל. היו באים לשם מאות ילדים מבתי ספר ממלכתיים ולומדים תורה אחרי צהרים. לאחר פרק זמן ראינו שילדים נעלמים מהעיר. הם פשוט נרשמו לישיבות".

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, גם הוא יליד באר שבע, אמר כי "הרב היה בן טוב. בן טוב למשפחתו ולחבריו אך בעיקר לעמו. הרב היה גורם של פיוס ושלום בעם ישראל. בימים האלו אנו זקוקים לשלום בין האחים, שלום בעם ישראל". דבריו התקבלו במחאות כפים סוערות למרות אופי המעמד.

אל אלפי האנשים המשתתפים במעמד ההילולא בירושלים מצטרפים בשעות האחרונות עוד ועוד המונים שנוהרים בשעה זו לכיוון בית העלמין הר המנוחות שבכניסה לעיר. עם סיום ההילולא יקיים מניין תלמידי חכמים את תיקון ליל חמשה באב שחיבר הבן-איש-חי. מאות אנשים צפויים להשתתף בתיקון שמסוגל לישועה, בריאות ופרנסה בשפע. התיקון יסתיים לפנות בוקר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.