מערכת COL | יום י"א ניסן ה׳תשע״ב 03.04.2012

כפר-חב"ד: מאות אברכים נבחנו בהלכות חג הפסח ● גלריה

אַשְׁרֵי עַיִן רָאֲתָה כָל אֵלֶּה ● הצלחה אדירה למבצע הארצי של לימוד הלכות פסח בשולחן-ערוך אדמוה"ז ● אתמול (שלישי) בערב שררה דממה באולם ישיבת תות"ל המרכזית בכפר חב"ד, שעה ש-250 אברכים מכל קצוות הארץ ישבו למבחן מקיף ומורכב על 36 סימנים בהלכות הפסח, אותם שיננו ולמדו ● הצלם שמוליק סופר היה ותיעד   לדיווח ולתמונות 
כפר-חב
(צילומים: שמוליק סופר, COL)
מנדי ריזל

מאות אברכים מאנ"ש, חסידים ואנשי מעשה, התאספו אתמול ב'זאל' המרכזי של ישיבת תות"ל המרכזית בכפר חב"ד, למבחן מקיף שנערך במסגרת המבצע הגדול לשינון הלכות הפסח בשולחן-ערוך אדמוה"ז, אותו יזם הרב אברהם אלאשוילי שליט"א, בתמיכתו הנדיבה של החפץ בעילום-שמו.

לפני השעה 18:30,בה החל המבחן, מילאו 250 האברכים את רחבת הכניסה לישיבה, כשספריהם בידיהם, והם מתפלפלים בינם לבין עצמם. קול התורה האדיר שנשמע שם, נדם ברגע שבו ניתן האות לכתיבת התשובות, מפי הרב אברהם אלאשווילי,שניהל את האירוע ביד רמה ובטוב-טעם.

בשקט מופתי ובריכוז מלא הסבו הנבחנים לצד השולחנות הישיבתיים וענו על השאלות הקשות. המבחן, בן 50 שאלות אמריקאיות, היה מורכב, והקיף את כלל החומר – שלושים ושישה סימנים על הלכות פסח בשולחן-ערוך אדמו"ר הזקן. מי שנתקל בבעיה בהבנתן, ניגש לרב אלאשווילי ונענה על אתר בפנים מאירות. כמי שהשתתף במבחן וצפה בו מירכתי האולם, נהדר היה המחזה. רק מי שהיה נוכח במקום, יוכל להבין זאת.

"זה בהחלט היה מראה מרגש", אמר הרב אלאשווילי, "האברכים השקיעו מאמץ רב בשינון החומר והוכיחו אחד לאחד את בקיאותם וידענותם. ההשתתפות הייתה מעל ומעבר לציפיות, והופתעתי לראות כי השתתפו בו אברכים ושלוחים מכל רחבי הארץ".

מי שסיים את המבחן יצא אל מחוץ ל'זאל', שם המתינו 'מזונות' ושתיה. בשעה 20:00 בדיוק הוגש המבחן האחרון לידי אחד האחראים שניצב בפתח הכניסה, כשבמקביל נבדקו המבחנים במהירות מקסימאלית בידי סוללת בודקים בראשותו של הרב אהרן אלאשוילי, בודק המבחנים המיתולוגי של ישיבת תו"ת לוד, והמארגנים נערכו לקראת כינוס מיוחד שנערך במקום דקות לאחר-מכן. באירוע השתתפו רבני אנ"ש, כשאת שרביט ההנחיה נטל הרב יוסף-יצחק זילברשטרום – ראש-הישיבה הקטנה בקרית-גת . בזה אחר זה נשאו דברים המרא-דאתרא דכפ"ח הרב מרדכי-שמואל אשכנזי , רב העיר קרית-גת הרב משה הבלין, רב העיר חולון הרב אליהו-יוחנן גורארי'ה, ראש כולל 'צמח-צדק' הרב חיים-שלום דייטש, הרב יקותיאל פרקש מחשובי פוסקי רבני חב"ד, הרבנים העלו על נס את חשיבות לימוד שו"ע אדה"ז ובפרט בשנה זו שנת המאתיים להסתלקות רבנו הזקן, וסיפרו מזיכרונותיהם על התייחסות שונות של הרבי נשיא-דורנו בייחס לחשיבות לימוד שולחן ערוך רבנו הזקן, ובירכו את הרב אלאשווילי והמסייעים בידיו על המפעל החשוב. הם גם ציינו את תרומתו הגדולה למהדורה החדשה של שו"ע אדמוה"ז והודו לו על היוזמה הברוכה שגרמה למהפכה של ממש בליובאוויטש. הרב אלאשווילי עצמו, המכהן גם כראש-כולל ערב בשיכון חב"ד בלוד, הודה בחום לכל המשתתפים והבטיח כי המבצע יימשך ביתר שאת וביתר עוז בחודשי הקייץ. הוא סיפר כי בכוונתו לערוך לכל-הפחות עוד שני מבצעים מסוג זה עד לכ"ד טבת שנה הבאה – סיום שנת המאתיים להסתלקותו של האדמו"ר הזקן נ"ע, והפתיע כשאמר שכמות הלומדים תוכפל ל-500 אברכים לאור הביקוש העצום.

אחר דברי הרב אלאשוילי, הזמין המנחה את מי שעמד לימינו של הרב אלאשוילי והפיק את המבצע הלוגיסטי במהלך החודש וחצי האחרונים יו״ר ועד שכונת חב״ד ר׳ חיים גלינסקי שביקש להביע את תודת חברי הכולל ערב ואת כלל תושבי שכונת חב״ד בלוד למייסד הכולל הרב אלאשוילי שבזכותו נשמע מדי ערב קול תורה של כחמישים אנ״ש הלומדים והוגים בתורת הנגלה ובתורת החסידות בליוויו ובהכוונתו של הרב אלאשוילי וכאות הוקרה העניק לו הגדה של פסח בכריכת עור מהודרת ובירכו שיעלה וימשיך בהפצת התורה והחסידות ויכריז עוד שנים רבות על מאות מאנ״ש ״ראו גידולים חסידיים שגידלנו״.

לאחר-מכן קיבלו האברכים צ'קים מזומנים ובהם סכומי כסף, כאות הוקרה וההערכה על התמדתם ושקידתם, כאשר למצטיינים הוענק סכום של 1,200 שקלים. בין עשרת הנבחנים שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר, נערכה הגרלה על שני כרטיס-טיסה לרבי, שם יביאו אל האוהל הק' את שמות המשתתפים במבצע ושמות אמותיהם, לברכה והצלחה. בהגרלה זכו ר' אלחנן-דוד מעטוף ור' שניאור רוך. קרוב לשעה 22:00 בלילה התפזרו הנוכחים לבתיהם, כשהם מעלים על נס את היוזמה החשובה בכפליים: ברוחניות – ידיעת הלכות הפסח; ובגשמיות – סיוע ממשי לחג הקרב ובא.

הרב אברהם אלאשווילי מבקש להודות בראש ובראשונה לתורם, שהחליט כאמור להישאר בעילום שמו, ולכל מי שעזר וסייע בהצלחת המבצע ובלוגיסטיקה שסביבו: הרב משה שילת וצוות עובדיו, ר' חיים גלינסקי ור' אלי ממן - "כולם עבדו ללא לאות וההצלחה נזקפת לזכותם", כדבריו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.