









אחרי 4 שנים: בישיבת חב"ד בקריית-גת הוכרז על ביטול שיעור ד'

מאת כתב COL
הנהלת ישיבת 'תומכי-תמימים' בקריית-גת הודיעה היום (שלישי) לבחורים המסיימים את שיעור ג' כי בשנה הבאה מתבטל מסגרת שיעור ד' בישיבה, וכי התלמידים המסיימים את שיעור ג' ינסעו ללמוד ב"קבוצה" בישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית ב-770.
כזכור, שיעור ד' התחיל לפני כארבע שנים. בקריית-גת הצטרפו למיזם, מיד לאחר ישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד.
מסגרת שיעור ד' בקריית-גת ידע עליות ומורדות. בשנתיים הראשונות הוא התחיל בעיר האבות באר-שבע - כשלוחה של הישיבה בקריית-גת. בשנתיים האחרונות פעלה בתוך הישיבה בקריית-גת עצמה.
בסיום שנת הלימודים הקודמת, נתנה ההנהלה לבחורים לבחור בין שתי אופציות - לנסוע לקבוצה, או להישאר בשיעור ד'. חלק מהבחורים נסעו לקבוצה וחלק - לערך חצי - נשארו בשיעור ד'.
כעת, לקראת סיום שנת הלימודים הנוכחית, ההנהלה החליטה לבטל לגמרי את שיעור ד' בישיבתה, והיום הגישה למסיימי שיעור ג' טפסים למילוי עבור קבלה לישיבה ב-770.
ל-COL נודע כי מסגרת שיעור ד' בישיבה בכפר-חב"ד ובישיבה במגדל-העמק נותרות על כנם וממשיכות בשנת הלימודים החמישית.
התמימים בשיעור ג' ממשיכים ללמוד בשנת הלימודים הבאה במסגרת שיעור ד'. בכפר-חב"ד - בישיבה עצמה, ובמגדל-העמק - בסניף בטבריה.
הסיפור האמיתי
ישנם סיבות רבות לביטול שיעור ד', בניהם העול הכלכלי שמכביד על ההוצאות. אולם ישנה סיבה נוספת - הרצון שהבחורים יתחתנו בגיל מוקדם יותר.
עד לפני 3 שנים, כך היה נראה מסלול שגרתי של בחור חב"די שלמד בישיבת 'תומכי-תמימים' בארץ-הקודש: 3 שנים בישיבה קטנה, 3 שנים בישיבה גדולה ויציאה לשנת ה'קבוצה'. בשנה זו, רוב הבחורים עמדו לערך בגיל 19-20.
בהחלטה היסטורית של ראשי-הישיבות החב"דיים לפני 3 שנים, שנחשפה לראשונה כאן באתר, הוחלט על הקמת שיעור ד'. המשמעות הייתה עיכוב של ה'קבוצה' בשנה אחת. הידיעה חוללה סערה בעולם הישיבות ודיונים רבים התקיימו בחב"ד, בין-היתר מעל גבי האתר.
ראשונה הייתה ישיבת 'תומכי-תמימים' בכפר-חב"ד ובשנה שלאחר-מכן הצטרפו ישיבות מגדל-העמק, קרית-גת ועוד.
מאז יצא לדרך שיעור ד', נוצר בלבול בעולם הישיבות. חלק מהבחורים אכן נשארו לשיעור ד', חלק נסעו לעשות 'סמיכה' במכונים שונים ברחבי העולם וחלק נסעו לשליחות בנקודות שונות, בשילוב עם לימוד לאורך היום.
"הגענו למצב שחלק גדול מהבחורים התפזרו למסגרות והגיעו לארץ בגיל מאוחר ולא מיהרו להתחתן", אומר לנו גורם בעולם הישיבות, "זה לא הייתה המטרה אליה התכוונו".
