מערכת COL | יום י"ב ניסן ה׳תשע״ב 04.04.2012

זה לא ארמון אצולה באירופה, זה מקווה טהרה ● צפו בגלריה

את יום הבהיר י"א ניסן תשע"ב, יזכרו חסידי חב"ד תושבי ירושלים עוד שנים ארוכות ● בשעות הבוקר של יום ההולדת המאה ועשר לרבי, נחנך במרכז חב"ד "בית רבינו 770" בירושלים מקווה טהרה לגברים מהודר ומפואר ביותר לסיפור המלא
זה לא ארמון אצולה באירופה, זה מקווה טהרה ● צפו בגלריה

זה לא ארמון אצולה באירופה, זה מקווה טהרה: את יום הבהיר י"א ניסן תשע"ב, יזכרו חסידי חב"ד תושבי ירושלים עוד שנים ארוכות. בשעות הבוקר של יום ההולדת המאה ועשר לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, נחנך במרכז חב"ד "בית רבינו 770" בירושלים מקווה טהרה לגברים מהודר ומפואר ביותר.

"בית רבינו 770" במרכזה של קריית ליובאוויטש שברמת שלמה, הצופה על ירושלים רבתי, נחנך לפני עשר שנים, ומאז הפך לאבן שואבת לחסידי חב"ד בירושלים.
בית הכנסת חב"ד המפואר והמרווח שבבניין, והיכל האירועים שבקומת המסד, אכלסו בשנים האחרונות שורה של אירועים ציבוריים מרכזיים, והוא הפך מוקד של תורה תפילה והפצת המעיינות לאנ"ש בירושלים.

"בית רבינו 770" משמש את קהילת חב"ד המתפתחת ברמת שלמה ובאיזורים הסמוכים, תחת הנהגתו של רב הקהילה הגה"ח הרב יוסף יצחק הבלין, יו"ר מכון "היכל מנחם"  יוזם ומקים הבניין.

מקוה מהודר ומפואר

לפני כשנתיים יזם רב הקהילה הרב הבלין את בניית מקווה הטהרה של "בית רבינו 770". האתגר שעמד לנגד עיניו של הרב הבלין וצוות העושים במלאכה היה להקים בירושלים את מקווה הטהרה מהודר ביותר ומפואר ביותר. כל זאת במטרה לפאר ולרומם את "בית רבינו 770" בירושלים, וכבודה של תנועת חב"ד ליובאוויטש.

שנתיים ימים ארכה מלאכת המחשבת של הקמת המקווה. טובי בעלי המלאכה בארץ נשכרו לצורך בניית המקווה, ולא נחסך כל מאמץ להדר ולשכלל את המקום. ואכן התוצאה הסופית מדהימה כל רואה. המקווה החדש הוא המהודר ביותר והמפואר ביותר בארץ הקודש, ובוודאי אחד המהודרים והמפוארים ביותר בעולם היהודי.

שטח המקווה המשתרע על פני לא פחות מ-300 מטרים רבועים, מאכלס את כל קומת הקרקע של הבניין. מבואה מפוארת ומעוצבת מוליכה אל איזור המקווה. איזור המלתחות הוא רחב ידיים ויכול לאכלס כמאה וחמישים איש ברחבות. מקלחות מהודרות עשויות שיש משרתות את הטובלים, והמקלחות הפועלות באופן אוטומטי, אף הם בשיא הפאר וההידור.

את הבאים למקווה משמשים שני בורות טבילה רחבי ידים, שניבנו כמובן בשיטת "בור על גבי בור", על פי כל הדקדוקים וההידורים של רבותינו נשיאינו. וויטראז'ים מפוארים מעטרים את קירות המקווה, והאווירה כולה היא של טהרה מרוממת רוח.

במקווה החדש המהודר והמפואר שולבו גם ה"מילה האחרונה" בתחום הטכנולוגיה. כל מערכות המקווה המסועפות הנם ממוחשבות ואלקטרוניות, ובלחיצת כפתור ניתן לשלוט על כל מערכות ההפעלה.

מקוה "אור מאיר"

עלויות הקמת המקווה המפואר והמהודר היו עצומות. חלק מרכזי של העלויות נתרמו ע"י הנדיב החסידי הרה"ח ר' מאיר שיחי' זאיאנץ מפאולו ברזיל שכבר תרם רבות לבניית כל הפרוייקט של 770, ועל שמו נקרא המקווה "אור מאיר".

לקראת השלמת המלאכה הגיע התורם המרכזי הנדיב הרב זייאנץ לביקור מיוחד ב"בית רבינו" ברמת שלמה, יחד עם בני משפחתו הקרובה.

בטקס צנוע במעמד הרב הבלין, גבאי בית הכנסת ונכבדי קהילת חב"ד ברמת שלמה, קבע הנדיב הרב זאיינץ מזוזה בכניסה למקווה המפואר, ורב הקהילה הרב הבלין ערך סיור מקיף לנדיב הרב זייאנץ ומלוויו בו עמד על השכלולים וההידורים הייחודים למקווה "אור מאיר". לאחר מכן הסבו להתוועדות חסידית, והרב הבלין עמד על זכותו הנפלאה של הנדיב התורם להרבות טהרה בירושלים עיר הקודש, לפאר ולרומם את בית רבינו.
גמר והשלמת כל הפרוייקט של 770

עם השלמת המקווה וחנוכתו הבוקר, ביום הבהיר י"א בניסן, נשלמה גם בנייתו הסופית של "בית רבינו 770". בקהילת חב"ד רמת שלמה צופים כי בית הכנסת והמקווה המהודר והמפואר יוסיפו להוות מוקד משיכה לכלל אנ"ש חסידי חב"ד בירושלים, כמו לרבים מהתיירים ומהמבקרים בירושלים הבירה, שיבואו להתעלות בתורה ובחסידות ב"בית רבינו", מה שבוודאי יגרום נחת רוח רבה לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

במוצאי יום הבהיר י"א ניסן, התקיימה התוועדות חסידים רבתית בהיכל האירועים שבבית רבינו, בהשתתפות מאות איש מתושבי השכונה ואורחים מרחבי ירושלים.
ההתוועדות לרגל י"א ניסן שולבה במסיבת חנוכת הבית לרגל חנוכת המקווה "אור מאיר" ולרגל השלמת "בית רבינו" בירושלים. במרכזה של ההתוועדות נשא דברים רב הקהילה הרב הבלין, שבירך את כל העושים במלאכה, וציין גם את חלקם של בני משפחתו של הרה"ח ר' בערל ווילהלם, מנכבדי החסידים תושבי השכונה שנפטר לפני שבועות אחדים, שהנציחו את זכרו בהשלמת ובסיום בניין "בית רבינו".

הרב הבלין הביע את התפילה שתשרה הברכה במקום ובקהילה בכללותה, כברכתו של משה רבינו בזמן חנוכת המשכן בר"ח ניסן, "ויהי נועם ה' אלוקינו עלינו", לתפארת תנועת חב"ד ליובאוויטש ונשיאה הוד כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.