מערכת COL | יום י"א סיון ה׳תשע״ב 01.06.2012

לייזר בארץ; סבו ל-COL: "אין מילים לתיאור השמחה" ● וידאו

שנתיים לאחר שנפצע קשה בשריפת ענק שפרצה בביתו בנחלת הר-חב"ד, הילד לייזר גלפרין נחת אמש (רביעי) בארץ-הקודש, לאחר טיפולים ארוכים ומורכבים בבית-רפואה בארה"ב ● בשדה-התעופה המתינו לו בני משפחתו. בראש המשלחת, לצד הוריו, עמד הסב, הרב שמעון רוזנברג, עם נכדו מוישי הולצברג ● "חיבקנו אותו ובירכנו הגומל בהתרגשות, בשם ומלכות", סיפר הרב רוזנברג בראיון בלעדי ל-COL ● בפנים: יומן אירועים מלא - מרגע השריפה ועד לרגע השחרור  לסיפור המלא, מיוחדצפו בנס הגדול והבלתי-יאומן: לייזר גלפרין בן השבע - צועד >>>
לייזר בארץ; סבו ל-COL:
מסביב לשעון: לייזר עם מורו, עם חברים ועם סבו הרב רוזנברג (צילומים: שלמה ניימרק, עבור COL)
מאת חיים ברון, כתב COL

שנתיים לאחר שנפצע קשה בשריפת ענק שפרצה בביתו בנחלת הר-חב"ד, הילד לייזר גלפרין נחת אמש (רביעי) בארץ-הקודש, לאחר טיפולים ארוכים ומורכבים בבית-רפואה בארה"ב.

בשדה-התעופה המתינו לו בני משפחתו. בראש המשלחת, לצד הוריו, עמד הסב, הרב שמעון רוזנברג, עם נכדו מוישי הולצברג.

"הייתה התרגשות עצומה בשדה-התעופה", סיפר הרב רוזנברג בראיון ל-COL, "לראות את לייזר צועד על פורטזות ומחייך, גרם לכולנו תחושה של שמחה גדולה. נכון, אלה לא רגליים, אבל כשאנחנו חושבים על מצבו הקשה לפני שנתיים, אז הוא היה בסכנת חיים מוחלטת, ולראות אותו כעת הולך ומחייך - אין מילים. פשוט אין מילים לתיאור השמחה".

הרב רוזנברג נזכר באותם ימים. "לייזר היה עם 85 אחוזי כוויה. הסיכוי שיחלים היה קלוש, אבל בחסדי השם ובניסים גדולים הוא חזר להיות כאחד האדם", הוא אומר בקול נרגש.

על הרגעים בשדה-התעופה, סיפר: "בירכנו 'שהחיינו' בשם ומלכות וברכת 'הגומל לחייבים טובות'. ישבנו בשדה-התעופה עם בקבוק 'משקה' והתוועדנו על רגעי החסד ועל הנס הגדול. הודינו להקדוש-ברוך-הוא שאין ללייזר ברוך השם נזק באיברים הפנימיים".

לייזר אומנם נחת בארץ, אבל ממתינה לו עוד תקופת שיקום. "אני רוצה להודות לכל מי שעזר בגופו, בממונו ובנפשו ונשמח אם ימשיכו לסייע הלאה בהוצאות השיקום", מסיים הרב רוזנברג.

מיוחד: יומן אירועים

בי"א תמוז תש"ע פרצה שריפה קשה בדירתו של ר' שמוליק גלפרין בנחלת הר-חב"ד. בנו בן ה-5, לייזר, נכווה קשה בשריפה. "הוא סבל מכוויות ב-50% מגופו", דיווחו הפרמדיקים.

לייזר אושפז במצב קשה מאוד, מורדם ומונשם, בבית-הרפואה תל השומר.

ימים ספורים לאחר-מכן, בי"ב תמוז, דיווחנו כי מצבו הרפואי של לייזר מוסיף להיות קשה מאוד, והוא אינו מסוגל לנשום בכוחות עצמו. בעקבות הערכת הרופאים שהוצאות הטיפולים, שיקום הילד ושיקום הנזקים בבית - יעלו הון עתק, הוקמה קרן למימון הוצאות המשפחה.

בכ' תמוז, לאחר מספר ניתוחים סבוכים שעבר, הוחלט להטיס את לייזר לארה"ב, לבית-רפואה בעיר סינסנטי במדינת אוהיו, המתמחה באופן ייחודי בטיפול בכוויות עמוקות, והשתלות עור. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצויות עם רופאים בכירים, מנהלי מחלקות ויועצים רפואיים.

ארבעה ימים לאחר-מכן, בכ"ד תמוז, הוטס לייזר במבצע מורכב. לייזר טס יחד עם בני משפחתו, ששהו עמו תקופה ארוכה.

בשבת-קודש, ו' מנחם-אב תש"ע, חגג לייזר יום-הולדת 6 בבית-הרפואה, כשהוא מרותק למיטתו.

בי"ד תשרי תשע"א התבשרנו כי לייזר ברוך השם יצא מטיפול נמרץ. כמו-כן הוסרו ממנו כל המכשירים, ובשל כך הצליח לדבר עם הוריו והצוות הרפואי ואף זכה ל'טיולים' על כסא גלגלים במסדרונות המרכז הרפואי.

ביום ח' סיון תשע"ב, בישרנו לגולשים כי הילד לייזר גלפרין בן ה-7, שוחרר מבית-הרפואה בארצות-הברית כשהוא הולך על פרוטזות חדשות.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה, או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.