מערכת COL | יום כ"ג ניסן ה׳תשע״ב 15.04.2012

המקווה החדש בירושלים הפך למוקד עלייה לרגל ● גלריה

ימי חול המועד פסח החולפים היו ימים עמוסים וגדושים בתורה ובחסידות ב"בית רבינו 770" בירושלים, ובמקווה הטהרה החדש והמפואר שנחנך לראשונה בי"א ניסן ● בין הבאים והמבקרים לאחרונה שבאו לראות ולהתרשם ולעמוד על טיב המקווה המפואר והמהודר, בלטו רבני חב"ד, לצד תיירים ואורחים מחו"ל לסיפור המלא
המקווה החדש בירושלים הפך למוקד עלייה לרגל ● גלריה
(צילום: חב"ד רמת שלמה)

ימי חול המועד פסח החולפים היו ימים עמוסים וגדושים בתורה ובחסידות ב"בית רבינו 770" בירושלים, ובמקווה הטהרה החדש והמפואר שנחנך לראשונה בי"א ניסן.

בין הבאים והמבקרים לאחרונה שבאו לראות ולהתרשם ולעמוד על טיב המקווה המפואר והמהודר, בלטו הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי, סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד באה"ק ורב קהילת חב"ד ברחובות, וכן הרב אליהו לנדא, מראשי ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד.

יוזם ומקים בניין 770 ומקווה "אור מאיר", הרב יוסף-יצחק הבלין, רבה של קריית ליובאוויטש ברמת שלמה, אירח את הרבנים החשובים והציג בפניהם את השכלולים וההידורים הייחודים למקווה החדש, הידורים העולים בקנה אחד עם מיטב הטכנולוגיה המודרנית.

הרב לנדא, נחשב לאחד מגדולי המומחים בעולם בתחום מקוואות הטהרה ובייחוד למקוואות בשיטת חב"ד, כמי שזכה להיות בנו של הגה"ח רבי יעקב לנדא זצ"ל, אב"ד בני ברק ומי שהיה "רב החצר" אצל כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב נ"ע.

רבי יעקב לנדא זצ"ל קיבל מאדמו"ר הרש"ב את שיטת חב"ד המיוחדת למקוואות ב"בור על גבי בור" וההידורים הייחודים לחסידי חב"ד, ובנו הגה"ח הרב אליהו לנדא קיבל מאביו את כל המסורה החב"דית בתחום המקוואות.

הרב אליהו לנדא בסיורו המקיף והמפורט במקווה, התעכב על כל פרט ושלב במתחם המקווה, ושמע מהרב הבלין הסברים מפורטים על הדקדוקים וההידורים במקווה החדש, והרב לנדא הביע את השתאותו על רמת ההידור הגבוהה ביותר במקווה "אור מאיר", העונה באופן הטוב ביותר על שיטת חב"ד במקוואות.

גם הרב גלוכובסקי ערך סיור מקיף במקווה המהודר והמפואר, ואף הוא הביע תקווה, כסגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד באה"ק, כי המקווה שנחנך בי"א ניסן יהווה מודל לכל קהילות אנ"ש ובתי כנסת חב"ד בארץ, על ההשקעה הראויה והמבורכת בבחינת "זה א-לי ואנווהו" גם במקוואות הטהרה לאנ"ש, מה שבוודאי יוסיף מבקרים וטהרה בקהילות אנ"ש.

המקווה החדש הפך עד מהרה למוקד משיכה לרבים בירושלים המבקשים להיטהר קודם התפילה. חלק נכבד מן הבאים בשעריו בימי החג היו גם שלא מחסידי חב"ד, רבים מתושבי "רמת שלמה", חסידים כספרדים, וכן תיירים מחו"ל שעשו את החג בירושלים, ושמעו על המקווה המפואר במרכז חב"ד.

אחד מן האורחים שבאו בימי המועד אל המקווה, שהתפעל ביותר מהפאר וההידור יוצאי הדופן, פנה לאחר מכן אל אחראי התפעול ר' אבינועם שטרן, וביקש לרכוש כרטיס כניסה אל המקווה למשך שנה תמימה, עד לחג הפסח בשנה הבאה.

לפליאת הר' שטרן לרכישה זו, ביודעו כי האורח אינו תושב השכונה, הסביר האורח כי הוא קונה את כרטיס הכניסה למקווה המפואר לשנה תמימה, כמתנת הוקרה למארחו בימי חג הפסח...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.