מערכת COL | יום י"א תמוז ה׳תשע״ב 01.07.2012

"ימי ההילולא של הצדיקים הכי גדולים בדור חלים בימים אלה"

הרב אליעזר ברלנד שליט"א, מנהיג אחד הפלגים המרכזיים בחסידות ברסלב - מייסד ישיבת שובו בנים המעטירה, העניק ראיון נדיר ובלעדי לעיתונאי אריה ארליך בעיתון 'משפחה' ● במהלך הראיון, ביקש הרב ברלנד מארליך שיכתוב כך: "ימי ההילולא של הצדיקים הכי גדולים בדור האחרון חלים בימים אלה. כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, כ"ק האדמו"ר מצאנז זי"ע, כ"ק האדמו"ר ה'לב שמחה' מגור זי"ע"  לסיפור המלא
הרב ברלנד משוחח עם אריה ארליך (צילום: אלי קובין, 'משפחה')
קטעים מהכתבה מאת אריה ארליך:
משסיים את ברכות השחר, נפנה אלינו והחל להרצות על גודל ערכם של הימים בהם אנו נמצאים. "בימים הקרובים", הוא מגלה את אוזננו, "יתקרב כוכב הלכת פלוטו לכדור הארץ. זהו מקרה נדיר, המתרחש אחת למאות שנים".

מכאן, עובר הרב להציג בפנינו, במשך עשרים דקות תמימות, את המבנה האסטרונומי כולו - השמים וכל צבאם - על נתוניהם, מספריהם המדויקים, ומשמעויותיהם הרוחניות.

מעטים המוחות שבעולם שיוכלו לעקוב אחר הרצאת הדברים, המקפלים תורה וכתובים, רמב"ם וזוהר, כתבי חסידות ונסתרות רזין. מנושא לנושא הוא עובר. ספרים נערמים זה על גבי זה, והתחושה היא של מעמד הגדול במידות רבות ממידותיו של האדם הממוצע.

הגר"א ברלנד נוטל כמה דפים מבלוק הכתיבה שבחיקי, מוציא מכיסו עט נובע שצבעו כחול, ומשרבט את גרמי השמים והילוכם, את נתוני צבאיהם וקצב לכתם. לאחר מכן הוא מסביר, כי בשבת שחלפה, ג' בתמוז, שוב חוזר היום שעליו נאמר: 'שמש בגבעון דום, וירח בעמק איילון'.

"גם אז, כשיהושע בן נון עצר את השמש, חל ג' בתמוז בשבת". לפיכך, אומר הרב בסוף הדברים, נצחונם של 'האחים המוסלמים' במצרים מובטח; הקיצוניות בעולם הערבי מרימה ראש, ואנו אין לנו על מי להישען, אלא על אבינו שבשמים. מה עניין נצחון הקיצונים במצרים לדרך הילוכם של צבאות השמים? זהו דבר הידוע ליודעי דעת עליון.

"תכתוב", מורה לי הגר"א ברלנד, "שימי ההילולא של הצדיקים הכי גדולים בדור האחרון חלים בימים אלה. כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, כ"ק האדמו"ר מצאנז זי"ע, כ"ק האדמו"ר ה'לב שמחה' מגור זי"ע.

"נוסף על כך, נציין בימים הקרובים את ימי הזכרון לבעל בעל המגן אברהם, המגיד מטריסק, העטרת צבי מזידיטשוב, רבי נחמן מהורדנקא, סבו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב, תלמיד הבעל שם טוב".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.