מערכת COL | יום כ"ד אייר ה׳תשע״ב 16.05.2012

שימו לב: הכנסת אישרה לכם מקררים חדשים בחינם

הועדה לפניות הציבור של הכנסת אישרה חלוקת מקררים לציבור האברכים המותאמים לציבור שומר שבת ובעלי תו תקן הלכתי, זאת ביוזמת יו"ר הועדה ח"כ דוד אזולאי  ● כזכור משרד האנרגיה, יוזם מבצע בשיתוף עם חברת החשמל, שעד כה הוחלפו כ-70 אלף מקררים, ועל כוונה לצאת עם מבצעים דומים להחלפת מזגנים ודודים חשמליים לחימום מים לסיפור המלא
שימו לב: הכנסת אישרה לכם מקררים חדשים בחינם
צילום: טרקלין חשמל ● מימין: ח"כ דוד אזולאי

הועדה לפניות הציבור של הכנסת אישרה חלוקת מקררים לציבור האברכים המותאמים לציבור שומר שבת ובעלי תו תקן הלכתי. יוזם ההצעה הוא יו"ר הועדה ח"כ דוד אזולאי.

כזכור משרד האנרגיה, יוזם מבצע בשיתוף עם חברת החשמל, שעד כה הוחלפו כ-70 אלף מקררים, ועל כוונה לצאת עם מבצעים דומים להחלפת מזגנים ודודים חשמליים לחימום מים.

מנהל האגף לניהול משאבי תשתית במשרד, אדי בית הזבדי, מסר לוועדה סיכום ביניים חיובי של המבצע, לפיו עלותו מסתכמת עד כה ב-37 מיליון שקל לעומת עלותההתייעלות האנרגטית שנאמדת בכ-270 מיליון שקל. הוא ציין כי המבצע נועד במקורולהעדיף אוכלוסיות נזקקות אבל בהמשכו הם עתידים לפנות לכלל הציבור, תוך מאמציםלהתגבר על התקלות ולהפיק לקחים לקראת הרחבתו המתוכננת.

עם זאת, ולמרות התקלות והתלונות המציפות את לשכות חברי הוועדה, הםברכו על עצם המבצע. ח"כ מרינה סולודקין אמרה כי ראוי לספק את כל המבקשים להחליף את המקרר "באופן היעיל ביותר".

יו"ר הועדה ח"כ דוד אזולאי דיבר על  "אפליית אוכלוסיות מסוימות", כלומר המגזר החרדי שלא נהנה מהיצע של מקררים עם מנגנון שבת, למרותשהם "קהל יעד טבעי למבצעים מסוג זה".

לוועדה הוצג גם מבצע החיסכון של חברת החשמל בקיץ הקרוב שמציע הנחותשל 10% עד 20% בתעריפים לצרכנים שיפחיתו 15% עד 30% מכמות החשמל שצרכו בחודשים המקבילים אשתקד.

נמסר כי די ב-17 אלף צרכנים שיחסכו יחד 50 מגה-ואט בשעות השיא, כדי למנוע הפסקות חשמל עקב המחסור הצפוי בקיץ. החברה האריכה את הרישום (בטלפון103) עד סוף חודש יולי.

יו"ר ח"כ דוד אזולאי  קרא להמשיך במבצע החלפת המקררים. משרד האנרגיה וחברת החשמל נדרשו לוודא כי כל המבקשים להשתתף במבצעים לא יידחו ובעיקר למנועהפסקות חשמל יזומות בחודשי הקיץ. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.